Ja alles was verder in orde. De laatste echo liet een normaal beeld zien van zijn hersentjes. Succes woensdag!
Beste mama's, İk heb net uitgebreeide echo gehad, alles is normaal en geen afwijkingen gezien. De cysten zijn er nog en ik mag over 2 weken weer komen. Dus 28e. Dokter gaf aan dat ik VWP kan kiezen met een risico 1/300 miskraam of in Antwerpen een test (zelf betalen) kiezen. Zijn advies is gewoon niet goed omdat alles normaal is... Dus toch goed te horen dat er geen afwijkingen zijn. İk overleg met mijn man als wij iets ga doen. Dus blijft spannend... İk wil jullie heel echt bedanken voor jullie steun! Wij blijven in contact
Wat fijn Palin! Dat is nou eens goed nieuws op de woensdag. Hopelijk zijn ze de 28ste geslonken of helemaal weg. Ik wens jou en je man een goede beslissing toe!
Dank je wel Elvis. wij wachten voor volgende echo tot 28e. Als het goed nieuws komt, dan ga ik echt geen vwp doen. als ze niet verdwijnen zijn... ik weet het nog niet.. ik wil natuurlijk mijn kleine meisje niet verloren....dat is mijn grootste angst.
Fijn om te horen! Ik hoop natuurlijk dat verdere tests niet nodig zijn en dat alles er de 28e goed uitziet! Hoe laat moet je? Ik ben de 28e ook op gynaecologie
Bij ons waren er met de 20 weken echo's ook cystes te zien in de hersentjes. We hadden al een uitgebreide echo omdat we een medische indicatie hadden en alles is toen ook nog een keer extra goed nagelopen. Omdat alles er verder goed uitzag is er geen verder onderzoek gedaan. Wij hoefden ook niet terug te komen omdat bijna in alle gevallen deze cystes vanzelf weer verdwijnen. Ik was er zelf ook wel gerust op en afgelopen november zijn wij trotse ouders geworden van een kerngezonde dochter. Succes de 28ste! Hopelijk zijn de cystes dan weg maar mocht dat niet zo zijn dan hoeft het dus niet perse wat te betekenen. Ik ben er achteraf ook wel blij om dat er bij ons geen verdere onderzoeken zijn gedaan. Ik denk dat ik dan veel meer spanning had gehad.
Bij ons is dit ook gevonden. Het us een zogenaamde soft marker! Als dit alleen gevonden wordt en verder alles goed is wordt e volgens de standaard helemaal geen vervolg onderzoek geadviseerd omdat het dan eigenlijk altijd wegtrekt. Ik snap dus niet dat jij zo vaak terug moet en dat ze het hebben overeen vwp! Toevallig had ik met 24 weken nog een echo voor iets anders en toen waren ze weg... Ik zou me geen zorgen maken als dit het enige is wat er is gevonden hoor!
http://www.nvog-documenten.nl/richtlijn/doc/download.php?id=826 Dit is het beleid en daar staat dus is dat ze geen actie hoeven te ondernemen bij alleen cysten...
Onze dochter had net na dr geboorte een cyste bij dr hersentjes zitten. Een aantal weken daarna (weet niet meer precies hoeveel weken) was ie verdwenen. Probeer jezelf niet gek te maken!
Onze oudste dochter had ook twee cystes in haar hersenen bij de 20 wkn echo. We hadden toen een stagiaire echoscopisch en die zei "oh dit moet ik even navragen of dit goed is 😁 Grote stress omdat de eerste was natuurlijk. Maar de ervaren echoscopische zei dat het best vaak voorkomt en altijd na een paar weken weg is. Met 28 wkn weer een echo, helemaal schone hersenen. En een superintelligent kind al zeg ik het zelf 😄
Zo ook hier. Mijn middelste had ook cystes bij 20 wkn echo (SEO), kreeg toen paar dagen later een GUO bij de gyn. Deze zag geen andere afwijkingen, dus geen reden tot zorg. Bij 28 wkn controle echo, niets meer te zien. Mijn dochter is ook een pienter meisje !
He palin! Goed nieuws dus eigenlijk! Eerst deze twee weken afwachten en daarna zien of jullie voor de nipt gaan? Of hebben jullie al een afspraak gemaakt? Spannend hoor! Onze dochter had ook een softmarker (echodense focus in hart), maar dit stond ook op zichzelf. Geen andere afwijkingen gevonden toen. Wij hebben toen geen vervolgonderzoek laten doen. Ze is volkomen gezond geboren.
Hoi, wat fijn te horen dat je kerngezonde dochter hebt! ik ben heel blij voor jullie! en voel ik me zo beter als ik dit soort ervaringen horen te krijgen heel echt bedankt voor info en steun
Dag Doortje, De gynaecoloog zag dat ik zo zorgen maakt.. is logisch natuurlijk... eerste baby, eerste keer zwanger en zo iets te ervaren is niet leuk.. daarom zei hij: als je wil; mag je over 2 weken weer komen, kijken wij nog een keer goed na. toen zei ik: wat kan ik doen als de cysten niet verdwijnen zijn? hij zei dan: mijn advies niks doen, ze gaan echt weg. maar je mag waterpunctie kiezen als je wil. hou rekening mee dat 1/300 kans op miskraam en als je miskraam hebt, dan is het altijd gezonde baby. zo ging het... ik moet eerlijk zeggen dat hij heel aardige dokter is! dhr. wijngaarden. hij vroeg wat ik op i-net heb gelezen. ik heb gelijk gezegd: over deze forum en ervaringen. hij zei: wat je allemaal gelezen hebt, klopt inderdaad! (terwijl zei alle kennissen van mij "niks lezen op i-net dat is allemaal niet waar!) dank je wel voor je bericht en ik blijf zo goed en positief van jullie reacties! heel echt bedankt!