Hoihoi iedereen, Ik zit met een vraag wat betreft mijn buikkramp. ik ben morgen 5 weken zwanger.(eerste keer) Alleen nu is t zo dat ik last heb van hele heftige buikkrampen. Al meer dan anderhalve week (zo ben ik er ook achter gekomen dat ik zwanger ben, huisarts bezoek vanwege de pijn) ontzettend gewenste hoor! Ik heb al een inwendige echo gehad om te kijken of 't geen bbz was, gelukkig is dat niet 't geval. Het voelt echt als hele heftige menstruatiekramp. Volgens de gynaecoloog waren mijn darmen erg actief. En moet daar dan ook de pijn vandaan komen. Paar keer goed naar de wc gaan zou me helpen. Helaas is niks minder waar. Lig nog steeds een paar keer per dag krom van de pijn. Kruikje helpt niet, paracetamol ook niet (moet van de huisarts elke 4 uur 1tje nemen om spiegel op te bouwen) maar beter worden doet 't niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan 't te maken hebben met wat ik eet? Probeer al ligt te eten. Vermijd vette dingen, maar heb maar niet 't gevoel dat 't beter word! Word er echt helemaal gek van, ben hierdoor aan huis gekluisterd durf gewoon niet weg want dalijk komt de pijn weer opzetten. Hoor 't graag als iemand dit herkent!
Heb het ook gehad rond dezelfde tijd. Bij 8 weken ongeveer was het over. Ik had vaak dat ik naar de wc moest. En dan was het even weg. Maar soms hoefde ik ook niet. Denk gewoon mijn darmen die erg actief waren. Ik had ook heel veel honger. Bij mij is het goed afgelopen. Zou me niet teveel zorgen maken, dat is ook niet goed. Paracetamol kan geen kwaad, maar als t niet perse hoeft zou ik het niet doen Het is geen geneesmiddel, het stopt alleen de pijn. En als het toch niet helpt. Je darmen kunnen er misschien juist van slag van raken. Je zou eventueel een homeophaat of acupuncturist kunnen proberen. Veel groente/fruit, volkoren producten zoals, volkoren brood, volkoren pasta en zilvervliesrijst. Veel water drinken Pruimen. Haverzemelen door de yoghurt van zonnatura, havermout.
Ik heb het beide zwangerschappen gehad, tot een werk of 6, 6,5. Was het groeien van de baarnoeder. Maakte me wel heel onzeker, was bang dat het mis ging. Kan er gewoon bij horen dus. Maar als je onzeker blijft gewoon weer bellen en niet af laten schepen hoor!
Ik had ook erge kramp dacht ook steeds dat ik ongesteld moest worden maar kwam maar niet. Bleek toen zwanger te zijn maar is toen met 6 weken fout gegaan. Dus hier wat minder positief verhaal. Maar zoals je ook boven mij leest gaat het vaak ook gewoon goed.
Bedankt voor jullie reacties. Maakt me idd heel onzeker! Maar probeer idd niet te veel te stressen. Gewoon rustig aan doen, en ligt eten. Het komt vast goed! Donderdag weer controle bij gynaecoloog, dan ben ik ook weer wat rustiger (als het allemaal goed is iig) Gewoon maar de pijn wegpuffen tot die tijd haha
Had dit ook in het begin. Ik trok dan helemaal wit weg van de pijn. Bleek het groeien van de baarmoeder. Tja er gebeurt natuurlijk ook zoveel bij een zwangerschap. Niet alleen hormonen maar ook het vinden van een nieuw plekje van bijvoorbeeld de darmen. Maar het komt goed en het is voor een goed doel denk ik dan maar. Hopelijk heb je een goede controle donderdag. Nog even een paar daagjes geduld. Succes!
Dit ook bij de eerste heel erg gehad. Bleek dat ik een erg gevoelige baarmoeder had. Dus had de eerste herkenbare harde buik al met 11 wkn maar gelukkig deed het verder allemaal niks dus hij is pas geboren met 38.5 wkn. Voor mezelf is het waardeloos geweest want zelfs boodschappen was te veel maar de baby heeft er niks van meegekregen. Sterkte!
Had ik ook heel erg! Gewoon alsof je flink ongesteld moet worden. En ook giga diarree, dus darmen waren ook overstuur. Is rond de 6 weken weer over gegaan.