Hoe is de verloop van je baarmoedermond tijdens de cyclus? Ik zit nu in de maandelijkse periode en voelde dat hij nu open staat. Gaat hij weer wat veder open staan tijdens de vruchtbare dagen en net voordat je menstruatie er aan gaat komen?
Bij mij zakte hij naar beneden in de vruchtbare periode en de dag dat ik ongie moest worden, ik kon dan die dag ook geen tampon in krijgen. Dag 2 van de ongie ging ie hoger liggen. Nu zit ie tegenwoordig in de vruchtbare periode helemaal hoog, kan altijd wel voelen als die open staat.
Dus hier mee kan je niet bepalen wanneer je in je vruchtbare dagen zit... Niemand anders hier ervaring mee?
jawel hoor.. als je in je vruchtbare periode bent, dan gaat de baarmoedermond omhoog staan, gaat hij open en hij wordt zacht. na de ovulatie sluit hij zich weer, zakt en wordt harder. bij vrouwen die al een keer bevallen zijn, kan het zijn dat de baarmoedermond altijd een beetje open is
ik voel alleen hoog (tijdens ei) en laag (voor ongi) als ik mijn bm mond aanraak kan ik niet zeggen of ie open of dicht is...
Wat bedoelen jullie eigenlijk met hoog en laag? Is dat naar voren en naar achteren, of echt dieper of dichterbij de ingang?
als je naar binnen gaat voel je een soor balletje/bobbel. als je er moeilijk bijkomt dan zit je bmm hoog en als je er makkelijk bijkomt ligt ie laag.
ik heb 2 baarmoeders.en 2 baarmoeder monden ...voel ik die dan ook alle 2....ik heb gevoeld en voel het wel..maar wat het dan betekent...joost mag het weten...en het was er trouwens maar 1...of ik heb het helemaal verkeerd kan ook ben namelijk blond
In mijn vruchtbare periode zakt de bmm bij mij naar beneden zodat ik er heel makkelijk bij kan, ik kan hem dan ook zelfs zien in de spiegel, als ik daar mn best voor doe haha Daarna gaat hij dieper/hoger liggen en kan ik er niet meer bij met voelen, dan moet ik zelfs een beetje persen. Dit is voor iedere vrouw overigens verschillend!
Sjee wat bijzonder zeg hihi, ik zou niet weten hoe die voelt. Dan moet je er toch met je hele hand in ofzo? Sorry vind zo gek!
Bmm voelt een beetje als een knikker.. En als je hem wilt voelen kan je het best gehurkt zitten.. En dan ook met 2 vingers er ingaan, want zo kan je makkelijker vruchtbaar slijm ontdekken. In je vruchtbare dagen zit hij hoog en is zo zacht als je lippen/oorlel. Zit je daar niet in is het laag en hard zoals het puntje van je neus. Hoe je moet voelen of het open of dicht is weet ik ook nog steeds niet. En om je baarmoedermond te kunnen interpenteren moet je elke dag rond de zelfde tijd van binnen voelen. En ook het zelfde standje. Hopelijk hebben jullie er wat aan.
Je moet wel het gaatje kunnen vinden zeg maar, als je bij wijze van een grotere opening voelt, bij wijze van dat je je vingertop erin kan leggen is het open bij mij en als ie dicht is voelt het bij mij aan als een streepje..