Cyste.....

Discussion in 'Zwanger worden' started by Chantallie24, Jan 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

Oct 20, 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Hallo allemaal,

Sinds 2 â 3 maanden zijn mijn man en ik bezig voor een tweede wondertje. Nu kreeg ik vorige maand mijn menstruatie (dat was 14 December) maar die menstruatiepijn bleef toen het over was. Ik zocht er niks achter omdat ik dacht het gaat wel over. Na bijna een maand (27 dagen) werd ik weer ongesteld, niet echt heftig maar toch. Ik besloot voor de zekerheid maar naar de dokter te gaan omdat ik het toch niet vertrouwde, omdat ik regelmatig misselijk ben, gevoelige tepels, 's nachts moet plassen en natuurlijk de rare buikpijn onderin, incl. Steken en zwaar gevoel. Dokter wou voor de zekerheid een zw.test doen, maar blijk niet zwanger te zijn, toen ging ze voelen en nu vermoed ze dat ik een Cyste heb.... Ik maak me zo erg zorgen omdat ik bang ben dat het niet goed is.... Morgen naar het ziekenhuis voor een echo....

Ik ben 29, dan verwacht je toch niet zoiets :(. Stiekem hoop ik toch dat ik zwanger ben... Maar ga er niet van uit.

Zijn er nog meer dames die te maken hebben gehad met een Cyste? En wat er aan gedaan werd?

Liefs Chantallie24

2. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

Oct 20, 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Helemaal niemand!??? :(

3. noukytje

noukytje Actief lid

Jul 29, 2012
    225
    19
    18
    Female
    limburg
    Hallo,

Ik heb verleden jaar ook een cyste gehad. Ook na het stoppen met de pil en pijn die bleef hangen na eisprong en menstruatie. Mijn huisarts dacht eerst appendicitis dus werd ik onmiddelijk voor echo gestuurd. Jammer genoeg zat er dus een cyste op mijn rechter eierstok. Het was een follikelcelcyste die ontstaan was bij de eisprong waarna de follikel zich gevuld had met bloed. Niks ergs en moest vanzelf verdwijnen.
    Mijn daarop volgende menstruatie was veel heviger en de pijn was ook veel minder achteraf.
    Bij mijn zwangerschap in oktober (mk jammer genoeg) had ik opnieuw zo'n cyste.

Ik zou me dus maar niet al te snel zorgen maken hoor! Het kan allemaal best meevallen.

4. anlis

anlis Lid

Jan 14, 2013
    12
    0
    1
    Ik heb dit ook gehad, veel buikpijn, stekend rechts onderin, echo gehad en daarop waren cystes te zien.

advies gewoon afwachten :( nu een half jaar later nog steeds last van die buikpijn dus woensdag weer een afspraak bij de ha

5. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

Oct 20, 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Halen ze het niet weg? Of medicatie er voor? Je kan toch niet met buikpijn blijven lopen?

6. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Mijn zus is 28 en zij had een cyste van 12 cm, had elke maand hele erge buikpijnen. Zij heeft een kijkoperatie gehad en toen is haar 1e eierstok met de cyste weggehaald. Volgens mij is 12 cm een uitzondering hoor.

Maar nu heeft ze er weer een op haar andere eierstok, en die is een stuk kleiner en word alleen in de gaten gehouden. Vaak gaan ze weer vanzelf weg. En bij haar was hij inderdaad gekrompen.

7. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

Oct 20, 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Ik zou inderdaad moeten afwachten tot morgen... En maar hopen dat het vanzelf weer weggaat.

8. tr0elaa

tr0elaa Actief lid

Feb 8, 2012
    226
    0
    0
    Ik heb het anderhalf jaar terug gehad,. Zelfde klachten, een cyste, en had er nog wat bij dan, kreeg medicijnen mee, maar niet voor de cyste, die zou vanzelf weer verdwijnen, en dat klopte, want 3 weken later, toen ik voor controle kwam was hij weg..

9. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    Ik heb ook last van een cyste gehad. Deze was in eerste instantie 3.2 centimeter en ik maakte mij net als jou erg ongerust!
    Bij mij moest ik iedere week een uitgangsecho om te kijken wat de cyste deed, groeien of krimpen. Bij mij was hij de week gegroeid naar 5.5 centimeter en de week erna naar 1.8 centimeter gekrompen. De gyn zei dat het onschuldig was en dat ze niet ingrijpen als hij binnen 3 maanden vanzelf weggaat. Soms moet je een maand aan de pil maar ik hoefde dat niet. Tijdens mijn menstruatie weer een echo en bij mij was de cyste toen geknapt en had ik buikpijn waardoor ik niet met mijn medicatie mocht beginnen. Als je een cyste hebt kun je overgens gewoon zwanger worden zei mijn gyn, kortom maak je niet te druk, heel veel vruchtbare vrouwen hebben er last van en weten het niet eens. Het is wat anders als de cyste groter is als dacht ik 7cm of als het een endometriose cyste is. Mocht je plots zeer heftig opkomende buikpijn krijgen die echt ondraaglijk is dan zou ik wel contact opnemen met de ha want je cyste kan ook om zijn as gaan draaien, maar vooralsnog is het vervelend maar moet je even afwachten met de echo wat voor soort cyste het is en hoe groot hij is.
    Xxxxx

10. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

Oct 20, 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Bedankt voor de geruststellende reacties. Gelukkig duurt het wachten niet meer lang voordat ik het weet is het 10 uur morgenochtend :). En als ik medicijnen meekrijg hoop ik dat het gauw gekrompen is... Of wat anders hihi.

11. miss 1985

miss 1985 Actief lid

Jan 27, 2011
    130
    0
    0
    activiteitencoördinator
    Ik heb er ook 1 gehad ze kwamen er achter toen ik de eerste echo had van mijn zoontje. Deze was 7 bij 10 cm. Na controle in het ziekenhuis bleken het meerdere kleine te zijn met de volgende termijn echo was alles weg waarschijnlijk heb ik dit elke maand en is het een eiblaasje die zich vult met vocht zoals ze het noemde. Hoop voor jou dat dit het ook is.

12. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

Oct 20, 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Zo! Ik ben weer terug van het ziekenhuis! Er was niks te zien, alles zag er goed uit! En volgens de Gyn heb ik binnen nu en een paar dagen een eisprong!!! Dus dat word klussen dit weekend! Ze heeft wel meteen een uitstrijkje gemaakt dus daar ben ik wel blij mee! Hoef ik die voorlopig ook niet meer te doen. Wel maar urine ingeleverd ivm eventuele blaasontsteking. Maar denk eerder dat het mijn darmen zijn die Zo lastig doen. In ieder geval bedankt voor de reacties en geruststelling!

Liefs

Share This Page