hallo dames , ben vanmorgen weer naar de verloskundige geweest en met de baby gaat alles prima . maar ik heb zelf behoorlijk bekkenklachten ( loop hiervoor bij de fysio ) toen ik hier vanmorgen wat info over vroeg kreeg ik nogal een snauw , zoals iets van daar hebben alle vrouwen last van en daar moet je maar niet zo over zeuren . ook werd ik al afgesnauwd over het feit dat ik mijn 20 weken echo bij een ander iemand had laten doen als bij mijn eigen verloskundige ( zij werkt overigens wel samen met mijn verloskundige en ik heb dit in overleg gedaan ) ... nu voel ik mij echt niet prettig bij deze praktijk ( het moet toch leuk zijn ? ik snap best dat het voor hun een soort routine is , maar voor alle ouders in spe is een zwangerschap bijzonder .. graag zou ik overstappen naar een andere praktijk , heeft een van jullie daar ervaring mee ? hellup dames,...... groetjes edith
Ik heb geen ervaring met overstappen naar een andere praktijk, maar ik zou het gewoon doen als ik jou was. Vergeet niet dat je je bevalling samen met je VK doet en dat het belangrijk is dat je haar vertrouwt en je je op je gemakt voelt. Anders komen de weeen niet goed op gang. Je moet aan jezelf denken en aan je kleintje. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook een snauwende VK aan de lijn: ik verloor telkens wat vocht op het einde van mijn zwangerschap en was toch bang dat de vliezen gebroken waren. Ik belde de VK om 16.45 uur om te vragen wat dat was en toen kreeg ik ook de wind van voren dat dat toch echt geen spoed was en dat ik gewoon tot de volgende dag had moeten wachten en dat het gewoon stukjes van de slijmprop was. Ik had nog niet (beduusd) opgehangen, of mijn bevalling begon. Achteraf vond ik dat zooo belachelijk. Ik vind het ook raar dat ze je afsnauwen vanwege je bekkenklachten. Ze zouden je juist kunnen doorverwijzen naar een fysiotherapeute. Heb je al meer van dit soort voorvallen meegemaakt? (dan wordt de keuze al helemaal makkelijk)
Hallo Edith, Als ik jouw verhaal lees dan denk ik dat het voor jou gewoon zaak is een andere verloskundige te nemen. Ik denk dat dat geen probleem hoeft te zijn, al heb ik er geen ervaring mee hoor. Als je tussentijds zou verhuizen heb je soms ook geen andere keuze bijvoorbeeld. Wat belangrijk met je verloskundige is, is dat je je vertrouwd voelt bij haar en serieus genomen! Het is altijd afwachten hoe de evt. nieuwe verloskundige is, maar misschien kun je je verhaal aan de nw. kwijt en weet zij ook metteen waar ze aan toe is. Hoe je graag behandeld wilt worden. Ik zou als ik jou was niet lang meer wachten en de overstap maken. Waarschijnlijk alleen een kwestie van papieren doorsturen en een kennismakingsgesprek/controle. Succes met je beslissing en je BI!!! Groetjes Claire
Ik zat bij een praktijk waar je bij een team met 3 VK's ingedeeld werd. Één daarvan vond ik echt een heks en heb het toen met een andere VK besproken. Zij raadde me aan om het met de 'heks' te bespreken (ik zag mezelf ook niet bevallen met haar erbij). De keer daarna dat ik de heks dus weer had, wilde ik het gaan bespreken en toen was ze super vriendelijk en voelde ik me veel prettiger bij haar. Uiteindelijk is zij ook bij me geweest toen de bevalling begon en ze was echt een schat. Misschien kun je het bespreken? Of was dit niet de eerste keer dat zoiets gebeurde? Je moet gewoon doen waar JIJ je goed bij voelt. Jij moet bevallen dus jij moet je prettig voelen.
Balen, zeg! Maar idd: zo snel mogelijk naar een ander, hoor! Dit is veel te belangrijk om te laten verpesten door zo'n chagrijnig figuur Eventueel kun je ook je zorgverzekeraar bellen; misschien kunnen zij je op weg helpen...? Dat doe ik meestal met dit soort dingen. En anders gewoon een andere vk bellen om te vragen hoe en wat. Dan hoor je 't gauw genoeg. Heb je toevallig kennissen/vriendinnen/familie die goede ervaringen hebben met een bepaalde VK? Dan zou ik daar beginnen Succes!
Meid, zeker overstappen...wat iedereen al hier voor mij gezegd heeft... Je moet wel je bevalling met haar doen en je controles zelfs moeten ook leuk zijn! Ik ga met plezier naar mijn verloskundige al heb ik t gevoel dat er niks bijzonders gebeurt elke keer. Bloeddruk, wegen, baby voelen en luisteren en klaar. 10 min sta ik buiten. Maar ze is gewoon een gezellige meid/vrouw en vind het dus absoluut niet vervelend om bij haar langs te gaan! En die snauw ivm je bekkenklachten is niet normaal. En het is helemaal raar dat ze zegt dat iedereen daar wel last van heeft. Het is namelijk een serieus probleem waar echt wel wat mee gedaan moet worden! Fysio, oefeningen etc. En niet iedereen heeft klachten. Ik heb tot op heden geen klachten dus zeker je eigen klachten serieus nemen en je gevoel ook en lekker overstappen naar een ander. Je zwangerschap inclusief controles bij de verloskundige moeten leuk zijn!!! Ongeacht wat jou keuzes zijn qua echo's e.d. Succes meid! Hoop dat je snel van dr af bent of dat ze dr excuses aanbied en het goed gaat doen.
Idd gewoon een andere VK zoeken. De meiden voor me hebben alle redenen geloof ik zo ongeveer wel opgenoemd. Ben zelf tijdens mn vorige zwangerschap ook overgestapt, we waren verhuisd en eigenlijk wou ik gewoon bij de vk blijven waar ik al bij liep (was geen probleem en maar heel even rijden) maar toen ik een keer absoluut niet kon en netjes afgebeld had moest ik de dag daarna bellen voor n nieuwe afspraak en tja... mischien dom maar dat was ik dus ff vergeten (erg druk midden in n verhuizing etc) volgende dag belde die nam mn zoon op en die kreeg een grote mond van m. Toen hebben we dezelfde dag nog een vk hier gebeld en daar zijn we gewoon heen gegaan vanaf toen , op hun verzoek had de vorige vk nog wel alle papieren doorgestuurd. Gewoon voor jezelf kiezen hoor!!! T is een veel te mooie tijd om te laten verpesten door zo iemand. Liefs mij
Hoi, Eerlijk gezegd vind ik het te snel en een erg gemakkelijke oplossing om direct over te stappen (tenzij er meer is voorgevallen en je uberhaupt geen goed gevoel bij haar hebt). Ik zou eerst het gesprek aangaan en aangeven dat je die reacties niet zo fijn vond en dat je dat een vervelend gevoel geeft. Wie weet had ze gewoon een slechte dag en reageerde ze daarom met een snauw... Mocht ze hier geen begrip voor tonen, dan kun je altijd nog beslissen om over te stappen naar een andere verloskundige. succes!
Uit eigen ervaring weet ik dat je zeker niet je bevalling in moet gaan met iemand waar je je niet prettig bij voeld en zou dus zeker over stappen! Bij mij heeft de vk me enorm gekleineerd en afgezeken toen ik lag te bevallen en heb hier enorm mee gezeten (en nog steeds) Ik moet er wel bijzeggen dat dit niet mijn eigen vk was maar die van het zkh maar goed, we hadden haar achteraf gewoon moeten laten vertrekken maar het was voor ons de eerste dus wisten van toeten nog blazen. Nogmaals het advies om iemand te zoeken waar je je wel prettig bij voeld!
ik ben van vlos veranderd, dit kwam door een verhuizing maar anders was ik ook weggegaan. vond haar echt niet leuk. mijn nieuwe praktijk was een verademing! 6 vlossen en allemaal echt superleuk! op de laatste controle na de bevalling heb ik wel een traantje weggepinkt dus ja, ik zou overstappen. het hoort idd leuk te zijn.
meiden , bedankt voor jullie reacties, heb vandaag contact gehad met een andere verloskundige en die was erg enthousiast ( phoeee) ik heb 30 maart een afspraak met haar , maar hen er toch nu al een fijn gevoel over . nu nog even de moed bij elkaar rapen om de andere verloskundig af te bellen ( ben altijd bang dat ik iemand op , t hart trap ) maar goed het is waar wat jullie zeggen ik moet me er wel prettig voelen . bedankt, edith
Goed gedaan meid! Gelukkig heb was de andere vk heel enthousiast en heb je er nu al een goed gevoel over. Ik weet zeker dat als je de andere hebt afgebeld het een pak van je hart is.
Ik ben ook tussentijds gewisseld van VK..had bij de eerste geen goed gevoel en voelde me niet serieus genomen. Ook vond ik dat zij mijn partner niet serieus nam. Nu zit ik bij een echtpaar.. de ene keer hebben we hem en de andere keer haar.. hartstikke leuke mensen en ik voel me echt veilig bij hen..dat heb je toch nodig tijdens je zwangerschap... Hopen dat de eerste afspraak ook zo goed bevalt als het telefoongesprek. Meestal merk je het wel direct. Succes met het afbellen van de ander.. en voel je niet schuldig.. er zullen ook mensen zijn die bij de verloskundige weggegaan zijn waar jij nu heen gaat. Het is toch ook een gevoel wat goed moet zitten.