tot wanneer autorijden??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door natascha25, 11 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    Heb een vraa wat eigenlijk ieder voor zich is maar tot wanneer is het verstandig m auto te rijden??? Ik rij nu nog volop omdat je anders zo huis gebonden bent. Maar tot wanneer is het verstandig??? Wat zijn jullie tips en ervaringen??

alvast bedankt
    groetjes natascha

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij kun je gewoon tot het einde toe blijven rijden, tenzij je merkt dat het niet meer veilig is, omdat je bijvoorbeeld niet goed bij het stuur zou kunnen of iets dergelijks.

3. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hallo,
    Ik rijd nog steeds auto!
    Gewoon met mn gordel onder en boven mijn buik.
    Ik ga alleen niet meer zo ver weg....vanwege het risico dat de weeën beginnen en ik dan graag zo snel mogelijk thuis wil zijn!

Succes
    Narcissen

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik rijd ook nog steeds, maar blijf binnen 20 minuten van huis om snel weer thuis te kunnen zijn mocht er iets beginnen !

Groetjes,
    Nikki F

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb bij de eerste 2 ook gewoon auto gereden tot het eind. en ben van plan dat nu ook te blijven doen. zie me namelijk ook niet op de fiets gaan met dikke buik, en al helemaal niet in november/december

6. San75

San75 Lid

13 aug 2006
    10
    0
    0
    Ik heb bij mijn eerste ook nog gereden tot ik bijna 40 weken zwanger was, toen merkte ik dat ik mij er niet echt prettig meer bij voelde en ben ik er mee gestopt. Gelukkig is alles bij mij in de stad goed op de fiets of lopend te doen, dus tijdens deze zwangerschap zal ik dat ook waarschijnlijk blijven doen.

Succes!

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik wil ook proberen om zo lang mogelijk auto te blijven rijden anders ben ik helemaa aan het huis gekluisterd ik woon namelijk niet zo dicht overal bij, ik ben auto afhankelijk als ik naar familie of stad wil, kleine boodschappen kan ik op het dorp doen maar is duur dus voor grote boodschappen heb ik toch de auto nodig al zal ik veel vragen of mijn mannetje mij kan rijden, ik moet immers ook gewoon nog naar de vk en dat moet ook met de auto.

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Soms zit het stuur wel dicht bij mijn buik ... mijn stoel staat namelijk redelijk ver naar voren omdat ik maar 1.64 ben ... Ben benieuwd hoe lang het nog gaat, dat autorijden !

Groetjes,
    Nikki F

9. sim

sim Niet meer actief

tot het eind, maar dan wel zittend op een vuilniszak :oops: stel je voor dat de vliezen breken, zo'n stoel gooi je niet even in de wasmachine :)

10. Knuf

Knuf Actief lid

28 aug 2006
    304
    0
    0
    Ik ga er vanuit dat ik ook gewoon tot het einde blijf autorijden.
    Wij hebben leren bekleding, maar ik denk dat ik er in elk geval wel een laagje open handdoeken op leg de laatste weken.

11. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

ook hier een die tot het einde probeert te blijven autorijden hoor en ja idd dan maar een vuilniszak ofzo op de stoel voor de zekerheid ;) .

maar iig tot 8 mnd rij ik zowieso 't is ook mijn werk nl

gr saskia

12. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik ga met 8 mnd met verlof en tot die tijd ben ik wel aan mijn autootje gebonden.

De arts waar ik voor werk heeft gezegd dat het aan te raden is om niet in de laatste maand te gaan rijden.
    Dit omdat evt een wee of het breken van de vliezen zo'n inpact op je heeft dat je dan volledig met je gedachte NIET bij het verkeer bent.
    Niet omdat het gevaarlijk voor het kind zou zijn.

Ik kijk dus wel wat ik doe.
    Maar ver weg zonder mijn mannetje erbij..... nee niet meer in de laatste 4 weken.

13. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    wat ik me afvroeg, kan een autogordel eigenlijk kwaad? Omdat het toch op de plek zit waat het kindje nu zit

14. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Als je de gordel onder je buik propt, dan loopt hij oven je bovenbenen en je schaambeen.

als je de gordel strak strekt merk je dat hij naar beneden duwt.
    Er zijn ook speciale gordels voor de onderband voor zwangere vrouwen.

De bovengordel moet je boven je buik laten gaan.

Hoe dan ook je gordel niet dragen is het helemaal geen optie, want datis het meest gevaarlijk.

Deel Deze Pagina