Hebben jullie wel eens professionele haarverf zelf gedaan Wie zou mij kunnen helpen Ik wil graag rood haar Heb vanzelf wat meerdere kleuren in mijn haar bruin/blond Ik wil nu eigenlijk nog niet naar de kapper gaan Heb het wel eens uit pakjes gedaan van de winkel maar dit pakt mijn haar niet goed wat zou ik nodig hebben? Aangezien je waterstofperoxide nodig hebt welke percentage?
Zelf verf ik mijn haar niet maar je hebt ook kapperswinkels waar je ook naar toe kan voor verf. Misschien dat je daar gelijk advies kan vragen
Als je echt een grote verandering gaat doen, bijvoorbeeld van verschillende kleuren naar heel rood, zou ik wachten tot de kappers openzijn. Je moet dan wss eerst je hele haar blonderen/ontkleuren en hierna rood erop zetten. Als je dit niet doet, krijg je allemaal verschillende tinten, omdat je ondergrond niet gelijkkleurig is. Van donkerblond naar een chocoladebruin ofzo doe ik gewoon zelf, daar is niks spannends aan. Maar van donker naar licht of wat jij wil, zou ik overlaten aan de experts.
Afgaand op je verhaal zou ik denken, gebruik een warme tint met veel rood. Blond haar zuigt als een spons, juist niet eerst blunderen! Dan krijg je geheid een groenig geheel. Je moet een primer gebruiken met rood tint. Vervolgens de verf zet en aanmaken met 3%. Tenzij je grijs bent, dan 6%. Bij donkerder of dezelfde kleur altijd 3%.
Ik zag dat het al gelukt was! Dus berichtje was niet meer van toepassing. Kon hem alleen niet zo snel verwijderen.