Hoi huggy, Ben blij dat het goed gegaan is, en jij blij dat het voorbij is de operatie. Je zag er zo tegenop.... Ja, het gas is vervelend en doet inderdaad zeer, mij zeiden ze dat je echt plat moet gaan liggen, dan stijgt het niet naar je schouders of ribben. Het is vervelend, maar ik was er na 3 dagen vanaf. Wat een nare uitslag zeg, dan kan ik me voorstellen dat jullie meisje een prachtgeschenk is geweest! Waarom willen jullie geen ivf? Vanwege de situatie van je man nu, of waren jullie daar al over uit? Het is ook wel heftig volgens mij, ivf, of zowizo niet via de natuurlijke weg zwanger raken... Ik kan voor mezelf alleen maar zeggen dat ik niet zou weten hoe vaak of hoe lang ik door zou willen gaan. Ik weet wel dat je dat van te voren moet bespreken met je man, maar zolang ik niet weet hoe zo'n behandeling is, kan ik niet zeggen hoe vaak ik dat zou kunnen... Maar goed, ik moet nog even wachten op de 16e. Jij bent vandaag weer lekker thuis, hoop dat je je rust pakt, want dat heb je nodig, hoe moeilijk het ook is met je kindje en de situatie van je man waar jullie nu inzitten. Te snel beginnen kan grote gevolgen hebben in je buikpijnen bij herstel. Heel veel beterschap en rustig aan, en sterkte met het accepteren van geen 2e kindje.... Knuffels, hopeforyou
Het hope, ik doe rustig aan hoor, mijn dag heeft bestaan uit eten, douchen, eten slapen eten en na het avondeten lekker weer in bed samen relaxen, beetje tv kijken, internetgebruikers en kletsen samen. Dat we.geen ivf willen aangaan hadden we al besproken voor we naar de ha gingen voor een verwijzing. Gelukkig hoeven we dat niet nu nog te.beslissen in deze hectische tijd. Het is wel heel verdrietig maar het geeft vooral ook duidelijkheid, en daar verlangden we heel erg naar. Nu kunnen we ons richten op mijn man en ons gaan neerleggen bij het feit dat er geen kindje meer bij komt.... Samen herstellen van onze operaties gaat best goed, onze dochter is vijf en best zelfstandig, en mijn ouders en zus helpen ons super goed dus dat.is fijn.
Hey huggybird, Hoe gaat het nu? Is je pijn van het gas al wat gezakt? Fijn dat je ouders en zus helpen en je kleine meid zich ver kan redden. Weet je al meer over je man? De 13e kregen jullie de uitslag van hem toch? Zag je onderschrift, is het wel zeker dat het kanker is al? Sterkte met alles... Knuffel, hopeforyou
Het hopeforyou, Het gas was eigenlijk donderdag ochtend toen ik uit bed kwam al weg gelukkig, dat is wel irritant zeg haha We moeten voor de uitslag tot de 17e wachten..... De vp had het niet goed in het ziekenhuis. De kweek van het tumor weefsel duurt 14 dagen dus eerder heeft geen zin.... Wel moeilijk hoor dat lange wachten... Merk aan mijn man dat hij er best doorheen zit....
Hey huggybird, Wat stom van die vpk dat ze een verkeerde datum heeft doorgegeven.... Zit je op de 13e te wachten, moet je nog 4 dagen langer wachten. Echt niet leuk! En inderdaad, het wachten is helemaal niks. Dat had ik al bij de uitslagen van m'n uitstrijkjes toen, die duren ook 2 weken. Zo rot, dat je denkt, waarom moet het zo lang duren... Je kan er ook niks mee, je kan het niet versnellen, je moet wachten... Ik begrijp heel goed dat je man er doorheen zit. Hoop dat jij er nog een beetje goed bij ben zodat je hem kan steunen. Gelukkig dat het gas zo snel weg was, dan kun je tenminste weer wat, tenminste, gewoon zitten is ook al heel wat dan. Ik weet van mezelf dat ik het liggen toen helemaal beu was, maar met dat gas moest ik wel liggen, want zitten deed te veel zeer in de schouders en ribben. Herstellen je wondjes goed? Bij mij is alles altijd dicht geweest, korstjes waren er snel af. Alleen ging het na een weekje ofzo heel erg jeuken, de littekens... Heel irritant. Verder gaat het hier z'n gangetje, zaterdag voor het eerst weer gefietst na 4 weken, maar dat viel tegen zeg! Trok allemaal in m'n buik toen ik afstapte. Maar ja, zal toch moeten genezen, dus ja... T weekend weer gewerkt, 2 x 4 uurtjes, en vanaf morgen 5 uur. 2 dagen, en dan is het donderdag... Dag van het onderzoek en terug naar de gyn... Spannend, ben benieuwd wat ze zegt. Meid, rustig aan nog even jij, en je hoort er wel van. Groetjes hopeforyou
We helpen elkaar er doorheen hopeforyou, dan heeft hij het even moeilijk en dan ik.... We redden ons samen wel. De wondjes helen goed, eentje is iets rood, bij mij jeuken ze nu ook ja. Had jij ook blauwe plekken om de wondjes heen? En helemaal onderaan mijn buik is het geel van wat denk ik van binnen beurs is. Ik voel me verder best goed, ben vanmorgen mee gegaan onze dochter naar school brengen maar daar ben ik dan best moe van.... Irritant..... Hoe lang duurde het bij jou voor dat de hechtingen er uit gingen? Spannend hoor voor jullie donderdag..... Ik duim er voor dat het allemaal mee zal vallen.... Lekker om weer te werken of niet? Tot later!
Ja, de ene keer heb jij hem nodig, en de andere keer andersom. Fijn dat jullie elkaar kunnen steunen. Bij mij was het ook blauw inderdaad, vooral rond mijn navel. De 2 sneetjes onderaan waren niet blauw dacht ik. Bij mij zaten er geen hechtingen in, of een onderhuidse ofzo, maar er hoefde niks uit. Ja, het is echt zo vervelend dat je je op zich goed voelt, maar van nog geen half uur lopen of iets doen zooo moe bent! Ik wad toen op de vrijdag geopereerd en maandag liep ik al weer in de stad. Ging goed, maar zooo moe, dat ik als een oud mens even moest uitrusten na een uurtje.... Maar goed, dat is de narcose die eruit moet. Werken gaat nu prima, iedereen waar ik mee werk en die ik wil helpen zegt ook echt van, doe je voorzichtig? Dus ben wel blij dat ze dat zo zeggen, ik voelde me namelijk erg schuldig dat ik niks mag/kan. Maar ben blij dat ik weet wat doe. Nou, ik ga lekker bankhangen en morgen weer aan de slag. Jij nog lekker rustig aan doen hoor!
Ik doe rustig aan meis,.mijn moeder loopt hier de halve dag rond en van alles te doen, super lief, en we merken amper dat ze er is. Irritant dat snelle moe zijn zeg..... Fijn dat ze.op.je werk zo.veel.rekening met je houden zeg! Super! Hoe veel weken geleden is het nou voor jou ook al weer? Ik ben de tijd helemaal kwijt sinds vorige week vrijdag.... Bank hang ze! En werkze morgen.
Fijn dat je moeder helpt. En ja, het moe zijn is echt irritant! Je denkt even wat te doen maar daarna.... Pfoeee! Bij mij was het afgelopen vrijdag 4 weken geleden, dus al weer een maand verder nu. Stom dat ik nog steeds wat pijn in m'n buik heb, wat naar m'n benen trekt. Zal donderdag eens vragen of dat wel normaal is, of dag het echt bij de genezing hoort. Vandaag weer lekker gewerkt, 5 uurtjes. Weinig last want weinig gedaan, hadden laatste 1,5 uur werkoverleg. Maar daar kreeg ik dus wel last van m'n buik/benen. Morgen ook van 8 tot 13, ben alleen bang dat ik dan teveel ga doen, omdat ik dan in het zorgmoment binnen kom, en je dan toch je collega niet alles wil laten doen. Ze is gelukkig zelf ook een keer therapeutisch geweest en deed dan ook alleen het ontbijt, maar toch. Ik zie wel hoe het gaat. En dan is het donderdag.... Ben er wel wat zenuwachtig voor, maar ja, het moet he... De controle maakt me niet uit, maar die colposcopie.... Brrr... Gisteravond weer voor het eerst gezellig gemaakt met ML, ik was bang dat het in m'n buik nog niet goed geheeld was dus hebben 4 weken ook niks intiems gedaan... En had er al wel over gedroomd, dus ja, dan is het toch ook wel weer fijn om iets te doen. En heel stom, maar ik dacht, het moet toch niet zo'n eendenbek zijn die er weer voor het eerst ingaat... Haha! Ging gelukkig allemaal goed, ik was bang voor pijn, maar niks aan de hand. Nou, ik ga nu opwarmen onder een dekbed, want heb het erg koud. Fijne avond nog en tot snel!
Hoi huggy, Zie nu pas je berichtje, maar evengoed dank je wel. Gister was ik erg zenuwachtig voor de colposcopie, maar gelukkig is het me alles meegevallen. De grote eendenbek lag al klaar zag ik, dus heb ik gevraagd om de kleine, en die gebruikte ze ook. Ze gaf ook aan dat ik m'n billen naar beneden moest doen, omdat als je die omhoog doet er een spier om je vagina zit die het moeilijker maakt de eendenbek in te brengen. Dit wist ik echt niet, hebben de andere gyns nooit gezegd. (Ik heb nu een andere dan met de lisexcisie toen) Dat scheelde echt een heel stuk! ML was mee, die zat schuin achter me de hele tijd over m'n schouder te aaien, hihi... Het biopt nemen was even gemeen, maar viel uiteindelijk mee, en het bloedde wel wat dus moest ze dat met zilvernitraat dichten, dit prikte wat, maar verder was het gelukkig niet pijnlijk. Het blijft niks om iets daar in je muts te hebben maar zo erg als toen met de lis was het niet. Dus die ervaring was gewoon slecht en nu weet ik dat het ook anders kan. Ze zag wel dat het er rustig uit zag, weinig onrustige plekjes (dat stippen ze aan met azijnzuur ofzo) dus daar ben ik wel blij om. Over 2 weken, 3 februari, moeten we terug voor de uitslag. De afspraak van smiddags ging niet door, die heeft ze er na het onderzoek bij gedaan, dus hebben we gelijk onze vragen kunnen stellen. Ow, voor het onderzoek vroeg ze nog hoe het na de operatie gegaan was en ze heeft m'n littekens nog gezien, die waren netjes en ze zei dat die wit zouden kleuren na verloop van tijd. (Zijn nu nog rood/donker) We hebben gevraagd hoe lang ik aan de pil moest, dit was 3 maanden (vanaf december, dus nu nog 2) en dat is om de endometriose rustig te krijgen. 3 februari horen we ook hoe verder met het babyplan We mogen het zelf gaan proberen, omdat ze een kleine kans ziet dat het spontaan lukt, nu de endo weg is gehaald. Lukt het na 6 maanden niet of krijg ik tijdens die 6 maanden heel erg buikpijn weer dan moeten we terug. Ook gevraagd wat ik met 2 eileiders moet als ik maar 1 eierstok heb, maar dit blijkt bewust te zijn blijven zitten, omdat als de linkereierstok een eitje springt, de rechtereileider hem kan opvangen. Omdat de linkereileider wel verkleefd was verwacht ze dat die weinig zal doen, daarom zit rechts er nog. Op plaatjes staat het altijd afgebeeld als een driehoekje, dus wij dachten allebei, hoe kan dat dan, maar in het echt blijken de eierstokken naar beneden te hangen, en zo'n beetje tegen elkaar aan. Dus die eileiders liggen vlakbij elkaar, daarom kan de rechter hem ook oppikken. Nooit geweten, haha! Maar wel een prettig idee, omdat links waarschijnlijk niks doorlaat. Mocht het allemaal niet lukken, dan wordt het zowizo ivf. Omdat alle andere opties, iui enzo, geen garantie geven op meer kans. Dus nu eerst naar 3 februari toe, en dan hoop ik dat ze ons groen licht geeft, de uitslag goed is, en we dus in maart die pil weg kunnen gooien! In maart gaan we ook een klein weekje naar valencia, dacht, dat is een mooie gelegenheid om er dan mee te stoppen, of daarna, want anders ben ik misschien helemaal van de leg op vakantie. Daarna heb ik mezelf voorgenomen om te wachten tot ik minstens 1 keer normaal ongesteld ben geweest, want met al die hormonen nog in je lijf en dan al zwanger zijn is ook niet heel goed denk ik. Tenminste, een collega van ML die stopte met de pil en was gelijk zwanger maar kreeg een miskraam. Dus daarna moest ze 1 x normaal ongesteld zijn geweest en toen lukte het inderdaad weer gelijk, met een mooie dochter als resultaat. En dan maar hopen dat ik spontaan zwanger wordt..... Nou, je bent weer op de hoogte. Heel verhaal he? Hoe gaat het nu met jou? Al wat beter of nog veel moe? Vandaag de uitslag van je man toch? Bedenk ik ineens, de 17e... Succes, sterkte en laat het me weten. Knuf, hope
Jaaaaaaa ik kan alleen maar huilen van opluchting!!!!! Geen uitzaaiingen, geen chemo, geen bestraling!!!!! Ik ben in huilen uitgebarsten toen de arts dat zei! Kan de hele boel wel bij elkaar gillen! Ongelooflijk hoe slecht dat wachten is voor een mens, we zouden aan het wachten haast bezwijken..... Nu moet hij elke drie maanden op controle, bloed prikken, ct scan/ long foto, echo en naar de uroloog.
Oooh, geweldig nieuws zeg! Wat heerlijk dat dit het is, en er niks nog eens bij komt. De controles zijn alleen maar goed, maar dit is wel super om te horen. Ben echt blij voor je zeg! Kunnen jullie nu samen weer de positieve kant op kijken en alles verwerken. Want het begon allemaal erg heftig dit jaar voor jullie. Dikke knuffel, hope
Ik heb net mijn baas een SMS gestuurd met daarin dat ik lichamelijk maar zeker geestelijk nog even nodig heb om de boel te verwerken.....
Hey huggy, Beetje lang weggeweest hier, maar hoe reageerde je baas op je bericht? Hoop een beetje positief... Ik ben gister weer volledig aan het werk gegaan, wel rustig aan gedaan, maar gewoon 8 uur gedraaid. Ging goed, wel moe, maar dat komt wel goed. Vandaag hoef ik maar 4 uurtjes, van 16 tot 20. Dat was al zo gepland. Lekker dus. Verder weinig te melden hier, de tijd vooruit aan het kijken naar 3 februari, maar verder niets, haha. Hoe gaat het met jou nu? Nog moe of pijn?
Hoi hopeforyou, Mijn baas reageerde super! " ik hoor wel van je als je er aan toe bent, liefs voor jullie,****" Ik ga vanmiddag even een bakkie thee drinken op de leukste locatie (weken op twee locaties ) Het gaat hier best goed, mijn man is gister en eergisteren ochtend naar zijn werk geweest, hij kwam bek af terug en blijft vandaag thuis om van hier uit wat te werken. Met mij gaat het ook wel goed, maandag middag was er even een collega hier en dan merk ik wel dat het allemaal nog heel emo is om te vertellen, dat is niet zo gek en niet erg natuurlijk, maar geeft wel aan dat ik er nog niet helemaal ben..... Ik kijk even aan hoe het vanmiddag gaat op mijn werk en dan ga ik misschien volgende week of die week daar op langzaam aan eens beginnen..... Lichamelijk gaat het goed, ben steeds minder moe maar doe ook niet heel veel buiten het zorgen voor mijn dochter en mezelf om dus dat is misschien niet helemaal reëel....... Nou ja, ik zie het wel..... Ik zal ook wel een oproep van de bedrijfsarts krijgen denk ik..... Spannend die drie februari voor jullie zeg!!! Ik moet 24 februari naar het ziekenhuis naar de gyn. Fijn dat het werken weer lekker gaat, zal idd wel vermoeiend zijn in het begin....
Hey huggybird, Weer even geleden, maar hoe is het? Fijn dat je baas zo reageerde, beter voor jezelf ook. Ik voelde me toen echt een beetje schuldig dat ik bijna niks kon, maar dat gevoel werd weggehaald doordat m'n teamleidster zei dat ik beter nu rustig kan doen, dan dat ik over een paar weken last krijg. Alhoewel ik nu soms alleen sta, en het wel pittig is, maar nu is het bijna 7 weken verder en denk ik, ja, wat zouden m'n collega's denken, en dan doe ik toch weer te veel. Maar sommige collega's zeggen wel als ze zien dat ik een stoel sta aan te schuiven, pas je op? Dus die houden er toch nog rekening mee gelukkig en zit het gewoon in m'n eigen hoofd. Emotioneel gaat het hier met ups en downs, van 't weekend had ik 2 late diensten en zou ik hulp krijgen maar anderen belden en weg was m'n hulp. Toen was ik dus best een beetje boos, en zat ik op de fiets terug naar huis al te brullen. Gelukkig ging het de zondag beter. Nu maandag vrij gehad en nu 4 dagen werken, nu net dag 2 erop zitten. Ik heb laat-vroeg-vroeg-laat, dus dat zal ik wel merken het weekend. Beetje te veel van het goede, maar ja. Zaterdag een feestje en ML een keer vrij, wat ie ook nooit is, dus dat is wel gezellig. Zondag waarschijnlijk lekker rustig en maandag eindelijk weer naar de gyn... Hopen dat ik te horen krijg dat de uitslag goed is en ik binnenkort mag stoppen met de pil. Afwachten maar. Nou meid, hoop dat het met jou en je man al weer wat beter gaat. Rustig aan nog en ik hoor je snel weer. Liefs, hopeforyou
He hope, Je hebt ook lichamelijk best zwaar werk natuurlijk... Dat valt bij mij wel mee, ik hoef in feite niet te tillen enzo, dat scheelt. Ik ga volgende week weer voor 50% werken, in mijn geval is dat dan drie keer van 8:00 tot 11:00 ongeveer. Eens kijken hoe dat gaat, als dat goed gaat de week er na weer volledig, als dat niet gaat nog een week 50% of een uurtje langer. Ik moet het zelf bekijken zegt de Arbo arts. Jullie een lekker weekend dus, en dan op naar maandag! Spannend, ik duim keihard voor een goede uitslag meis!!!!!! Laat je het even horen maandag?
Hey, ja tuurlijk laat ik maandag even wat weten. Moeten smiddags pas dus zal savonds misschien worden of dinsdag. Even tijd hebben. Maar jij gaat al weer veel aan het werk, doe je wel rustig? Want ik heb dan wel zwaarder werk, de 1e paar weken heb ik weinig tot niet getild enzo en was ik echt moe na een dag werken. Ben na 6 weken pas weer volledig gegaan en dan nog rustig met tillen, maar wel moe. Dus echt even kijken hoe het gaat voor je weer volledig gaat.
De Arbo arts zei dat ik het moest aangeven als het te veel was dus ik kijk het aan... Ik moet het toch ervaren.... Ik zie wel wanneer je tijd hebt voor een beriggie!