Hoi, Via mijn werk worden er diverse sportactiviteiten aangeboden. Eerst deed ik altijd mee met het hardloopclubje maar dat vind ik nu wat minder makkelijk gaan (op mijn eigen tempo prima, maar het tempo van de groep kan ik toch niet meer zo makkelijk bijhouden!) Nu kan ik ook bijvoorbeeld meedoen met Sh'bam. Op zich vind ik dat erg leuk, al vraag ik mij of het een geschikte sport is voor nu. Yoga is bijvoorbeeld ook een optie, maar dat vind ik persoonlijk wat minder leuk. Wie o wie doet er toevallig tijdens haar zwangerschap aan Sh'bam en zo ja, wat zijn je ervaringen? Ben benieuwd!!
sorry ik heb geen idee wat het is..... *schaam* ik heb tot 28 weken op zumba gezeten, misschien is dat wat?
Sh'bam is heftiger en op een "hoger" niveau als Zumba. Zumba is toch wat meer vrijblijvend, bij Sh'Bam zal de Les Mills Instructeur je toch wel "aanpakken". Het is een leuke sport maar ik ben helaas al sinds vroeg in de zwangerschap moeten stoppen met sporten ivm teveel klachten...
Het zal niet heel veel verschillen van Zumba, volgens mij zijn de pasjes bij Sh'bam wat eenvoudiger. Maar in ieder geval lekker hupsen op muziek haha. Maar jij hield Zumba goed vol tot week 28? Ben je er daarna mee gestopt omdat het niet meer ging of om een andere reden? Oh haha zie nu de andere reactie.. Wellicht dat yoga dan toch een betere optie is
Ik ben net gestopt met sh'bam omdat ik zwanger ben. Als je het goed doet is het erg intensief, zeker als je het nog niet gedaan hebt. Hebben ze geen keep fit of zo?
Ik ben zelf Les Mills instructeur, en heb bodycombat t/m week 26 gegeven en bodypump t/m week 32, uiteraard aangepast. Lesgeven is zwaarder dan deelnemen dus het kan zeker~! Zumba hoeft niet perse zwaarder of lichter te zijn dan sh'bam, het is een totaal ander programma. Waar je bij sh'bam/ zumba op moet letten is dat je je heupen niet te veel gaat belasten. Doordat alle delen 'down there' weker worden heb je kans sneller last te krijgen van overbelasting. Verder worden alle gewrichten ook soepeler voor de bevalling (ja zelfs je enkels) dus moet je meer opletten dat je je niet verstapt oid. Verder mag je geen buikspiertraining meer doen. Elke Les Mills-les heeft minstens één buikspiertrack en die moet je wat betreft de rechte buikspieren overslaan. De schuine kun je wel blijven trainen. Als je een wat meer ervaren instructeur hebt kan deze je zeker opties geven! Uiteraard zijn er meerdere dingen waar je als zwangere op moet letten tijdens het sporten maar daar zul je bij een sh'bam-les niet tegenaan lopen. Laat weten aan je instructeur dat je zwanger bent en laat ze opties geven. Zoals ze zeggen bij sh'bam çome in as yourself and leave as a star'. Goed voor je lichaam, je baby, en je zult sneller in shape zijn strax. Suc6 en als je vragen hebt gewoon stellen!
Bedankt voor de uitleg! Wordt gegeven in sportschool waar ik wel vertrouwen heb in de ervaren instructeurs. Ik zal morgen direct even de vraag uit zet ten of ze rekening kunnen houden met 'mijn toestand', zo ja dan denk ik dat ik het gewoon ga proberen! Cursusduur is van mijn 19e tot 31e week. Kan uiteraard altijd stoppen als t niet gaat.. Maar vind sh'bam stiekem wel stukken leuker dan yoga
Yoga heeft ook z'n charme! Maar inderdaad even melden, en houd mijn tips in gedachten. Zo jammer dat veel vrouwen denken dat zwangerschap en sporten niet samen gaan. Suc6 met sh'bam én uiteraard met de rest van je zwangerschap