Hallo, Ik ben vorig jaar juli gestopt met de pil en ga nu naar ronde 9 Ik heb al 3 x ovulatietesten gebruikt en ook geklust tijdens deze dagen, maar het wil niet lukken soms vraag ik me af lukt het bij mij dan wel. Wil positief blijven maar de teleurstelling is iedere maand weer groot, vooral ook omdat k het niet snap omdat ik ook ovulatietesten heb gebruikt. Kan dit dat dan toch langer duren ondanks dat ik die testen heb gebruikt? heb nu deze maand ook besloten om eens helemaal niks te doen met testen ect. Ik hoor dan ook weer van mensen jah je moet er niet zoveel mee bezig zijn, maar ik heb zoiets onbewust als je graag iets wil ben je er toch mee bezig. Nou ik wacht af op de reactie dan ben k misschien wat gerustgestelder. liefsss..
Hoi Shaluta, het is heel logisch dat je teleurgesteld bent als je niet zwanger bent, terwijl je het al een tijdje probeert. Er gaan allerlei gevoelens door je heen, zoals 'lukt het bij ons ooit, ligt het aan mij of aan mijn vriend, doe ik iets verkeerd, etc' Allemaal hele normale, maar erg vermoeinde gedachten. Je weet van tevoren natuurlijk nooit of het lukt en wat er eventueel allemaal nog te wachten staat, maar ondanks dat jullie het al een tijd proberen en ondanks dat de testen positief zijn en je bent nog niet zwanger, is de kans echt gewoon nog groot dat het ook bij jullie spontaan lukt. Er zijn legio voorbeelden. En het is makkelijker gezegd dan gedaan om positief te blijven en er niet teveel mee bezig te zijn, maar als je eenmaal graag zwanger wilt worden is dit lastig. HEt werkt vaak wel zo, maar doe het maar eens even. Probeer in ieder geval echt niet bij de pakken neer te zitten. Je kunt bv al een afspraak maken bij de HA, gewoon voor een orienterend gesprek. Dan doe je voor je gevoel al iets en dit scheelt misschien in je hoofd en voor je onderbewuste. Ik vind het wel een goed idee van je om eens een maand (of meer) zonder de ovutesten te doen, want een eisprong heb je, dat weet je nu. Ik duim voor jullie. Groetjes Brigitte