Cyste

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mpeet91, Dec 12, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mpeet91

Mpeet91 Lid

Sep 17, 2017
    58
    20
    8
    Female
    Hoi dames.
    Bij de echo met 8 weken was er een cyste op mijn linker eierstok te zien van 28mm.
    Dit zou weer moeten slinken met 12 tot 16 weken zwangerschap.
    Iemand hier ervaring mee? En er ook last van? Ik heb steeds n druk aan de linkerkant..

2. Evvie

Evvie Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    1,118
    30
    48
    Ik ben 30 weken zwanger en heb een cyste op mijn rechter eierstok. Wel van een ander formaat, bij 6 weken was die 12x6 cm. Hij is de weken daarna iets geslonken, maar niet veel. Wat ik weet van kleinere cystes is dat ze inderdaad vaak verdwijnen. Volgens mij wordt bij cystes kleiner dan 5 cm sowieso niets gedaan.
    Bij mij zit hij er nog, het was te riskant te opereren vanwege de plek van mijn eierstok, en ik heb er ook last van. Het valt gelukkig best mee. Als er druk op komt dan heb ik pijn aan de rechterkant. En het is best een vervelende pijn... Niet zwanger heb ik ook eens een cyste gehad van 3 cm. Daar had ik eigenlijk geen last van en die was zes weken later verdwenen.

Mpeet91 likes this.
  3. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Dat had ik ook, zo'n cyste. Dat verdwijnt vanzelf weer.
    Volgens mij is dat het overblijfsel van het eitje, het corpus luteum. Er zat bij mij dus ook een flinke, met een beetje bloed eromheen. Vanzelf weggegaan. Die cyste houdt het vruchtje in leven door het afgeven van progesteron werd mij verteld.
    Ik had ook steeds buikpijn aan die kant. Heel herkenbaar maar niks ergs aan! :)

Mpeet91 likes this.
  4. brocante

brocante Bekend lid

Aug 27, 2013
    645
    811
    93
    Ook gehad en verdween vanzelf. Zo'n kleintje gaat meestal weer weg.

Mpeet91 likes this.
  5. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Ja 2 keer gehad! En beide keren vanzelf verdwenen.
    Dat is gewoon van je gesprongen eitje.
    Eerste zwangerschap last van gehad en 2 de zwangerschap niet

Mpeet91 likes this.
  6. Mpeet91

Mpeet91 Lid

Sep 17, 2017
    58
    20
    8
    Female
    Bedankt voor jullie reacties. Begreep idd dat dit van de eisprong komt maar vind t maar gek dat er dan ineens zoiets te zien is op de echo hihi. Maar maak me geen zorgen..ga er vanuit dat het idd weer verdwijnt

Share This Page