Vruchtwaterpunctie: hoe veel rust nemen?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Agatha, Jan 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Volgende week heb ik een vruchtwaterpunctie. Ik had in de folder gelezen dat je het na afloop "rustig aan moet doen", dus heb het op mijn vrije dag gepland, donderdag. Maar als ik de oude topics lees nemen andere vrouwen ook 1 of 2 dagen er na nog vrij, daar was ik nog niet op gekomen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

En ik neem mijn dochtertje altijd gewoon mee naar dit soort dingen, maar dat lijkt nu ineens niet meer zo handig, met auto in-en uittillen enzo, maar ik heb geen oppas (iedereen werkt of is op vakantie). Voor papa is het extreem lastig op zijn werk vrij te krijgen om mee te gaan (hij heeft net een hele periode vrij gehad en moet nu werk inhalen). Hoe noodzakelijk is het denken jullie om iemand mee te nemen?
    Ik neem liefst het zekere voor het onzekere, maar het komt nu bij nader inzien eigenlijk heel onpraktisch uit en ik wil de punctie ook niet uit stellen...

2. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Hoi Agatha,
    Ik heb ook een vwp gehad, in het AZM (maastricht).
    Daar werd ten zeerste afgeraden om direct ná de vwp auto te rijden. Ik zou dan ook echt proberen of je niet iemand kunt regelen om met je mee te gaan en vooral niet zelf je dochtertje in de auto gaan tillen.

De vwp zelf viel mij 100% mee; geen pijn, meer het gevoel alsof er bloed wordt geprikt. Daarna zei de betreffende arts tegen mij: "Zo, en nu mag je alleen nog naar de auto lopen en verder doe je vandaag niets meer. Als het over 24 uur helemaal goed gaat, mag je je normale bezigheden weer oppakken".

Ik kreeg in de loop van diezelfde dag een wat trekkerig gevoel in mijn baarmoeder, waarmee ik 's avonds naar bed ging. De volgende ochtend was het over, maar ook die dag heb ik nog weinig gedaan.
    Ik had het geluk dat ik toen net zomervakantie had, maar anders had ik zeker eerlijk tegen mijn werkgever gezegd hoe het zat zodat ik de betreffende dag én de dag erop vrij had.

Het is heel vervelend dat je partner niet makkelijk met je mee kan gaan. Toch zou ik proberen om dan iemand anders te regelen: vriendin, familielid....

Sterkte en hopelijk een goede uitslag!!

3. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Dag, Suzanne,
    Dank je voor je reactie. Dan zal manlief vrij moeten nemen, dit is toch echt belangrijker. Handig om te weten dat ze bij jullie in het ziekenhuis zelfs autorijden afraadden.

4. draaimolen

draaimolen Actief lid

Apr 22, 2007
    479
    0
    0
    Hier exact hetzelfde advies gekregen (heb vwp gehad bij mijn 1e zwangerschap). Mocht de eerste 24 uur helemaal niets doen, ook niet tillen. Dus je dochter meenemen lijkt me geen goed idee. Ben dus de dag van de punctie en de dag erna thuis gebleven en daarna pas weer aan 't werk gegaan. Neem idd het zekere voor het onzekere, dit is veel belangrijker dan welk werk ook! Alvast heel veel succes! En maak je idd niet te druk over de punctie zelf, ik vond het ook peanuts net zoals Suzanne. Voelde idd net als bloedprikken. Succes!

Share This Page