26 weken zwanger, weer een mijlpaal!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Karina, 11 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik ben alweer over de 26 weken heen, vind dat toch een soort mijlpaal, het kindje is toch weer een stukje levensvatbaarder! Vind het ook wel een geruststelling dat mocht het nu onverhoopt geboren gaan worden, dat ze er dan alles op alles zetten om het goed te laten verlopen! Uiteraard zijn de longetjes nog niet rijp en kan het beter nog een tijdje blijven zitten, maar de kans op overleven buiten de baarmoeder wordt nu elke dag een stukje groter!
    Misschien raar dat ik hierbij stilsta, maar ik zal vast niet de enige zijn en wilde het toch even zeggen, want het maakt mij weer een stukje blijer :) !!!

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ja daar leefde ik met Lars ook zo naar toe.
    Eerst naar de 1e drie maanden. Toen naar de 27 weken en daarna naar de 37 weken haha.

Heerlijk!

3. Noebie

Noebie Actief lid

21 feb 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    Gefeliciteerd met je mijlpaal :D !! Ik leef ook zo van moment naar moment :) Eerst was het idd die eerste 12 weken, vervolgens 16 weken, nu is het de helft (20 weken) en daarna idd. vanaf het moment dat ze levensvatbaar zijn.

Is het op de antillen ook zo dat de kindjes die geboren worden vanaf 26 weken een (betere) kans hebben om te overleven? Dat stelt mij heel erg gerust!! Hier op Bonaire moet je naar Curacao als er iets is met jou of de baby en ik heb niet echt het idee dat Curacao zo'n top eiland is wat medici betreft. Ik kom dan wel naar Aruba :D Als ik trouwens vroeg genoeg weet dat er wat is met mijn kleintje dan ga ik echt wel naar Nederland hoor!! Betaal ik echt 10 x liever zelf de medische kosten!

4. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Ja heerlijk is dat he voor mij is dat dus al even geleden en ik heb met 27 weken een auto ongeluk gehad en dat gaf een klein beetje rust dat ik toch al 27 weken was. Geniet er ieder moment van het is zo snel voorbij ik heb ook echt elke dag dat ik zwanger was genoten ondanks alle pijntjes en nu nog steeds van mijn kleine meid. succes en genieten he ;)

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    gefeliciteerd met je mijlpaal!!

ikzelf heb ook iedere keer als ik naar de vk ga dat ik maar af moet wachten over wat ze gaat zeggen enzo...
    ik ben in mijn zwangerschap tot nu toe nog maar vier kilo aangekomen moet vanmiddag weer naar haar toe ben er benieuwd!!
    maak me wel wat zorgen over mijn gewicht....

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Kan het me helemaal voorstellen! Nog 2 dagen en dan ben ik ook 26 weken. Vandaag is ook al bijzonder aangezien ik nu nog precies 100 dagen te gaan heb :D Leuk hoor al die mijlpalen!

7. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    De vk blijf ik ook altijd spannend vinden, elke keer ben ik weer opgelucht als ik er vandaan kom en ze zeggen dat alles goed is!!!

Noebie, op Aruba hebben ze hele goeie artsen, gelukkig, maar net als jij als ik weet dat er ook maar iets niet goed zit, ga ik direkt terug naar NL, dat is 1 ding dat zeker is! Vanaf hoeveel weken is de kans bij jullie groter dan op overleven?

En Sam, genieten doe ik hoor, zeker weten, heb het bij de eerste ook gedaan van mijlpaal naar mijlpaal leven en dat geeft ook wel een soort rust en ook als ze geboren zijn gaat het allemaal erg snel (soms te)!!! Dus jij ook lekker doorgenieten he!

Inky, ik ga nu idd weer naar 37 weken leven, dat duurt nog ff, maar als ik zo achterom kijk, zijn deze weken ook verschrikkelijk snel gegaan zeg, jeetje is soms niet bij te benen!

8. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Gefeliciteerd! Ik kan niet wachten op de 20 weken!
    Ben ik toch al op de helft ;)

9. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ja ik leef er ook al zo naartoe. Mijn neefje is met 27 weken geboren en mijn nichtje met 29 weken en met hen is alles goedgekomen.

10. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Jeetje, dat zal toch wel even schrikken zijn geweest, gelukkig is het idd goed gekomen! Dan snap ik waarom jij er helemaal naartoe leeft!

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik zat vorige week donderdag op 26 weken en moet zeggen dat ik daar best blij mee ben hoor. Idd ook zo van met het idee dat als er nu iets mocht gebeuren dan is het levensvatbaar. Maar liever natuurlijk nog lekker 13 á 14 weken in m'n buikje!!

Gr Otje

12. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo allemaal,

Ik ben net voorbij de 26 weken, en ik vind dat het echt aftellen nu pas begint. Je gaat nu echt van 100 tot 0, dus hopen maar dat die nu nog 97 dagen best wel snel gaan ha ha. xxxjes debbie

13. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ja dat was zeker schrikken, mijn neefje heeft wel een behoorlijke achterstand maar ik verder helemaal gezond en mijn nichtje merk je echt niks aan. Maar die naar die grens leef ik helemaal naartoe. :D

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Het is inderdaad een mijlpaal, 26 weken. En (al lijkt het nog lang, het is zo ver voor je het weet) de volgende mijlpaal is dan 37 weken ... dan mag je thuis bevallen en als de kleine in het ziekenhuis geboren wordt en alles is goed mag hij of zij mee naar huis !

Groetjes,
    Nikki F

15. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb dat denk ik ook volgende week ik vind het nu al een pluchting dat als er wat gebeurt ze het kindje kunnen redden met veel toeters en bellen iedere week die je nu voorbij gaat gaan de persentages omhoog van levensvatbaar heid heerlijk.

16. Niet meer actief

Hé gipsy ik ben ook nog maar 4 kilo aangekomen hoor...
    Het kindje ligt ook nog 2,5 week voor op de groei dus dat zegt helemaal niets..
    Heb ook bijna geen buik maar kan toch al met aftellen beginnen hahaha
    Maak je geen zorgen meid en geniet ervan...
    Het aantal kilo's wat jij groeit zegt niets over je babsje en wat er niet aan komt hoeft er straks ook niet weer af ;)

Gr Sas

Deel Deze Pagina