cyste tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door San75, 12 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San75

San75 Lid

13 aug 2006
    10
    0
    0
    Dag allemaal,

Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die net als ik een cyste hebben tijdens hun zwangerschap. Ik ben nu ruim 8 weken zwanger en vorige week is tijdens de eerste echo een cyste ontdekt van 8 cm.

Ik ben benieuwd hoe de behandeling hiervan verder gaat en hoe jullie ervaringen hiermee zijn.

alvast bedankt voor jullie reactie.

groet San75

2. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

10 feb 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    Hoi,

Ik had ook een cyste, alleen niet zo groot als die van jou, 5 x 4 x 4 of zoiets. Tegen mij zeiden ze dat ze meestal met week 15 zien dat de cyste is geslonken. Dat is bij mij niet gebeurt maar groter is hij ook niet geworden. Ze hebben nu al heel lang niet meer gekeken naar de cyste omdat ze er toch niets meer mee gaan doen en waarschijnlijk helemaal achter de baarmoeder is verdwenen.
    Voor zover ik weet doen ze er niets aan tenzij het echt in de weg gaat zitten. Bij dit soort dingen is het altijd een kwestie van risico's tegen elkaar afwegen. Een operatie is nu eenmaal riskant dus dat doen ze pas als het laten zitten van de cyste gevaarlijker is voor de baby.
    Moet je nu niet naar het ziekenhuis omdat je een cyste hebt?
    Als je al in het ziekenhuis onder controle bent, vraag het dan even aan je gyn. Die weet vast wel wat er in jouw geval gaat gebeuren.

Groetjes,

Cat

3. grummelke

grummelke Actief lid

13 jul 2006
    223
    0
    0
    hoi hoi ik heb ook een cyste die hebben ze bij de eerste echo ontdekt met 5,3 weken gelijk naar het ziekenhuis gegaan voor een spoedecho blijkt dat ik een cyste van 9 centimeter had inmiddels is ie 11 centimeter moet nu om de 2 weken naar het zikenhuis voor een echo maar de vorige keer hebben ze hem niet meer kunnen zien nu moet ik morgen weer naar de gyn en als ze hem dan niet meer zien kan ik weer gewoon naar de vk toe dus nu maar hopen dat de cyste verdwenen is veel sucses
    groetjes grummelke

Deel Deze Pagina