De slaap niet kunnen vatten..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxYasmina, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Herkent iemand dit? Ik ben behoorlijk moe, maar val heel slecht in slaap. Buik zit nog niet echt in de weg, ook geen andere pijntjes of iets dergelijks, maar toch duurt het ruim twee uur voordat ik in slaap val. Ook hoef ik er niet uit om te plassen, het is gewoon écht de slaap niet kunnen vatten, terwijl ik die juist echt nodig heb! Overdag ben ik een zoutzak, en 's avonds lig ik te wachten..XD

2. lalla

lalla Lid

15 apr 2011
    31
    0
    0
    Heel herkenbaar! Ik ligt s nachts echt zo lang te draaien terwijl ik wel echt moe ben. En mijn buik zit ook echt niet in de weg, ik denk dat het gewoon een zwangerschapskwaaltje is haha

3. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Hier ook heel herkenbaar.. kan soms mn draai gewoon niet vinden!

4. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb daar ook last van gehad maar nu slaap ik binnen een half uur, ok ik word na anderhalf uur wel weer wakker omdat ik moet plassen maar daarna slaap ik vrij snel weer in:) Na 6 uurtjes word ik wel wakker van de pijn in mijn heupen en bovenbenen, ik weet dan niet meer hoe ik moet liggen dus ga ik er maar uit, dan doe ik soms s'middags nog wel een tukkie:)

5. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook zo...Vreselijk!

6. Lellebel35

Lellebel35 Niet meer actief

Same here!

7. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen tips Piepie?

8. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Eigenlijk ging het sneller in slaap vanzelf. Toen ik rond de 20 weken was zag ik de wekker om 03:30 ook hoor:D Ik ben de laatste weken meer buiten vanwege het mooie weer ( en 2 weken Mexico gehad ) en ik merk dat ik overdag wat actiever daar van werd:D met als resultaat dat ik s'avonds beter sliep. Ik merk wel dat als ik een avonddienst heb gehad ik moeilijker in slaap val hoor.

9. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    ik had dat ook rond de 20 weken
    erg veel last van maar nu kan
    ik smiddags even paar uur mee
    pakken soms ,snachts nu wakker
    veel omdat ik moet pkassen of
    last van onderrug heb daarna redelijk
    weer in slaap kunnen komen

10. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk he, die momenten! XD misschien morgen beetje cardio proberen dan maar..

11. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    'T lijkt een heus 20-weken kwaaltje dames, benieuwd hoelang 't duurt..

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier helaas geen 20 wkn kwaaltje haha want heb t nu nog, helaas ;)

13. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    regelmaat helpt wel hoor! 's avond rond half 11 naar bed gaan tot bijv. 7/ 8 uur. en als je dan moe bent 's middags inderdaad een tukkie doen. en dan de wekker zetten, want als je dan een gat in de dag slaapt dan slaap je 's nachts weer niet.
    als je moeilijk in slaap komt, moet je maar denken dat je lichaam wel rust, ondanks dat je nog niet slaapt. succes

14. minimoon

minimoon Niet meer actief

Bewegen (ook net voor het slapen) kan helpen; net als het aloude warme melk met honing. Ook een leeg hoofd helpt. Ik val nu soms slecht in slaap als ik aan de bevalling lig te denken :D Denk ik gewoon aan mooi weer oid, dan slaap ik zo!

Ik merkte zelf dat hoe meer ik er op lette, hoe slechter ik in slaap viel en bleef slapen. Hoe minder ik er op lette, hoe beter ik sliep!

15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Minimoon we zijn precies even ver ;)
    En idd, ik denk nu ineens ook af en toe aan de bevalling en dan kom ik niet in slaap haha. Spannend he!

16. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik heb het ook een tijdje gehad.
    Dan ging ik wel op tijd op bed liggen, maar dan ging ik nog even tv kijken of lezen. Dan kwam de slaap op den duur vanzelf wel.

Mss met dit mooie (nou ja, hier vandaag wat minder dan...) weer een rondje wandelen, even naar de winkel lopen, o.i.d.

Frisse lucht (zuurstof) is ook altijd goed voor het slapen. Even lekker een raam open voor het slapen gaan ofzo?
    Daarom slaap je ook altijd zo lekker als je bed lekker schoon en fris is. De lakens zitten van het wassen dan vol zuurstof waardoor je beter en lekkerder slaapt ;)

En ik vermijd tukkies in de middag altijd, want als ik 's middags in slaap val, dan slaap ik 's nachts geheid niet.:) Voor mij is dat het begin van mijn ritme omdraaien (overdag slapen en 's nachts voor uil spelen)

En ik las laatst een stukje over dat het goed is om juist iets kouds te drinken voor het slapen gaan. Je lichaam moet dan 'harder werken' om het op lichaamstemperatuur te krijgen, waardoor je sneller moe wordt. Geen idee of daar logica in zit hoor ;)

17. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wat hier wel helpt: 's avonds na het eten een klein wandelingetje of in ieder geval lekker buiten zijn, al is het maar 10 minuten.
    Laatste 2 uur voor je gaat slapen niets meer eten. En geen tv vlak voor je gaat slapen, ik lees meestal nog eventjes.
    Dat van dat koude klinkt niet heel onlogisch maar dan zou ik dat een uur voor bedtijd doen zodat je lichaam dat harde werken niet in bed hoeft te doen.

18. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, dat wil ik dus NIET horen =p

19. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik slaap ook slecht,al weken aan een stuk.
    2 weken terug een zh opname gehad om daar te slapen met een of ander middeltje in een prik.
    Ik was dood en dood op en kon gewoon echt niet meer.
    Nu gaat het wel weer beter maar het slechte slapen begint weer opnieuw...
    Heb helaas geen tips voor je.
    Hoop dat je gauw weer lekker kunt slapen!

20. Ganzje

Ganzje Actief lid

5 nov 2012
    264
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hmmm ja wat zal ik zeggen ...... Ik wil SLAPEN.... NU ... Maar ja het lukt dus niet :)

Deel Deze Pagina