Cyste hersenen / Plexus choroidius

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Ann80, Jan 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,689
    0
    0
    Rotterdam
    Zag al wat meer topics hierover en de meeste waren geruststellend.

Op onze 20 weken echo zagen ze ook enkele zeer kleine plekjes / cystes maar de vk benadrukte ons hier absoluut geen zorgen over te maken...
    Ze zie dat dit heel vaak voorkomt en meestal wegtrekt uit zichzelf.

Ze vond een tweede echo niet noodzakelijk en heeft op ons hart gedrukt dat we ons geen zorgen moeten maken...Nou dat doe je natuurlijk wel...

Wie heeft hier ervaring mee en zijn jullie allemaal voor een vervolg echo gegaan of hebben jullie "rustig" afgewacht...?
    En belangrijker hoe is het bij jullie afgelopen?

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    mijn VK gaf idd ook al aan dat cystes vaak voorkwamen bij de 20 weken echos en dat het bijna altijd zelf weer wegtrekt. Maar ze moeten het tegen je zeggen.

Mijn kindje heeft geen cyste maar een echogenfocus(softmarker) in zijn hartje. Ze zei ook dat ik me er niet druk om moest maken want het trok vanzelf weer weg naar de bevalling.

Ik snap wel dat je jezelf zorgen maakt dat deed ik ook(niet gaan googlen aub haha) maar nu maak ik me er geen zorgen meer over. Als het niet goed zit sturen ze je echt wel door voor verder onderzoek.

3. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    hey bij jason hadden ze dat ook gezien met 20 wekn echo en dan 2 cyste in de hersenen, tja wat dnek je dan want als t nisk is waarom zeg je t dan want wij weten t toch niet dnek ik dan, dus volgende dag vk bijna huilend gebeld en is normaal en toen kreeg ik de pretecho met 24 wkn en waren ze al heel klein geworden en toevallig groei echo s gehad en waren ze weg, dus id dniet druk maken maar is makkelijker gezegd als gedaan

Share This Page