Echo 7 weken bloeding in baarmoeder

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Martina84, 24 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martina84

Martina84 Actief lid

25 mrt 2015
    169
    54
    28
    NULL
    NULL
    #1 Martina84, 24 apr 2018
    Laatst bewerkt: 24 apr 2018
    Hoi dames,

Ik weet even niet met welk doel ik dit post, maar ik zit een beetje in onzekerheid. Gistermorgen hadden we de eerste echo, volgens mijn berekening was ik gisteren 7.6 weken zwanger. Bij de verloskundige was het echobeeld vaag, er zit een kindje met een kloppend hartje (jeej!), maar de vorm van de vruchtzak zag er niet goed uit en er zat nog een 'zakje' met vocht van 3,5 cm doorsnee, waarschijnlijk bloed (is dit wat ze een hematoom noemen trouwens?) Ze twijfelde nog even of dit een tweede kindje zou zijn geweest. Maar omdat het allemaal niet goed te zien was en het er niet zo goed uitzag, heeft ze me doorgestuurd naar de gynaecoloog.

Ik heb op weg naar huis wat tranen gelaten, na de miskraam van december (MA na goede echo met kloppend hartje op 8.3, ontdekt met 10 weken), had ik echt het gevoel dat het nu goed zat. Dus het kwam hard aan dat het nu mis zou zijn.

Gelukkig konden we 's middags al terecht in het ziekenhuis. Daar bekeek de gynaecoloog de foto's die ik had meegekregen van de verloskundige. Dat zag er inderdaad niet zo goed uit zei ze.
    Toen kreeg ik daar een echo en dat was best een verschil met het beeld bij de verloskundige. De gynaecoloog zei meteen dat het hartje goed klopte en de meting kwam op 7.2 dus dat klopte ook min of meer. Na eventjes kijken concludeerde ze ook dat de vruchtzak "binnen de categorie normaal" valt. Het zag er ook echt beter uit dan bij de vk. Het zakje met vocht was waarschijnlijk bloed, wat er misschien nog uit kan komen, maar het kan ook opgenomen worden door mijn lichaam. Het was geen tweeling geweest. Ik moet dus bedacht zijn dat ik bloedverlies kan krijgen, maar het hoeft niet. Ze zei dat de kans klein was na het zien van het hartje dat het mis zou gaan, maar dat er op dit termijn altijd een kans was dat het misgaat.

Ik was wel erg opgelucht maar vind het nu zo lastig om blij te zijn, ik ben erg onzeker en wil niet teveel hoop hebben omdat ik straks misschien weer zo teleurgesteld wordt. Als ik kijk op internet, krijg ik het gevoel dat de gynaecoloog misschien iets te positief is geweest. Als wat ik heb een hematoom is, is de kans dat het misgaat toch best groot. En ik hoefde ook niet rust te nemen ofzo. Ik vind het allemaal zo spannend, vanmiddag had ik flinke steken in mijn buik en ik dacht meteen oh nee!

Nogmaals ik weet niet precies wat ik met deze post wil, ik heb zelf wel eens posts gelezen waarbij de gynaecoloog positief was maar diegene nog zo twijfelde en dan dacht ik: wat zeur je, de dokter zegt dat het goed komt dus dat zal ook heus. Maar nu het mezelf overkomt snap ik de onzekerheid, het gaat constant door mijn gedachten. Misschien is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt?

De echo is trouwens van de vk, die van de gynaecoloog heb ik niet meegekregen. Rechts de donkere vlek is de bloeding.

Bijgevoegde bestanden:

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Pff spannend zeg. Op deze foto zou ik ook zeggen dat je vruchtzak een vreemde vorm heeft. Niet mooi rond..
    Maar als de gyn het erg goed uit vind zien zou ik icm het kloppende hartje toch hoop houden.
    Een hematoom is altijd spannend. In het ergste geval neemt de bloeding het gezonde vruchtje mee naar buiten. Maar er zijn ook genoeg verhalen met goede afloop.

Duinen maar. Slopend he zo’n situatie? X

3. Martina84

Martina84 Actief lid

25 mrt 2015
    169
    54
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je berichtje. Slopend inderdaad. Volgende week gaan we ook nog een week op vakantie, dus ik hoop dat er daar niks naars gebeurt. Maandag 7 mei weer een echo...duurt nog lang. Nu ook weer steken, maar kan ook van het groeien van de baarmoeder zijn. Pfff...

4. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Pff spannend. Als ik je echo zie dan snap ik dat je vk je heeft doorgestuurd. Maar als t beeld anders was bij de gyn dan komt t vast goed, anders had de gyn t ook gezegd.

5. Martina84

Martina84 Actief lid

25 mrt 2015
    169
    54
    28
    NULL
    NULL
    Ja ik baal dat ik geen foto van de gynaecoloog heb meegekregen. Als ik naar deze foto kijk denk ik steeds, hoe kan dat nog goedkomen. Maar bij de gyn was het beeld een stuk minder hoekig en de rand ook duidelijk afgebakend. Het wordt wel steeds lastiger om dat beeld in mijn herinnering op te roepen, misschien hebben ze de foto's wel doorgestuurd naar de vk? Ik zou kunnen vragen of ze mij die kunnen doorsturen, voor mijn geruststelling.

6. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Wil je even sterkte en succes wensen! Hoop dat je een mooie zwangerschap tegemoet gaat.

7. Martina84

Martina84 Actief lid

25 mrt 2015
    169
    54
    28
    NULL
    NULL
    Lief, bedankt!

8. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Ja of je belt naar t ziekenhuis of je de foto alsnog mag? Ze slaan ze normaal altijd op in het systeem.

9. Martina84

Martina84 Actief lid

25 mrt 2015
    169
    54
    28
    NULL
    NULL
    He getsie. Net aangekomen op vakantie, begin ik royaal te bloeden. Het is bruinrood, niet helder. Nog geen buikpijn gelukkig, dus hopelijk verlies ik alleen het overtollige bloed en gebeurt er verder niks. Bah, zo had ik me de vakantie niet voorgesteld:(.
    Hopelijk is vanavond het grootste deel eruit en kan ik de rest van de tijd nog wel wat ondernemen zonder dat t in mijn sokken druipt:eek:. En dan nog een week wachten op de echo om te zien wat het heeft gedaan...

10. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    He bah meid, hopelijk is het nu minder!!

11. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Ahhh wat naar, hoop dat het bloeden gestopt is en je nog een beetje kan genieten van je vakantie. Hopelijk de 7e dan een mooie echo zonder hematoom!

12. Martina84

Martina84 Actief lid

25 mrt 2015
    169
    54
    28
    NULL
    NULL
    Nou er is een wonder gebeurd. Gisteren kreeg ik echt krampen en verloor ik nog meer bloed met stolsels. Ik dacht dat het klaar was,hele dag op bed gelegen met pijn. Vannacht verdween de pijn en heb ik nog wat kunnen slapen. Vanmorgen toch maar naar een gynaecoloog hier in de buurt gegaan. Wonderbaarlijk zag het er heel goed uit: een kloppend hartje, mooi vruchtzakje en het kindje was precies een week gegroeid sinds de vorige echo. Ongelofelijk! Nu moet ik rustig aan doen,maar mag wel rustig bewegen, lopen etc. en niet tillen. Ik heb progesteron tabletjes gekregen om elke avond in te brengen. Geeft ook ergens wel een gerust gevoel, alsof je er iets aan kan doen.
    Het kan natuurlijk alsnog mis gaan, maar so far so good.

13. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ah goed nieuws, wat zal die echo een opluchting zijn geweest voor je!!

14. Martina84

Martina84 Actief lid

25 mrt 2015
    169
    54
    28
    NULL
    NULL
    Dank je! Ja ik had het echt niet verwacht, moest ff schakelen toen we weer naar huis reden. Maar goed dat ik het toch heb laten checken, want anders had ik hier lekker aan de wijn gegaan met rauwe ham en alles wat niet mag:D.

Jajo vindt dit leuk.
  15. Martina84

Martina84 Actief lid

25 mrt 2015
    169
    54
    28
    NULL
    NULL
    Update: ik ben vanmorgen op extra controle geweest bij de verloskundige omdat ik toch even bevestiging wilde, en het is helaas toch mis. Het hartje is waarschijnlijk 3 dagen na de goede echo gestopt. Pfff balen, twee weken zo tussen hoop en vrees geleefd.:(
    Er was opnieuw veel bloed te zien. Maar of dat de reden is dat het hartje is gestopt,is niet te zeggen. Vruchtzakje was mooi rond. Nu al de 2e keer dat het in deze week misgaat. Dat maakt me wel onzeker voor de toekomst.
    En weer ff spannend hoe het nu verder gaat...

Deel Deze Pagina