cyste op echo te zien

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Angelized, 22 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelized

Angelized Lid

4 dec 2013
    5
    0
    0
    Hallo,

een poosje geleden heb ik een vervroegde echo gehad omdat ik een bloeding heb gehad. gelukkig was alles goed, het kindje zat er nog en het hartje klopte volop!

nu was er wel een cyste te zien op de echo. Hij was 4 cm groot en zit echt in de baarmoeder bij het kindje. de echoscopiste heeft toen een nieuwe echo gepland 2,5 week later.

Nu zat de cyste er nog wel op de 2de echo, maar hij was niet groter geworden. Mijn volgende echo (20 weken echo) is nu 17 maart, maar die cyste zit me toch niet echt lekker.

Ik heb het hier met mijn verloskundige over gehad, maar die wimpelde het eigenlijks een beetje weg, alsof het niks voorstelt.

Heeft iemand ervaringen met cystes in de baarmoeder zelf tijdens de zwangerschap? heeft het kindje hier last van? En kan het zijn dat die cyste de bloeding heeft veroorzaakt?

2. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Heb geen ervaring met cyste in mn baarmoeder. Wel met een hematoom in mn baarmoeder tijdens deze zwangerschap. Ik ben heel erg serieus genomen door de vk en gyn in het zkh.
    lijkt me logisch dat je je zorgen maakt. De vk zou je ook niet zomaar mogen afwimpelen. Vraag anders een verwijzing naar de gyn.
    Alles wat er buiten het kindje en placenta in de baarmmoeder zit hoort er niet en zou m.i. je zwangerschap kunnen beinvloeden.
    Ik zou ook meer info willen.

3. Angelized

Angelized Lid

4 dec 2013
    5
    0
    0
    bedankt voor de reactie! we hebben zelf onze twijfels ook nog over de vk... we kwamen er ook heel raar weg, hadden echt het gevoel dat ons dingen opgelegd werd. We zijn bijvoorbeeld niet getrouwd, dit willen we ooit nog wel doen, maar nu nog niet. dit hebben we besloten omdat als we gaan trouwen, we het wel goed willen doen. Hier was de vk het niet mee eens, we moesten toch maar nu gaan trouwen. Zo waren er nog veel meer dingen waardoor we ons toch niet echt op ons gemak voelen bij haar. We gaan dus ook goed nadenken wat we hiermee aan moeten.

Ik ga idd maar eens een verwijzing vragen naar de gyn, al is het puur om mezelf gerust te stellen, denk niet dat de vk dat nu nog kan namelijk.

4. karinkarin

25 apr 2006
    53
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met cystes in mijn baarmoeder maar draag op dit moment extra grote cystes van 10 bij 5 op mijn eierstokken.. Misschien iets minder dichtbij mijn baarmoeder.. dus ik begrijp je angst wel.
    Maar ze houden die dingen goed in gaten!
    Ik wens je veel succes en hoop dat het verder geen gevaar oplevert!!

5. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Een vk die zich bemoeid met het feit of je al dan niet getrouwd bent.....pfff.....moet niet gekker worden. Ik zou een andere VK zoeken. Inderdaad je snel laten doorverwijzen naar een gynaecoloog. Weten daar veel meer vanaf.
    Ik heb 10 jaar geleden een dermoidcyste op mn eierstok gehad. Deze is toen verwijderd incl. de eierstok. Toen ook behandeld door een gynaecoloog.

6. karinkarin

25 apr 2006
    53
    0
    0
    Dat is wel echt raar dat ze zich daarmee bemoeid. Bij mij is het ook een dermoid cyste trouwens. Aan mijn andere eierstok ben ik afgelopen jaar geopereerd. daar is nog 25% van over. Die stomme cystes allemaal.. ben blij dat ik toch nog zwanger mocht raken.

7. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Ja idd Karinkarin: ik ben er altijd bang voor geweest niet zwanger te kunnen raken...nu toch 2 x gelukt :)

8. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik had het ook en ben toen doorgestuurd naar de gyn in het ziekenhuis,.......
    Ik kreeg een echo in een echocentrum en daar werd ik ook bang gemaakt dat mijn kindje in de verdrukking zou komen.
    Maar toen ik dus bij de Gyn was in het ziekenhuis werd ik gelijk gerustgesteld het kan namelijk geen kwaad de kleine heeft er ook geen last van. omdat ik zo angstig was gemaakt en me er zo druk om maakte mocht ik kiezen terug naar verloskundige/echocentrum of in het ziekenhuis blijven bij de gyn daar heb ik toen voor gekozen en vondt het erg fijn omdat in het ziekenhuis werd het ook in de gaten gehouden en zagen ze dat de cyste alleen maar kleiner werd naarmate de zwangerschapvorderde. heb er de hele zwangerschap geen last van gehad.
    6 maanden na de bevalling had ik een rare bloeding en werd ik onderzocht toen bleek de cyste wel terug te zijn gekomen en is later ook operatief verwijderd.
    Maar ik heb wel endometriosche en maak na een paar bloedingen al cyste´s/verklevingen aan.....slik daarom ook de pil door en mag 2x per jaar ongesteld worden.

9. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Een cyste in het begin van de zwangerschap schijnt normaal te zijn.
    Ik heb afgelopen maand een miskraam gehad en bij de echo was er een cyste te zien van 1,7 cm wat dus ook duidde op een beginnende zwangerschap maar wat bij mij dus een miskraam was geworden.

Ze gaf aan dat als de cyste groter is dan 3 cm dat er dan 'iets' aan gedaan zou worden.
    Maar hoe en wat precies weet ik ook niet

10. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Met een cyste geen ervaring....

wel een hemaetoom, van 3.5x5x2 cm. Heb erg gebloed ook. Mijn meisje is inmiddels bijna 6 maanden :) maar was idd erg spannend omdat bloedingen niet goed voor het vlies van de vruchtzak zou zijn, of het vruchtje mee naar buiten konn nemen.

Gelukkig niet gebeurt.

Je hebt gebloed zeg je... weten ze dan wel zeker dat het een cyste is? En geen hemaetoom?

Een cyste is -meestal, gevuld met vocht.

een hemaetoom met bloed (zie het als een bloedblaar/blauwe plek in je bm)

Deel Deze Pagina