Wie begint aan de 3e ronde IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sanst, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanst

Sanst Actief lid

29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    In september begonnen met de eerste ronde IUI. Nu vandaag begin ik met ronde 3. Wie begint ook met de 3e ronde deze maand?

2. Peep

Peep Lid

11 nov 2012
    16
    0
    0
    Hallo Sanst,

Wij zitten in de wachtweken na onze 2e IUI poging. Ik heb het gevoel dat deze poging niet gelukt is dus ik ga er vanuit dat wij straks ook voor de 3e IUI gaan. Lijkt me leuk om hier mee te praten. Ik ben hier nieuw en sluit graag aan in een nieuw forum!

Wat zijn de redenen dat je op IUI aangewezen bent? En hoe zijn je eerste 2 pogingen verlopen.

Groetjes!

3. Sanst

Sanst Actief lid

29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Peep,

De reden dat we op IUI aangewezen zijn is omdat de kwaliteit van mijn eitjes is aan het afnemen. Ik ben nu 41. Ben wel 4 x zwanger geweest voordat ik aan IUI begon, maar het zijn 4 miskramen geworden. De eerste twee pogingen IUI zijn verder goed verlopen. Het spuiten viel me mee. Had de 2e ronde best goede hoop omdat er 3 eitjes waren, maar helaas. Dit is de laatste ronde IUI en dan stappen we over op IVF. Wat zijn jouw redenen voor IUI?

Ik vind het zelf ook lastig bij een bestaand forum aan te sluiten. Kunnen we elkaar op de hoogte houden.

Groetjes

4. Peep

Peep Lid

11 nov 2012
    16
    0
    0
    Hallo Sanst,

Ik begrijp dat je dan niet te lang door gaat met IUI. Wat vreselijk dat je 4 miskramen hebt gehad. Dat lijkt me erg verdrietig. Hebben ze daar een reden voor gevonden? Spannend voor jullie, hoop dat je niet aan IVF toe komt maar dat je van deze laatste poging zwanger wordt. Zou erg fijn zijn!

Wij zijn bijna 2 jaar "bezig" om spontaan zwanger te raken. Er is tot nu toe geen reden gevonden waarom het niet lukt. Wel is mijn cyclus erg onregelmatig. We krijgen 6 IUI pogingen en gaan daarna over op IVF.

Heb jij je IUI in een gestimuleerde cyclus? Ik wel, spuit Menopur en Pregnyl.

5. Sanst

Sanst Actief lid

29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is geen reden gevonden voor de mk. Het is inderdaad verdrietig elke keer, maar aan de andere kant weet ik wel dat ik zwanger kan worden. Nu moet het alleen nog op z'n plek blijven zitten. Hoop ook dat het de 3e ronde gaat lukken, want IVF is een stuk heftiger. Daar zie ik erg tegen op. Al verleg je steeds meer je grenzen.

Ik spuit puregon en pregnyl (maar dan een Duits merk).

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik ben vandaag ongesteld geworden na op het wachtbankje te hebben gezeten van de 2e IUI, dus op naar de 3e IUI. ga morgen bellen voor een uitgangsecho en dan hoop ik dinsdag of woensdag weer te kunnen beginnen met spuiten. Ik baal overigens wel heel erg, maar goed, we gaan weer verder.

Wij zijn in december een jaar bezig, ik heb pcos en heb van mezelf geen eisprong. Het heeft dan ook even geduurd voordat ik er eindelijk 1 had. Ga nu naar ronde 5, maar naar IUI 3.
    Mijn dochter is ook via IUI gekomen, deze was wel de 1e ronde raak. Helaas mocht dat nu dus niet zo zijn. Met mijn man is overigens alles in orde.

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Heb je ook Utro gebruikt? Dat gebruiken ook veel mensen die meerdere miskramen hebben gehad. Zou misschien een optie voor je zijn wanneer je het nog niet gebruikt hebt.

8. Sanst

Sanst Actief lid

29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Vlinderr ja altijd dat enorme gevoel van balen na een mislukte poging. Ik ken het. Wij zijn al 3 jaar bezig. Op naar ronde 3 en laat het voor ons allen positief uitpakken!!!

9. Sanst

Sanst Actief lid

29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee heb geen utro voorgeschreven gekregen. Waar is dat precies voor, innesteling?

10. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Moet je maar es op googlen. Ik heb het toevallig deze ronde ook gebruikt, maar dan om mijn lf te verlengen. Maar wordt eigenlijk altijd voorgeschreven bij IVF en ICSI, daar is dat standaard.
    Utrogestan houdt het baarmoederslijmvlies dik. Ik heb positieve verhalen gehoord van mensen die dit gebruikten en ook keer op keer een miskraam hadden, en daardoor dus niet meer. Het middel kan geen kwaad, dus kan je in alle gevallen gebruiken! Er zijn sommigen die dit middel gewoon online bestellen. Het zijn bolletjes die je vaginaal inbrengt. Bij miskramen vaak 3x2 bolletjes per dag. Het is niet even prettig in gebruik, maar als het helpt? :)

Ik heb een korte LF en word normaal na 9 a 10 dagen ongesteld, dit keer na 13 dagen (ben zelf vroegtijdig gestopt met de utrogestan, dus anders was het later geweest).

Ik zou het proberen als ik jou was!!!! en zou je adviseren om wat meer info te zoeken of topic te openen! :) t is maar een tip! ;)

11. Sanst

Sanst Actief lid

29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Vlinderr bedankt voor je info. Volgende week moet ik toch naar het zkh voor een echo. Zal het eens vragen en ff googlen op internet.

12. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ja doe maar! ;)

13. Peep

Peep Lid

11 nov 2012
    16
    0
    0
    Hebben jullie een HSG gehad voor jullie met IUI zijn begonnen? Ik heb dit namelijk niet gehad voor wij begonnen met IUI.

Wat zijn de wachtweken toch slopend! Ik heb 8 dagen geleden mijn 2e IUI gehad en heb geen geduld meer! Grrrr......

14. Peep

Peep Lid

11 nov 2012
    16
    0
    0
    @ Vlinder

Wat ontzettend balen voor je zeg. Had je het gevoel dat je zwanger was? Of zag je het wel aankomen? Ik zit nog op de wachtbank. Zou as zondag mogen testen maar heb sterk het gevoel dat ik ongesteld ga worden. Hoeveel dagen na de IUI wordt jij ongesteld? Je mag meteen door voor de volgende ronde? Veel succes!

Nog even een vraag, hoe krijgen jullie die tabellen enzo onder je naam staan? Krijg het niet voor elkaar.

15. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Dag dames,
    Ik heb net een mislukte iui3 achter de rug... ik denk dat ik volgende week maandag weer de vierde inseminatie heb. Vanaf aanstaande vrijdag begin ik weer met ovulatietesten. Ik doe iui in eigen cyclus en gebruik verder geen hormonen/medicijnen. Bij deze ronde heb ik nu acupunctuurbehandelingen. Afgelopen donderdag had ik de eerste. Hopen dat deze ondersteuning eindelijk eens resultaat oplevert! Wanneer hebben jullie de volgende inseminatie?

16. Sanst

Sanst Actief lid

29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    @peep ik heb ook geen HSG gehad. De wachtdagen zijn inderdaad slopend. De tabel kun je maken bij gebruiksinstellingen, handtekening.

@betties wanneer ik de inseminatie heb weet ik nog niet precies, denk eind van de week. Morgen eerst FM.

17. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Peep... ik had wel een goed gevoel over de vorige ronde, maar voelde eigenlijk zo goed als geen kwaaltjes, dus had wel mijn twijfels. Het ergste komt nog: gisteren bij de gyn geweest voor een uitgangsecho en ik heb twee cystes van 5 cm, dus mag niet verder! :( nu paar weken rust houden, en dan in december hopelijk weer verder. Echt zooooo balen dit!

Ik heb trouwens wel een HSG onderzoek gehad voordat we met IUI Begonnen. Maar dit was alleen bij mijn 1e zwangerschap, bij deze hoefde dat niet meer.

18. Sanst

Sanst Actief lid

29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vlinderr wat ontzettend balen zeg dat je een ronde moet overslaan. Is het pijnlijk de cystes of voel je er niets van? Als ik aan een nieuwe ronde begin krijg ik nooit een echo, pas weer bij de eerste FM. Doen ze dat standaard bij jullie in het ziekenhuis?

19. Sanst

Sanst Actief lid

29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    IUI ronde 3 is voor mij afgebroken!! Baal enorm. Vanochtend positieve eisprongtest gehad, dus direct pregnyl gespoten. De LH piek was wel wat te vroeg, maar ja als de test het aangeeft, ga je er vanuit. Ik twijfelde nog of ik eerst de echo zou afwachten. Vanochtend had ik mijn echo. Blijkt er maar een klein eitje te zitten van maar 11 mm en mijn baarmoederslijmvlies is nog veel te dun. Deze ronde is dus afgebroken. Had ik nog maar gewacht met die laatste spuit! Er was geen verklaring voor, ja dat het wel eens kan voorkomen. Vreselijk balen.

Deel Deze Pagina