Cyste gevonden, niet verwacht, wat nu...

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Hopeforyou, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Oh,oh hopeforyou, ;)
    Lastig om kalm aan te doen als je je goed voelt het? Nou ja, beter zo dan dat je je slechter zou voelen dan je had verwacht.....

Ik voel me ellendig, menstruatie zit er aan te komen en ik heb al vanaf zaterdag last van mijn rug en er komt steeds meer bij, buikpijn links, duizelig, misselijk, last van mijn darmen en nog meer buikpijn.....Pfff vind het maar vermoeiend hoor.... Ben morgen nog vrij dus dat is fijn....
    nu maar wachten tot de menstruatie door breekt en hopen dat het snel voorbij is.....

2. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Ja, inderdaad lastig rustig aan te doen. Maar ja, wel fijn dat ik weinig last heb, kan ik tenminste prettig de feestdagen door.

Wanneer moet jouw ongi weer beginnen? Balen dat je weer zoveel klachten erbij hebt... Hopelijk voor jou ook de laatste maand op deze manier. Volgende maand ben je bijna geopereerd toch?

3. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik denk dat ie over een dag of twee drie komt..... Maar kan ook vier vijf zijn.....Weet het niet zeker, heb geen ovulatietesten gedaan deze keer....
    Ik hoop snel, des te sneller ben ik er ook weer van af.....;)

Fijn dat jij de feestdagen prettig door komt in ieder geval!

Ergens in januari zal ik geopereerd worden, ik hoop snel in het nieuwe jaar.....

4. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Hier is de menstruatie vannacht al doorgezet, maaaaaaarrrr dankzij jouw tip van de aleve feminax heb ik geen!!! Pijn gehad vannacht!!!!!
    Ik had gelukkig mijn voorzorgsmaatregelen genomen maar kwam er dus om half zes vanmorgen pas achter dat ik ongesteld was haha snel weer een alive genomen en nu hopen dat het met een tabletje ook zo goed werkt......
    Meid, ik kan je wel zoenen hahaha :D

5. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Oke, 1 tabletje werkt minder goed, maar de ergste pijn is er af, dat is ook al fijn. :)

6. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Ooh! Fijn dat ie nu al er is, ben je er met je vakantie lekker vanaf.

En die aleve moet je bij het begin 2 tabletten nemen en daarna zo nodig nog 1 erbij als de pijn er weer is.

Maar super dat het helpt! Is ook gewoon een heftig spulletje hoor...
    Maar hee, als het helpt!

Dus volgende keer bij het begin 2 tabletten. Staat ook op t doosje volgens mij.

Hier vandaag m'n ouders over de vloer gehad, m 'n moeder heeft gestreken en de was opgevouwen. (Ze wilde helpen dus ja, had het maar laten liggen)
    Stofzuigen was niet nodig (heb maar gezegd dat ML dat had gedaan) alhoewel boven wel kon. Maar ik wil het dan liever zelf doen, omdat je toch je eigen maniertjes hebt. Zelfs bij stofzuigen, haha!

Verder zijn we even de stad in geweest (iets te lang, ik begon m'n wondjes te voelen) en heeft ze lekker gekookt omdat ML vanavond alweer uit eten is (gister ook al)
    Dus bleven ze gezellig eten.

Heb maar niet gezegd dat m'n wondjes zeer gingen doen, want ze is iets te bezorgd. Maar ja, wel lief natuurlijk.

Werd ook gebeld door de arbo vanmiddag alleen hoorde m'n telefoon te laat. Dus nu moet ik morgen terugbellen, stond op m'n voicemail. Dat ze nog een openstaande ziekmelding hadden... Euhm, ja, klopt....
    Maar hoor het morgen wel.
    Ben nog nooit door de arbo gebeld dus weet helemaal niet wat ze bedoelen en willen. Haha
    M'n teamleider had me 2 weken weggestreept dus dacht dat het zo goed was.

Nou, meis, hoop dat je ongi niet te lang duurt en je niet meer pijn krijgt.

Ik ga lekker aan de thee en heel fout meedoen met het groot dictee vanavond :D

Fijne avond!

7. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    He. Hope,

Ik had gisteravond twee alive ingenomen en tot half vijf vannacht geen pijn gehad, tegen half zes heb ik er 1 genomen. Toen ik mijn dochter naar school had gebracht voelde ik me wel even beroerd maar verder gaat het best goed.
    Wonder spulletje haha

Super hoor dat het bij jou zo goed gaat! Fijn dat je ouders je zijn komen helpen en gezellig zijn blijven eten.
    Mijn moeder heeft. Op haar werk al geroepen dat ze er wellicht een paar dagen niet is als ik geopereerd ben haha
    Ben nu vast alles op orde aan het maken en bijhouden want anders gaat mijn moeder dat doen en dat wil ik niet....
    Ze is echt de liefste maar weet niet van ophouden soms....

Doe je nog wel een beetje rustig aan? Doen je wondjes geen pijn meer?
    Heb je eigenlijk nog veel pijnstillers genomen na de operatie?

Arbo, morgen even uitleggen hoe het zit, misschien moet je naar de bedrijfsarts.
    Zal ik ook wel heen moeten tegen die tijd, en het is me een kwal van een vent:$ ik heb niet snel ruzie met wie dan ook maar hij had me goed kwaad twee jaar geleden..... Heb dan ook een hartig woordje met hem gesproken en mijn baas heeft hem daarna zelfs gebeld en om opheldering gevraagd:D
    Hoe het toch mogelijk was dat hij mij zo enorm kwaad had gemaakt.
    De keer daarop kreeg ik zijn welgemeende excuses aangeboden:D ik kon een glimlach niet onderdrukken......
    Maar goed, ik zie er niet zo naar uit om daar heen te moeten dus haha

Ik hoop dat jij een aardige hebt;)

Hoe heb je het dictee gemaakt????

8. witroosje

witroosje Actief lid

17 mrt 2013
    103
    0
    0
    verkoopster drogist
    venlo
    hoi huggybird en hopeforyou.

bij mij is er ook endometriose vast gesteld, maar wel al door middel van bloedtesten.
    ook heb ik mijn eerste operatie al achter de rug en endometriose gevonden tussen mijn bekken en darmen en bij mijn blaas, maar die is daar weggegaan door de lucrin.
    het is iid niet leuk om deze ziekte te hebben maar we houden hoop!

huggybird weet je al wanneer je je operatie hebt?

ik leef iig met jullie mee, ik weet zelf ook hoe moeilijk het is om met deze ziekte te leven.....

9. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Jij ook al wit roosje, bedankt.

Ik heb net post gekregen dat ik voor 7 januari op de.planning sta.
    Helaas niet met mijn eigen gyn...... dat idee moet nog even wennen geloof ik.....

10. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Hey huggybird,

7 januari, dat is al snel. Gelukkig.
    En dat het je eigen gyn niet is, tja... Je ligt toch onder narcose, misschien dat je dat maar moet bedenken. Dan weet je niet wie er bezig is...

Tuurlijk is het fijner als het je eigen is, maar missschien moet je dan nog langer wachten. En ik denk dat als je geopereerd bent je weer minder pijn hebt tijdens je ongi's. Hoop ik dan voor je...

Over de arbo trouwens: was niet veel bijzonders. Ze wilde weten wat ik had... Dat wisten ze namelijk niet.
    En wanneer ik weer mocht werken. Dus heb gezegd na 2 weken (zolang had m'n teamleidster me ook ziek gemeld). Dus over 2 weken bellen ze weer.

M'n teamleidster belde ook die dag, omdat de arbo hun een mail had gestuurd dat er contact was geweest.
    Heb afgesproken dat ik 30 december (dan is ze terug van een paar dagen vrij nu) bel over wanneer ik kom werken.
    Ik moest met oud en nieuw werken, 2 late diensten, maar dat gaat natuurlijk nog niet ivm tillen.
    Heb wel gezegd dat ik wil komen helpen met het eten geven en maken enzo.
    Dat vond ze prima.
    Dus nu nog lekker even vrij.
    Gelukkig, want begin sinds gister last te krijgen van m'n buik. Erg vervelend want loop er moeilijk door.
    Maar goed, ik zal wel weer te veel gedan hebben....

Nou, ik ga een avondje gourmetten bij vrienden met kadotjes, dus gezellig.

11. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16

Hoi witroosje,

Welkom :)

Jij bent dus al iets verder dan ons...

Kan je ook een beetje meepraten :)

12. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik heb me er inmiddels bij neer gelegd, komt goed en ik ga er van uit dat er een goede overdracht is. Ik word geopereerd in een ziekenhuis waar twee bekenden op de ok werken, die heb ik een berichtje gestuurd of ze toevallig moeten werken die dag. Met mijn schouderoperatie waren ze er beide ook en dat was super fijn.
    Ik hoop er op.

Veel plezier vanavond, wel rustig aan doen hoor, luisteren naar je lichaam.....

13. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    De vrouw van de neef van mijn man die op de.ok werkt gaat morgen regelen dat ze er bij kan zijn, ze zei dat ze dat met alle liefde wilde regelen als ik dat zou willen, heb meteen GRAAG gezegd. Fijn als er een vertrouwd iemand Bij je is als je in slaap valt:)

14. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Hey huggybird,

Dat is wel fijn dat er bekenden van je zijn die dag. En lief dat die vrouw van de neef van je man wil regelen dat ze er die dag is.
    Als je er al wat tegenop ziet is het toch fijn een bekende te hebben.
    Ik had helemaal geen last van zenuwen dus was wel zo prettig.
    En bij de voorbereiding werkt de nicht van mijn man, ik ken haar dan wel niet zo goed omdat de families niet goed contact hebben, en ze werkte die dag niet, maar toen ze mijn naam zagen (getrouwde naam dan, dus die van mijn man) hadden we genoeg gespreksstof. Zo bleek er ook iemand te werken die mijn schoonzus kende, dus de zus van mijn man. Haha
    Alleen toen ze kwamen praten met 2 lui werd ik bijna meegenomen, dus zeiden ze al, moet ze nu mee? Tis net zo gezellig. Haha

Nou, komt bij jou ook goed hoor.

Hier is alles op t moment even wat minder, last van m'n buik als ik teveel doe.
    Die avond was supergezellig overigens. De dag erna lekker uitgeslapen aangezien we pas om half 3 op bed lagen...
    Maandag en vandaag ook flink lang geslapen, denk dat de narcose er nog steeds inzit ofzo.

Maar goed, vandaag een krentenbrood gebakken voor kerstontbijt. En alvast zelf vanilleijs gemaakt voor 2e kerstdag.
    Ook nog wat gestofd en gestofzuigd, zodat het een beetje netjes is.
    Nu wel wat moe, maar ben blij dat het alvast gedaan is.

Morgen naar mijn ouders en 2e kerstdag naar m'n schoonouders.

Dan nog even ziekgemeld zijn en 30 december bel ik m'n teamleidster.
    Wil graag weer wat doen, dus ik heb al voorgesteld met het eten te helpen tijdens oud en nieuw. (Ik zit in de zorg)

Ik had het weekend moeten werken, maar geniet er nu nog even van dat ik toch vrij ben, hihi.

De kerstdagen was ik al vrij dus dat scheelt.

Nou, hele fijne dagen jij en geniet ervan!

Tot snel, hopeforyou

15. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Het komt hier zeker goed! Fijn om wat aanspraak te hebben voor je opgehaald word he? Dan voel je je niet zo verloren.....

De narcose kan best even duren voor je er geen last meer van hebt begreep ik, kalm aan met je buik hoor.....

Fijn dat je weer wat kan doen op je werk, meehelpen is voor je collega's vast ook al fijn.
    Maar eerst nog even genieten tot de 30e meis.

Wij gaan morgen naar mijn ouders en over morgen naar mijn schoonvader.
    Met oud en nieuw blijven we thuis.
    Heb nu twee weken vakantie (onderwijs) en dan 6 januari werken en dan 7 januari onder het mes, mijn baas vroeg hoe lang ik er niet zou zijn en heb aan gegeven minimaal 2 weken..... Daarna zie ik wel weer verder, kan het moeilijk aangeven als ik niet weet wat ze precies gaan doen.....

Nu eerst lekker genieten van de feestdagen!

16. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Hoi huggybird,

De kerstdagen weer overleefd?
    Ik wel gelukkig. Wat een dramadagen waren het zeg...

1e kerst kreeg ik flinke emotionele buien om niks zeg maar.... Ook flink verkouden dus het was allemaal niks.
    Ook heel slecht geslapen die nacht.

2e kerst verkoudheid over gegaan in hoestbuien ipv een loopneus. Maar dit doet zeer in m'n buik dus echt niet fijn.
    Vannacht weer dramatisch geslapen...

Nu weer alleen, ML werken en ook koopavond dus die zie ik vanavond weer ergens.

Ben echt vreselijk in een dip aan het raken, probeer wel leuke dingen te doen of leuke film te kijken ofzo, maar ja....
    Ik weet niet wat ik heb.
    Waarschijnlijk komt alles van de operatie en de uitslag enzo nu pas aan ofzo?

Nu dus ook wel blij dat ik nog even ziek gemeld ben, kan ik tenminste bijslapen.

17. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ach lieverd dat is niet leuk..... Het is ook allemaal niet niks hoor, je bent herstellende van operatie waar ze best wat hebben gedaan, dan heb je die pap waarde die niet goed is, kan me zo voorstellen dat dat je niet lekker zit, je bent aan de pil terwijl je graag een kindje wil krijgen.... Niet zo gek dat je dat even een dip geeft, dan nog een verkoudheid er overheen dan is het allemaal nog net even erger dan het al was.....en dan ook je man niet thuis waar je even bij zou willen uithuilen misschien.....
    Dikke knuffel meis!
    Kun je er wel een beetje over praten met je man? (als hij thuis is dan natuurlijk)

Ik had het met een collega over de operatie en het herstel en hoe lang dat zou duren. Ik gaf aan dat ik het lastig vind dat er niet duidelijk een week of twee voor staat en dn hop weer aan het werk maar dat het zo afhankelijk is van wat ze gaan doen. Toen zei ze" ja, en dat.is het lichamelijke herstel, dan komt de uitslag nog en hoe je daar mee om moet gaan, onderschat het geestelijke herstel niet meis....."
    :$daar had ik eigenlijk nog helemaal niet over na gedacht.....tot dat zij dat zei...... En daar heeft ze gelijk in natuurlijk......
    Vond het wel een domme actie van mezelf dat ik die kant niet zo had in gezien, wel over na gedacht zo van "stel nou dat we geen kindje meer kunnen krijgen, dan zal ik daar best even voor nodig hebben om dat een plekje te geven....." maar helemaal niet zo van, dat kan dus meteen na de operatie wel eens beginnen ofzo, of dat we na de operatie moeten gaan nadenken als het nog kan met hulp of we dat wel willen en wat dat voor een impact zal hebben...... Was helemaal even van mijn stuk er van.....

18. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Hey, nou, je hebt me met je 1e stukje aan het huilen gemaakt... Precies de spijker op z'n kop zeg maar.
    Met m'n mannetje kan ik er over praten, en als ik niet wil praten is een dikke knuffel ook altijd in de aanbieding.

Ik had daar echt ook helemaal niet over nagedacht, lichamelijk herstel prima, maar inderdaad het geestelijk herstel.... Dat is dus nu bij mij aan de gang...
    Zo vervelend dat je er niks over kan zeggen op je werk, als ze vragen hoe lang je eruit ligt. Dat ligt echt aan wat ze gedaan hebben straks...

Waar ik nu mee zit is het rare gevoel dat ik iedere avond heb als ik die pil inneem... M'n tabletjes foliumzuur staan nu bovenin de kast zeg maar....
    Ik weet dat het tijdelijk is en beter voor het tegengaan van de endometriose, want ik had afgelopen kerst ongesteld moeten worden, maar nu dus niet.
    Ik hoop dat ik na de uitslag van die papwaarden niet heel lang hoef te wachten voor we het mogen gaan proberen.
    Dan hoop ik dat die hormonen ook snel m'n lijf uit zijn, zodat ik niet zo lang hoef te 'ontpillen' waar hier op ZP veel over gezegd wordt.
    Ik weet niet meer hoe snel ik weer een regelmatige cyclus had na m'n vorige pil en spiraaltje gebruik.

Bedacht vanmiddag ook dat al die hormonen in de pil natuurlijk ook nog eens meespelen in m'n emoties...

19. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    #59 huggybird, 27 dec 2013
    Laatst bewerkt: 27 dec 2013
    Ah meis, het was niet mijn bedoeling je aan het huilen te maken... Ik denk dat ik je begrijp... We zitten toch een soort van in het zelfde schuitje........Nogmaals een dikke knuffel van hier.

Je man is inmiddels vast wel thuis voor een dikke knuffel...
    Neem ook de tijd voor jezelf om dingen een plekje te geven he, niet uit de weg gaan, dan heeft het veel langer nodig....
    Soms moet je even door een dalletje en jezelf dat ook toestaan om jezelf weer bij elkaar te rapen en het los te kunnen laten....

20. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Hey, nee, dat snap ik dat je me niet aan het huilen wilde maken, maar je zei het precies zoals het was/is.

We zitten inderdaad in hetzelfde schuitje, ben ik ergens wel blij om, want op andere forumonderwerpen of in een club vertel ik er wel over, maar niemand heeft hetzelfde. En jij wel. Dus ben blij dat, ondanks dat je elkaar natuurlijk niet echt kent, we toch elkaar kunnen steunen en advies of ervaringen kunnen geven of delen.

Vannacht redelijk geslapen, maar 1 x wakker geweest. ML wilde alleen boodschappen gaan doen, dus dacht, prima, blijf ik lekker liggen. Maar ik kon niet meer slapen dus gedoucht en meegegaan. Met opstaan voelde ik me al niet heel lekker, en in de winkel werd ik steeds beroerder. Nu is ML naar z'n werk en ik zit onder m'n kleed op de bank.
    Ben een beetje misselijk, niet echt, maar wel dat gevoel. M'n buik voelt niet fijn zeg maar.
    Belde m'n moeder, of ze langs zouden komen. Dus ik zei dat ik niet zo lekker was en ze er dus niet veel aan hadden, en ik wat ging slapen. (Had ook even geen behoefte aan bezoek, van wie ook) zegt ze van: oh, dus je bent liever alleen.....
    Nou, dat niet perse, maar ik ben gewoon niet lekker en dan heb ik er niet zoveel aan als er iemand langs komt... Volgende keer weer.
    Oja, prima...

Nou, die was er dus niet zo blij mee ofzo, maar jammer dan.
    Ze begon toen ook ineens dat ik veel te veel had gedaan in het begin en dat dit het resultaat was en dat ik eigenwijs was geweest....
    Maar dit heeft niks te maken met m'n operatie, ik ben gewoon een beetje grieperig aan het worden denk ik.

Nou meis, ik ga dus lekker even slapen nu.

Tot snel!

Deel Deze Pagina