Ik weet het even niet meer! Ik heb gruwelijk veel last van alle hormonen, maar toch betwijfel ik of het allemaal wel werkt. Bij m'n Decapeptyl spuiten heb ik dat, als ik het dopje van de spuit af trek, er al een druppel vloeistof aan de naald hangt. Dit gaat dus níét m'n lichaam in. Laat had ik ook dat ik, toen ik na het spuiten de naald terug trok, er een beetje vloeistof terug uit m'n buik liep Ik heb toen, heel stom misschien, de naald maar weer in de druppel gehouden en het spuitje terug getrokken, zodat de vloeistof weer in het spuitje zat, en het opnieuw naar binnen gespoten. Met Gonal-F hetzelfde; Als ik daar het naaldje op doe begint het spuitje al te lekken voor ik het dopje naar achter heb getrokken en de naald in m'n buik zit. Nu maakt dit bij Gonal-F volgens mij vrij weinig uit, omdat je het dopje terugtrekt tot de juiste hoeveelheid, maar toch.. Ik maak me zo'n zorgen. Gaat het allemaal wel goed? Krijg ik wel genoeg binnen? Van een hoop meiden lees ik dat ze na een paar dagen Gonal-F behoorlijk wat last krijgen van hun eierstokken. Dat ze een vol gevoel hebben en echt merken dat er eitjes aan het groeien zijn. Ik heb dat helemaal niet.. Dat ik hormonen binnenkrijg is wel duidelijk (ik hoop tenminste dat het niet gewoon in m'n persoonlijkheid zit dat ik overal zo fel en onredelijk op reageer ), maar is het wel genoeg? Is het niet erg dat die druppels lekken? Waar ligt dat uberhaupt aan? Kan het bij de Decapeptyl wellicht komen doordat ze uit de koelkast komen? Dat het gewoon vocht is en niet de inhoud van het spuitje? Man, ik weet het echt even niet meer.. Ik heb overmorgen een echo om het allemaal te bekijken, dan heb ik duidelijkheid, maar ik blijf er maar mee in m'n hoofd zitten!
Misschien dat je de naald iets langer erin moet houden? Ik had het ook weleens hoor. Heb je al een fm gehad? Hoelang spuit je al?
Hallo, Maak je maar niet druk. Dat er een druppeltje aan je spuit zit als je hem open doet is normaal, en dat er af en toe een klein beetje mee naar buiten komt ook. Het is niet zo dat je meteen last van je eierstokken krijgt. Ik heb 4 behandelingen gehad, en bij alle 4 de behandelingen was het erg verschillend. Over het algemeen was het pas rond de punctie dat ik echt wat van mijn eierstokken begon te merken. Dus dat je na een paar dagen nog niets merkt is heel gewoon. Ik heb net ook je blog gelezen, en als ik jou zo hoor over chagrijnig zijn en zo, dan heb ik het idee dat de medicijnen precies doen wat ze moeten doen. Ik herken het helemaal. Het meest belanrijkste wat je (hoe moeilijk het ook is om te geloven) nu kunt doen, is doorademen en alles over je heen laten komen. Het enige wat je nu kunt doen is je medicijnen gebruiken zoals voorgeschreven. Goed voor je zelf zorgen en vooral rust nemen op de momenten dat je lichaam aangeeft het nodig te hebben. Ik wens je veel sterkte de komende weken, en ik hoop natuurlijk dat je over een paar weken met een positieve zwangerschapstest in je handen staat.
@Sjak; Ik spuit Decapeptyl sinds 30 augustus en Gonal-F sinds 5 september. De naald hou ik er inderdaad wat langer in! @Matroosje; Fijn dat jij hetzelfde hebt en zegt dat het niet erg is! Dan hoef ik me daar in ieder geval niet meer druk om te maken Lief berichtje, dankjewel