Cyste op echo? Lege vruchtzak

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door annesmit, 22 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annesmit

    annesmit Actief lid

    28 dec 2020
    366
    377
    63
    Vrouw
    Veluwe
    Hoi allemaal,

    Woensdag 20/4 echo laten maken, omdat ik onrustig was of de zwangerschap wel goed zat. Helaas lege vruchtzak conform 5+4 wk, terwijl ik al minstens 6+3 (in het meest gunstige geval) had moeten zijn. Probeer positieve verhalen te lezen, maar ben bang dat ik niet bij die groep zal horen.
    De echo heb ik laten maken bij een echopraktijk, omdat ik de VK er ook niet mee lastig wilde vallen. Toen het niet goed bleek te zijn, heb ik de foto toch even doorgestuurd en zij geeft aan een cyste te zien naast de vruchtzak? Hoef mij er verder geen zorgen om te maken, maar omdat ik zelf niet echt echo's kan beoordelen, ben ik benieuwd of iemand deze cyste kan ontdekken?

    Liefs!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    538
    448
    63
    Vrouw
    Bedoelt ze niet links op je echo beeld het soort ‘rondje’ ? Ik heb zelf in deze zwangerschap ook een cyste op mijn linkereierstok. Ongeveer 1 cm doorsnede, niks ergs. Maar dat beeld ziet er wel ongeveer het zelfde uit als jou echo foto.
     
  3. annesmit

    annesmit Actief lid

    28 dec 2020
    366
    377
    63
    Vrouw
    Veluwe
    Zou dat het zijn? Ik was er echt heilig van overtuigd dat dat mijn blaas was. En de vruchtzak is al 1.1 cm in de lengte, dus dan is de andere met vocht gevulde holte vele malen groter. Vandaar dat ik ook dacht dat het mijn blaas was :rolleyes:
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ja kan! Ik had 2 rondes geleden een echo en toen zei de gyn ook: dat is je volle blaas. Pas toen de blaas zelf in beeld kwam: o nee dan heb je een hele grote cyste op je eierstok en de eierstok was verdwenen door die cyste. Is bij menstruatie erop langzaam gekrompen en nu is ie weg. Als je wel een miskraam krijgt is dan kans ook groot dat de cyste dan ook slinkt
     
  5. annesmit

    annesmit Actief lid

    28 dec 2020
    366
    377
    63
    Vrouw
    Veluwe
    Oh nou ik heb volgende week nog een controle echo bij de vk. Benieuwd wat zij dan ziet. Tenzij ik voor die tijd bloedverlies krijg, dan zal ik nooit weten of die cyste er nog zit, of dat het toch wel mijn blaas is haha. In elk geval bedankt voor je antwoord!
     
  6. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Ben je zeker van je eisprong en je berekening? Het is nog vroeg dat ik me afvraag hoe groot de kans is op een echo beeld wel een vruchtje te zien in de vruchtzak. zij de echscopist daar iets over (of mogen ze dat niet?)

    Ik denk ook cyste dan onder de tekst/datum linksboven, maar kan ook nog van je gesprongen follikel zijn, zo heb ik hem in ieder geval een keer op de echo gehad. Ging vanzelf weer weg.
     
  7. annesmit

    annesmit Actief lid

    28 dec 2020
    366
    377
    63
    Vrouw
    Veluwe
    18/3 voor het laatst gemeenschap en 2 april de eerste licht positieve test. Moet wel zeggen dat hij in het begin niet opliep, en daarna wel. Nu wel echt knaltesten maar dat zegt natuurlijk niets. Had zelf berekend dat ik in het meeste gunstige geval 6+3 wk had moeten zijn. Als ik uitga van EDLM zelfs 7+3 op dat moment. Dus naar mijn idee en die van de echoscopist ziet het er niet zo goed uit helaas. En het feit dag et ook geen dooierzakje te zien was, maakt het niet veel beter.

    Dank voor je reactie over de cyste ook. Dacht echt dat het mijn blaas was. Dacht ook dat de echoscopist dat zei, maar misschien verkeerd begrepen.
     
  8. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Heb je binnenkort wel nog een echo gepland staan? Zonder je verder hoop te geven, is dat wel wat je onduidelijkheid kan wegnemen.
     
  9. annesmit

    annesmit Actief lid

    28 dec 2020
    366
    377
    63
    Vrouw
    Veluwe
    Klopt. Vrijdag nog een echo! Ben benieuwd.
     

Deel Deze Pagina