weer stomme pech???

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by sprits, Feb 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Beste verloskundigen.

Vandaag helaas weer een miskraam (5.4.wk).
    Afgelopen december een miskraam gehad rond dezelfde termijn en daarvoor in juni bevallen met 22 wk van onze dochter. (zwangerschap afgebroken ivm trisomie en zeer slechte 20 wk echo).
    Mijn gynaecoloog houdt het op domme pech. Maar 3x??
    Ook zegt hij dat mijn eerste zwangerschap wel goed was, alleen het kindje niet en dus moest ik dat los zien van elkaar?? Terwijl er toch bij de aanleg steeds wat fout gaat. Denkt hij te simpel en kan er sprake zijn van zo vaak domme pech? Ik maak me toch echt zorgen nu, ook omdat ik net 35 ben geworden...chromosomen van mijn partner en mij zijn al onderzocht en zijn goed...Ik weet het even niet meer.
    Kan ik iets doen om miskraamkans kleiner te maken, (ik rook niet, drink niet, eet zo gezond mogelijk) door bijvoorbeeld vitamine b-complex te gaan slikken?

Gr. sprits

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Sprits, je kunt naast zwangerschapsvitamines inderdaad extra B12 slikken. Of het je gaat helpen om een miskraam te voorkomen kan natuurlijk niet gegarandeerd worden, maar het kan geen kwaad. Ik denk ook dat je dikke pech hebt, aangezien er uit jullie onderzoeken niets is gekomen. Maar ik snap ook goed dat je er echt moedeloos van wordt. Het zwanger worden is het probleem neit bij jullie; het zwanger blijven wel. Misschein dat de gyn vlg keer iets kan geven (progesteron bv) waardoor de kans wellicht verhoogd dat die kleine dan wel blijft zitten. als je zelf verder gezond leven leidt met het liefst veel regelmaat en goed wat slaap, kun je verder echt niets doen. Ik duim voor jullie.

groetjes Brigitte

3. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    hoi,

bedankt voor je reactie. Ik heb wel vitamine b12 van sunwell, maar daar zit ook extra foliumzuur in. Als ik die slik in combinatie met mijn zwangerschapsvitaminen, krijg ik dan niet teveel foliumzuur binnen?

Gr. Sprits

4. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Het is niet erg dat je teveel binnen krijgt.

Groetjes Ineke

Share This Page