Ik kom net uit het ziekenhuis en heb een controle echo gehad. Nu blijkt er een cyste te zien naast of op mijn rechter eileider / eierstok. Normaal beleid is dat ik na 3 maanden moet terugkomen om te kijken of het weg is. Maar ik wil snel zwanger worden! Is op zich ook verstandig, want ik ben 39. Ik hoef van deze arts ook niet te wachten, maar wat als ik nou zwanger word en er zit een groeiende cyste? Kan dat kwaad? Ik ben er heel erg van geschrokken en er zijn opeens zoveel vragen? Welke invloed kan het hebben op mijn vruchtbaarheid? De arts twijfelde zelf ook of het wel verstandig was om maar af te wachten en te kijken of het weg gaat. Wie heeft hier ervaring mee en kan me wat vertellen?
Ik heb het ook maar heb gelijk antibiotica gekregen . in de volksmond ook wel clomid genoemd,dit werkt wel en schijnt ook me onregelmatige cyclus aan te pakken want opeen ben ik weer helemaal op tijd.... Jammer dat de dokter je niet echt heb geholpen met dit,want ik begrijp je ongerustheid .... Kijk bij het toppic van clomid dan kom je er echt wel wijs uit,Naar mijn weten is het niet iets waar jeje hele erge zorgen om hoeft te maken,mijn Gyn zei in iedergeval van niet dus ik ga er maar van uit, Je onvruchtbaarheid wordt niet echt aangetast als ze het maar weg halen....dit kan dmv een antibiotica dus geen paniek.... Veel suc6 met alles Liefs Sabrine
Ha Anna, Kan mij jouw ongerustheid voorstellen....ik had in mei van dit jaar ook een cyste bij mijn rechtereierstol, volgens de gyn kan dat echt geen kwaad. Normaal gesproken gaat dat binnen 3 maandenw eg en dat is bij mij ook gebeurd. Het heeft wel 2 maanden mijn cyclus totaal in de war geschopt, heel vervelend vooral omdat ik net als jij ook al een beetje op leeftijd ben Ik zou als ik jou was toch die 3 maanden afwachten, ik zou er de voorkeur aan geven zonder mediche ingrepen van zo'n ding af te komen....dat lijkt mij natuurlijker en beter voor je lichaam. Overigens schijnt het bij veel vrouwen voor te komen dat er zo nu en dan een cyste ontstaat maar daar merk je niets van: je blijft ongesteld worden, weet niet zeker hoe het zit met de vruchtbaarheid. Ik begrijp dat je het liefst nu een kindje wilt, maar wellicht toch ook goed de natuur een beetje zijn gang te laten gaan.....succes! Koosje
Ja jullie hebben gelijk, ik weet wel dat het niet nadelig HOEFT te zijn voor je vruchtbaarheid, maar het zou wel kunnen, daar zou meer onderzoek voor nodig zijn of je moet het eerst afwachten. Ik heb ook begrepen dat er met medicijnen het een en ander kan, ik geloof ook met anticonceptiepil, maar daar zit ik nu natuurlijk helemaal niet op te wachten. Ik heb inmiddels ook begrepen dat je met een cyste zwanger kunt raken, maar wanneer die dan nog groeit kan hij tijdens de zwangerschap nog verwijderd worden. Alleen lijkt me dat een verschrikkelijk idee. Ik vind alleen die drie maanden wel erg lang om te wachten en dan weer te kijken. Ik hoop dat ik eerder al terecht kan voor een echo. Liefst meteen een zwangerschapsecho natuurlijk! Het maakt me maar erg bang allemaal.
Ik heb geen cyste, maar wilde hier even op reageren. Clomid is geen anti biotica. Clomid is voor het groeien en springen van een follikel. Voor de rest TS succes! En anders gewoon even je gyn opbellen!