Hallo, Zoals ik in een eerder berichtje al schreef heb ik met 5 wkn een beetje roze afschijding gehad.4 april gynaecoloog geweest en hij zag een vruchtzakje met een puntje er in. Zaterdagavond 5 april had ik wat bloed in mijn onderbroek en met afvegen roze/bruin bloedverlies. Zondag 6 april 's morgens nog een beetje bloedverlies,rest van de dag niets. Vandaag maandag 7 april: Na het op staan ben ik naar de toilet gegaan en weer had ik bruinig bloedverlies dat heeft aangehouden tot ongeveer 10.30. Rest van de dag af en toe een bruinige afveeg streepje. (heb geen krampen gehad) Nu moet ik pas 9 mei weer naar de gyn en kan niet eerder terecht.(vaste gynae is op vakantie)Heeft het zin om bijv de vk te bellen om te vragen of hun kunnen zien of er een mk aan zit te komen of niet. Bij mijn andere drie kinderen was er met 6wkn hartachtie te zien. Graag jullie advies hierover.Ben zo bang voor een mk dat ik eigenlijk mezelf er al van overtuigd heb dat het mis is.En ik niet eens meer normaal kan denken. Alvast bedankt voor jullie antwoord. Groetjes, Monique
Hoi Monique, vervelend dat je je zo voelt. De vk kan ook niets anders doen dan je vertellen dat het een spannende periode is en dat we het toch even zullen moeten afwachten, zeker als je net een echo hebt gehad. Bruinverlies, ook al is het een paar dagen, komt erg vaak voor bij zwangere vrouwen. Er is dan wrs een vaatje geknapt in je baarmoedermond door drukverhoging en daar kun je nog een aantal dagen bruinige, soms zelfs een rood drupje, bloed van verliezen. Zolang je geen buikkrampen hebt en het bloedverlies niet als een menstruatie wordt, kan het zeker nog een goede zwangerschap zijn hoor en is het duimen op een goede afloop, want het blijft een hele spannende periode natuurlijk. Dus heb toch nog maar een beetje vertrouwen in je lichaam hoor. Groetjes Brigitte
Dank je wel voor je antwoord. Ik hoop zo dat ik me druk maak om niets en dat het goed gaat.17 april heb ik een afspraak in het zh bij de gynae,ipv 9 mei.Ik ga mijn best doen om wat positiever te denken! Gr, Monique
Hoi Brigitte, Vandaag heb ik mijn echo gehad.Ik heb een mooi kloppend hartje gezien! Ben zo opgelucht en blij.De gyn heeft ook gemeten en de embryo is nu ongeveer 12mm(is goed toch?).. Bedankt! Groetjes, Monique