Vorige week heb ik mijn 13 weken echo gehad bij dr witters..zij heeft een cyste op de navelstreng ontdekt dicht bij ons kindje en een vergrote blaas deze was 10 mm..nu moeten we aankomende vrijdag voor de vlokkentest. We zijn heel onzeker en vragen ons af of er meer mensen zijn die dit herkennen met goede afloop.
Geen ervaring mee maar hoop voor jullie dat alles goed zit en jullie snel wat wijzer worden mbt de situatie. Veel liefs
Dank je wel, die onzekerheid is gewoon vreselijk...kun je nog wel of niet genieten van je zwangerschap. er gaat zoveel door je heen...wil dit kindje zo graag
Hier zat ook een cyste op de navelstreng. Maar die is vanzelf weer verdwenen. Blaasje kan tijdelijk vergroot zijn, net voordat je baby gaat plassen maar is wel goed dat ze nog een keer kijken. Het kan zijn dat je baby niet goed kan plassen.
dank je voor je reactie..mijn huisarts zei ook al dat die cyste waarschijnlijk verdwijnd, en omdat het kindje groeit naar schema maakt hij zich dar geen zorgen om, dat blaasje was op echo van huisarts verkleind echter wilde de profgyn dit niet aannemen, maar goed vrijdag ga ik naar het maxima in nederland dan laat ik n andere arts kijken, ik wil geen punctie ik wil het risico op n miskraam gewoon niet lopen hoe klein ook.
Voor een vlokkentest zou ik ook zeker niet gaan en voor een vwp alleen bij een grote verdenking. Er moet eerst goed gekeken worden met de echo ook naar de nieren en als het kan geslachtsdelen, aangezien dat allemaal met elkaar te maken heeft (wordt ook in dezelfde periode aangelegd). Veel succes en hoop op een goede uitslag.
ja idd ik wil gewoon geen puncties, daar nam die prof in belgie geen genoegen mee, ze zegt kan zo ernstig zijn je moet..of zegt ze is het helemaal niks??? vond het n vreselijke vrouw, totaal geen goede uitleg alleen angst aanjagen, ik weet ook wel dat je met 35 jaar een hogere kans hebt dan iemand van 26...vrijdag zal er hier n uitgebreide echo gemaakt worden, door een neiuwe arts, ik ben heel benieuwd. Eerst durfde ik niet meer van de zwangerschap te genieten, had door haar het gevoel gekregen, dat het over en uit was, tot me man zei, stop, je gaat ervan genieten en we doen die test niet, vandaag ff heerlijk geshopt, allemaal leuke zwangerschapskleding van me man gehad, en mooie laarzen, had ik ff nodig..nu op naar vrijdag en idd hopen op goed nieuws!
maak voor jezelf duidelijk wat je wilt hoor,niks "je moet een punctie", dat maken jullie zelf uit. Klinkt idd als een niet zo fijne vrouw die prof. Hier is het ook een aantal keer gevraagd of wij een VWP wilde, na de laatste keer heel duidelijk Nee te hebben gezegd is het ons ook niet weer gevraagd. Ik wens jullie sterkte en probeer te genieten he meid!!
Nee inderdaad ze mogen je niet dwingen tot een punctie of bepaald onderzoek. Jouw lijf, jouw kind, jouw keuze. Het hoeft inderdaad niet iets ernstigs te zijn, het blijft natuurlijk nog wel eng en spannend allemaal maar betekent niet dat je je kindje kwijt gaat raken. Als je je niet op je gemak voelt daar zou ik ergens anders een second opinion vragen!
Hoi Chantypaul. Bij mijn eerste zwangerschap had ik al vier goede echo's gehad en bij de 13-weken echo kregen wij ook het nieuws: Zeer vergrote blaas: zodanig vergroot dat er weinig kans was op een levensvatbaar kindje omdat er waarschijnlijk geen plasbuis zou zijn aangelegd. Wij hebben twee weken in spanning moeten zitten. Uiteindelijk is het toch goedgekomen met ons manneke (blijkt bij jongens iets vaker voor te komen dan bij meisjes) Ze dachten er nu aan dat de plasbuis net iets later is aangelegd. Onze gyn vertelde dat we 95% kans hadden dat het fout zat. Wij zijn heel positief gebleven en zijn zo dankbaar voor ons manneke. Hopelijk komt het bij jou ook goed. Snap alleen de vlokkentest niet...bij ons was het goed zichtbaar op de echo's?
hai, bedankt voor je reactie..dit geeft goede moed. De vlokkentest wild ze omdat ik 35 ben en zei zegt dat dit mijn leeftijd samen met grote blaas een chromossomafwijking zou kunnen zijn. mag ik vragen hoe groot het blaasje van jullie kindje toen was?? weet je dat? en waarom hebben jullie 2 weken in spanning gezeten? heb jij wel n punctie laten doen?
Hoe groot het was weet ik niet in cm. Ik weet wel dat driekwart van de foetus uit zn blaasje bestond. De Gyn gooide het gelijk op de aanleg van de plasbuis. Mocht ons manneke niet geplast hebben met 15 weken was de plasbuis zeker niet aangelegd en dat zou goed te zien zijn op de echo. vandaar de wachttijd van 2 weken. Er was bij ons verder geen sprake van chromosoomafwijking, ik was toen ook pas 26 dus qua leeftijd kwam ik in principe ook nergens voor in aanmerking. Ik weet dat ik toendertijd ook weinig tot niks kon vinden op internet over dit onderwerp.Wanneer weet je iets meer? Sterkte iig!