cyste na gebruik clomid.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door joyce90, 8 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce90

joyce90 Lid

26 mrt 2013
    56
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik wil graag weten of er meer vrouwen zijn met de ervaringen die ik heb.
    Ik heb pcos waardoor ik moest beginnen met clomid 50. clomid 50 had geen effect. dus kreeg voor 10 dagen 2x daags de pil mee (mycrogynon 30) om menstruatie op te wekken en cyclus af te breken.
    Na het gebruiken van de pil 10 dagen lang gebeurde er niks (behalve 2kg aankomen) weer afspraak gemaakt in het zkh. Weer echo gehad wat bleek een flinke cyste op men eierstok die er volgens mijn gyn voor zorgde dat ik niet ongesteld werd omdat die cyste zelf hormonen aanmaakt en dus mijn hele lijf in de war schopt.
    dus een maand aan de pil om de cyste hopelijk te laten verschrompelen.

na die maand cyste bijna weg dus gestart met 100 mg clomid. en zie daar weer precies hetzelfde verhaal. geen eitjes, geen menstruatie en weer een cyste.
    dus weer een maand aan de pil. na die maand was de cyste nog niet voldoende weg dus nog een maand aan de pil.

toen gestart met clomid 150. eindelijk er groeit een eitje, nu leek eisprong niet helemaal te zijn gegaan zoals het moest (lees follikel had zich gelijk weer gevuld met vocht) en baarmoederslijmvlies was te dun. uit bloedonderzoek bleek dat er wel een eisprong was geweest dus dat is positief nieuws.

ZKH ging er niet van uit dat ik zwanger ben dus nu al 2 dagen over tijd en testen zijn negatief. mijn vermoeden is dat er dus weer een cyste zit waardoor ik weer niet ongesteld wordt! heb namelijk steeds steken in linkereierstok en dat had ik de vorige keren ook toen ik die cyste had.

wie kent het probleem dat er steeds cyste`s gevormd worden na gebruik van clomid. waardoor behandeling weer stil gelegd moet worden?
    wij hebben dus nog maar 3 behandelingen gehad zonder effect in 3/4 jaar. erg frusterend want elke keer hoop je als je dat je gelijk de volgende maand door kunt voor de volgende ronde.

dus wie kent dit probleem?? en wat werd er aangedaan?
    zou bij hormonenspuiten minder kans zijn op cystes?

bedankt alvast!

Deel Deze Pagina