Ik heb deze maand voor het eerst ovulatietesten gebruikt en daarmee kwam ik erachter dat ik in ieder geval deze maand (misschien andere maanden ook maar dat weet ik dus niet) pas op dag 19 een eisprong heb gehad. Gisteren dus. Mijn NOD zou eigenlijk 6 juli zijn maar blijft dat nu ook staan? Vorige maand heb ik waarschijnlijk een hele vroege miskraam gehad. 3 dagen overtijd twee licht positieve testen maar vrij snel daarna bloedverlies en de volgende dag heftig bloedverlies. Deze menstruatie was ook anders dan anders. Misschien is mijn cyclus daardoor van slag? Kan het nu dus zijn dat niet 6 juli mijn NOD is maar later?
Je nod is 14 dagen na je eisprong. Posi ovutest op dag 19 is eisprong op dag 20/21. Nod is dan rond dag 34/35
Je kunt 10-18 dagen na je eisprong ongesteld worden. Alles binnen die marge is normaal. Als je eisprong opschuift, schuift je NOD over het algemeen ook op.
Kelly1609: bij mij precies hetzelfde.. ik ben er ook achter gekomen dat mijn eisprong op dag 19 is! ik dacht altijd dag 16... welke ovulatietesten gebruikte jij? en hoeveel positieve testen heb jij gehad? ik zelfs 3! dag 19,20 en 21 van mijn cyclus!
Daantje....je eisprong komt niet elke cyclus op exact dezelfde cyclusdag helaas. Dus nu niet er van uitgaan dat je ei altijd op dag 19 komt. Anders waren ovulatietesten ook totaal overbodig. Bovendien wisselen je cyclussen nogal van ongeveer 30 tot 40 dagen. Bij 30 dagen bijvoorbeeld vindt je eisprong plaats tussen dag 12 en dag 20 van je cyclus. Terwijl bij een cyclus van 40 dagen je eisprong juist plaatsvindt tussen dag 22 en dag 30 van je cyclus. Een heel verschil dus. Zou je er nu van uit gaan dat je eisprong altijd op dag 19 is, dan heb je grote kans dat je je eisprong juist misloopt!
Ja dat weet ik hoor... maar ik had in 2012 toen in clomid slikte altijd mijn ei op dag 16... dus ging er nu een beetje vanuit dat het weer dag 16 zou worden.. mijn cyclussen zijn wel weer wat onregelmatiger maar ik geloof wel dat mijn lijf het nu zelf kan zonder clomid! Deze maand had ik op dag 19,20 en 21 van mijn cyclus posistieve ovulatietesten maar wanneer mijn eisprong nou echt is geweest weet ik eigenlijk niet want mijn temp is nog niet echt omhoog gegaan... maar goed we dwalen af.. Kelly.. je NOD is dus echt 14 dagen nadat jij denkt dat je eisprong was...
uhmm ik heb ze gekregen van een vriendin. Sensitest geloof ik? witte met een groene dop in ieder geval. Ik had op dag 18 een knaller en op dag 19 een nog grotere knaller. Vandaag is hij weer licht. Mijn cyclus was altijd wel regelmatig. Rond de 28/30 dagen maar nooit langer. Denk dus echt dat er vorige maand meer aan de hand was dan een gewone menstruatie Maar we wachten dus af tot over een dag of 14.