Verjaardagskado voor iemand in de rouw

Discussie in 'De lounge' gestart door aicirtap, 22 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Bij een vriendin is haar partner begin juli onverwachts overleden. Nu is zij aanstaande vrijdag jarig. Zij viert het niet echt. Maar ik zie haar 1x in de week omdat we dan samen koken en eten, en nog een kopje thee drinken.

Ik wil eigenlijk iets speciaals kopen. voor max 15 euro. Iemand idee-en?
    Ze is zelf creatief, houdt van muziek en kunst en van tuinieren. Ze houdt niet van frutsel en tierelantijnen.

Ik dacht zelf misschien aan een kleurboek, haar favoriete thee met lekkers, een mooie knuffel zodat ze niet meer alleen is s nachts, een waxine licht houder oid.

2. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Gezien het feit dat jullie iedere week samen koken is het misschien leuk om haar een keer mee uit eten te nemen. Dan is ze er even lekker uit. Misschien iets duurder, maar afhankelijk van waar je heen gaat hoeft het niet veel meer te zijn?!

Of een kookworkshop samen?

Chocolat vindt dit leuk.
  3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Of maak een leuk eet pakket met allerlei lekkere dingetjes

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.296
    10.265
    113
    Samen een high tea of lunch bon om samen ergens te zitten. Leuk verpakt met wat lekkers.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  5. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Een zelfgemaakte bon voor een dinertje uit eten (of als de portemonnee het niet toelaat, een totaal verzorgd dinertje bij jou thuis mèt haar favoriete eten/drinken/muziek). Ik denk dat juist die persoonlijke 'bon' (met een lieve foto van jullie twee of een theezakje van haar favoriete thee vastgeniet o.i.d.) de warmte geeft die je aan haar wil uiten.

6. Manque

Manque Niet meer actief

Een Roos van Jericho. Dat is een hele bijzondere plant met een symbolische betekenis die je vast wel zo kunt uitleggen dat hij aansluit bij haar huidige situatie. Ze kan hem bijvoorbeeld ieder jaar een week laten bloeien om iets dat verloren lijkt weer tot leven te wekken. Google maar eens.

MaMa, Ysabella, Deliana en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Dit is een mooi idee! :thumup:

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.296
    10.265
    113
    Die roos/bloem is een leuk idee tot ik een filmpje zag. Lijkt op een stuk mos. Zou dan toch kiezen voor een lunch, kan ze zelf beslissen wanneer ze er aan toe is of juist afleiding wil.

9. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Een thee pakket; incl. 2 leuke kopjes, theesoorten, koekjes en bijv. een gedicht of herinnering of kaart met iets erop over haar rouw proces en jullie vriendschap

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Wat een ontzettend mooi idee zeg!

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wij zitten momenteel ook in een rouwproces en zowel mijn man en ik vinden het vreselijk als mensen er extra nadruk op proberen te leggen hoe zielig je wel niet bent. Wij vieren onze verjaardagen over een paar weken en willen dat graag normaal doen, dus hebben gasten opgedragen het er juist even niet over te hebben zodat we even hopen te genieten ipv er elke keer mee geconfronteerd te worden.
    Dus misschien eerst even voorzichtig proberen te informeren waar ze behoefte aan heeft voordat jij met een knuffel aan komt terwijl zij juist een avond wil gaan stappen bij wijze van spreken?
    Iedereen rouwt namelijk op zn eigen manier en niets is zo irritant als dat mensen het voor je in gaan vullen.
    Overigens wel super lief dat je wat voor haar wilt doen hoor!

Ysabella, Leeuwtje83 en Chocolat vinden dit leuk.
  12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de tips :)

Ik zat ook te denken om een keertje een dagje weg oid te gaan op mijn kosten.

13. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Maar dan kom je denk ik wel al snel boven de 15 euro. Ik zou gewoon een leuk aardigheidje halen zoals je normaal ook zou doen. Dat je er iedere week bent en samen iets doet is waarschijnlijk veel waardevoller dan welk kado dan ook.

Mocht je toch een keer iets zoeken voor haar om haar juist te laten merken dat je haar wilt steunen in haar rouw dan zou het boekje ik mis je in alle kleuren wel een idee kunnen zijn. Ik heb dat hier op het forum als tip gekregen en voor iemand gekocht. Het is een gedichtenboekje over verlies.

aicirtap vindt dit leuk.
  14. Cintya

Cintya Actief lid

12 jul 2012
    113
    7
    18
    Ik dacht dat is een mooi iets een roos tot ik ging googlen krijg er de kriebels van haha lijkt wel een spin achtig iets haha

Deel Deze Pagina