waarom lukt het niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kimy, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimy

kimy Nieuw lid

10 nov 2006
    3
    0
    0
    ik ben een jonge meid van 21 jaar, heb al vaak met me vriend gesproken over kinderen, hij wil het ook graag, maar wil er eigenlijk nog mee wachten.. hij heeft wel gezegd: mocht het nou toch per ongeluk gebeuren, dan zal ik er heel blij mee zijn.
    ik ben nu al een paar maanden gestopt met de pil en heb geregeld sex met mijn vriend, hij weet niet dat ik ben gestopt..
    wat ik raar vind is dat ik al deze tijd gewoon ingesteld blijf worden en nog steeds niet zwanger ben, heb al wel eens een test gedaan, maar deze was jammer genoeg negatief...
    toen ik 17 was heb ik chlamidia gehad, ben hiervan genezen, maar ben nu dus heel erg bang onvruchtbaar te zijn, ben hiervoor een jaar geleden nog naar het ziekenhuis geweest, maar de arts zei dat ik me maar niet al te druk moest maken en dat de kans op onvruchtbaarheid voor mij erg klein was....
    nou rustmij de vraag.... waarom lukt het dan niet?

2. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Is het misschien een tip om het toch tegen je vriend te vertellen dat je gestopt bent?
    En hoe lang is een paar maanden? het kan best een half jaar tot een jaar duren dat de pil uit je lichaam is. Dus nog ff geduld, als ik je verhaal goed lees.
    Succes.

3. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Als jij gestopt bent met de pil en hij weet dat niet....dan is er geen sprake meer van per ongeluk he?
    Ik denk dat je eerst maar eens moet zeggen dat je gestopt bent. Eerlijkheid zou toch bovenaan moeten staan...toch?

4. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Kimy,

Ook ik ben het met de dames eens...vertel het eerst aan je vriend vertellen....
    Daarnaast kan het idd ook best even duren voordat de pil een beetje uit je lijf is....
    Maar meissie je tijd komt wel echt waar...

5. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    helemaal mee eens ...als je gestopt bent met de pil en hij weet van niets ...en je zou wel zwanger raken ...dan loop je ook het risico dat je vriend zich zo in de val voelt gelopen dat hij weg zal gaan ..neem ook niet aan dat dat de bedoeling is ...ik zeg dit omdat er een tijd geleden in mijn omgeving zoiets is gebeurt...en hij ging bij haar weg ..eerlijkheid duurt het langst

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Hoi Kimy,

Ik wil ook heel graag kinderen en ik kan me voorstellen dat je niet te lang wilt wachten, maar het lijkt me idd ook beter om het aan je vriend te vertellen. Een kindje heeft toch recht op 2 ouders die het allebei graag willen? Vertel hem anders dat je gestopt bent met de pil en dat condooms vanaf nu zijn verantwoordelijkheid zijn, bij sommige mannen helpt dit ook wel om er toch eerder voor te gaan.

Groetjes

7. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ben je bewust gestopt met de pil om zwanger te raken terwijl je weet dat je vriend eigenlijk nog even zou willen wachten? Dat vind ik echt gemeen! Het spijt me, maar daar heb ik geen goed woord voor over. Los daarvan zou het best zo kunnen zijn dat de chlamydia niet snel genoeg is behandeld en dat het inderdaad je vruchtbaarheid heeft aangetast. Ik hoop het niet voor je, echt niet. Maar ik vind wat jij je vriend flikt echt laag.

8. Niet meer actief

Hoi ik ben het wel met de dames ees eerlijkheid duurt het langst en zeker in een relatie! :confused: je vriend zal dit niet voor lief nemen alas je toch zwanger raakt. En dan loopt hij misschien wel weg bij je is dat dan wat je wilt? Zwanger en alleen?
    Vind dit niet kunnen dat is mijn mening zou eerst eens met je vriend gaan praten en vertellen dat je heel graag zwanger wilt worden maar niet zo.
    Kan nooit de bedoeling zijn he? het is wel een levend wezen wat je hier neer zet. Ik denk dat je vriend er misschien gewoon nog niet aan toe is. ;) Oke praten zou ik zeggen! jennie72

9. jackiemvceline

19 okt 2006
    11
    0
    0
    Ik zou hte toch tegen je vriend zeggen dat je al getsopt bent met de pil.

Ik denk niet adt je vriend en ej eventuele kindje dit kan aandoen om op deze manier te wereld laten komen als het zou lukken.

jacqueline

10. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    :(: :-k ;)

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    een paar maanden van de pil is nog geen man overbord hoor.. normaal is een jaar om zwanger te worden.

en .. heb je ook sex op de juiste dagen?

maar punt 1 is dat je samen voor een kindje moet gaan anders niet... vind het erg als mensen zo een man aan zich willen binden..

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik sluit me aan bij de vorige dames. Kindjes krijgen doe je met zijn 2'en.
    En waarom het niet gelijk lukt ? Geduld meid.
    Maar eerst eens goed met je vriend praten.

13. Niet meer actief

Ik sluit me helemaal aan bij de reacties hierboven!
    Ik ben nu 24 en wilde al vanaf jongs af aan kinderen.
    Ik heb ook langer moeten wachten, maar dat moet dan maar!
    Zomaar stoppen kan echt niet!!!

14. Niet meer actief

Zwanger worden is niet vanzelfsprekend, dat zullen een hoop meiden hier met me eens zijn.
    Je moet het echt de tijd gunnen, en net wat Natasja zegt...klus je wel op je vruchtbare dagen?

En wat betreft het stiekem doen....Tja, tis niet goed natuurlijk, je kunt dit niet echt maken.
    Maar goed, dat heeft iedereen nu wel duidelijk gemaakt.
    Ik zou me nog maar niet al teveel zorgen maken over onvruchtbaarheid...meis!

15. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Op zijn zachtst gezegd vind ik het behoorlijk onbeschoft om te stoppen met de pil als je vriend het niet weet.
    Je neemt wél even een beslissing die heel erg belangrijk is in jullie en in ZIJN leven... Jij kan wel besluiten om een kind te willen, maar hij heeft er wel degelijk zeggenschap in/over.

Héél snel vertellen, meis, want als hij erachter komt, denk ik dat de poppen aan het dansen zijn (iig als ik mijn eigen ega na ga).

16. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik vind het een egoistische actie! Ja sorry hoor, maar dan verwek je een kind voor eigen belang! En ik vind dat de belangen van een kind voorop staat: een moeder én een VADER die er allebei voor gaan!

17. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Meis je bent nog hardstikke jong jou tijd komt nog wel en je vriend is een goedzak die van je houdt en die zegt indien je perongeluk zwanger wordt dan ben ik blij maar hij geeft ook aan dat hij in de toekomst wel wil....zet niet alles op het spel om dat je ongeduldig bent....hoe lang zijn jullie al samen bouw eerst wat op

18. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Tja wat kan ik nog zeggen dan wat hier al gezegd is, ik deel de meningen van de andere dames dan ook voor de volle 200%.
    Eerlijkheid duurt het langst! en je relatie op deze manier misschien nog maar kort.

Ik ken genoeg meiden waar ik vroeger bevriend mee was, die flikte hun vriendjes ook dit soort acties en zitten nu alleen met n kleine thuis. Vader gaat lekker stappen en jij zit met een kind alleen.
    Denk er nog eens goed over na met wat je wilt bereiken, en vraag je vriend ook eens wat hij wil.
    Als ik er achter kwam dat iemand van wie ik zo houdt, me zo belazerd dan was het meteen over en uit.
    Je kan nu nog zonder al te grote gevolgen eerlijk tegen hem zijn, als je zwanger bent.... word het lastiger. En een eeuwig geheim voor je partner bewaren dat is zo eenvoudig nog niet.

19. poessie1

poessie1 Actief lid

5 jul 2006
    283
    0
    0
    Groningen
    Hoi,

Ik wil hier ook nog even op reageren.
    De beslissing voor een kindje te gaan, is er niet zomaar 1. Het is (zo zie ik het tenminste) een hele grote stap, zo niet 1 van de grootste uit je leven.
    Ik vind, dat je daar samen voor moet gaan. Samen de keuze maken, om de pil te laten staan en proberen zwanger te raken. Ik vind dat je die beslissing gewoon niet kunt maken voor je vriend, ook al zegt ' ie dat ie graag kinderen wil. Maar nu nog niet. Klaar, ik vind dat je dat moet accepteren. En tuurlijk kunnen jullie het er over hebben wanneer hij er aan denkt aan toe te zijn. Daar heb je ook alle recht op.
    Maar dit kan echt niet.
    Ik was er een paar jaar geleden ook aan toe om een kindje te krijgen. Maar mijn vriend niet. Dat heb ik geaccepteerd. Maar wel gevraagd, wanneer hij er denkt klaar voor te zijn. Ik wist daardoor al heel lang van te voren, op welk moment ik met de pil zou stoppen. Ik heb er vreselijk naar toe geleefd, en de tijd kon mij niet snel genoeg gaan. Maar m'n vriend heeft die tijd echt nodig gehad om aan het idee te wennen. En nu, wil hij niets liever dan papa worden.
    Ik heb een vriendin waarvan haar vriend niet weet ooit kinderen te willen, terwijl zij er wel al klaar voor is. Misschien gaan ze om die reden uit elkaar omdat haar wens te groot is om die opzij te zetten. Je kunt daarom ook blij wezen, dat je vriend in ieder geval aangeeft wel kinderen te willen. Bij m'n vriendin is er geen haar op d'r hoofd die er aan denkt stiekum zwanger te raken.
    Praat er samen over wanneer hij denkt er klaar voor te zijn. Leef daar samen naar toe, maar ga niet zonder zijn weten proberen zwanger te raken! Het is toch ook veel mooier, als jullie samen bewust bezig zijn om proberen zwanger te raken, dat je samen naar je nod toe kunt leven, samen kunt balen als je ongesteld bent geworden.... ik moet er niet aan denken, dit stiekum te doen. Dat kan gewoon niet.
    Tja zo denk ik er dus over.

Succes ermee, ik hoop echt dat je je vriend eerlijk verteld waar je mee bezig bent, daar heeft hij recht op.

20. Niet meer actief

Waar is het andwoord van de topicstarter? :rolleyes: :confused:
    jennie72

Deel Deze Pagina