Hallo meiden, Wie van jullie volgt een ivf traject in het UMCU in Utrecht? Kan iemand mij vertellen wat (ongeveer) de wachttijden zijn? Wij hebben vorige week gehoord dat onze genetische voorbereiding voor PGD klaar is en gister kregen we een brief van UMCU dat we op de wachtlijst staan. In de brief staat dat er elke 2 maanden een update komt qua wachttijd/lijst en dit terug te vinden is op je persoonlijke portal, ik kan helaas niks vinden.. Ik ben wel benieuwd naar de wachttijd.
Ik ga ivf icsi doen maar daar van zeiden ze bij Umcu dat we geen wachtlijst was. Kan je niet de polikliniek bellen?
Hallo dames, Wij hebben 5 jan onze intake en prikinstructie in het st. Antonius ziekenhuis. Zij werken samen met het UMCU. Toevallig vroeg ik me ook af hoe snel het kon en heb dit vandaag digitaal gevraagd. Ik heb het gekopieerd en zal het hieronder even plakken.. Misschien hebben jullie er ook wat aan.. Tevens zeiden ze bij de voorlichtings avond van do 17-12-2015 dat er geen wachtlijst was.. Door: Heleen 19-12-2015 | 22:27 Hallo, hoe snel na de intake en prikinstructie kun je starten met de ivf behandeling? Ik wordt in de week van de intake als het goed is ongesteld.. Kunnen wij dan gelijk de behandeling starten? Groetjes Heleen Door: Tessa Cox (fertiliteitsarts) 20-12-2015 | 09:30 Beste Heleen, in principe kun je direct na de intake starten met een IVF behandeling. Er zijn echter in december/januari een paar zaken die anders kunnen lopen dan in de rest van het jaar. Het laboratorium in het UMCU (waar de bevruchting van de eicellen bij IVF plaatsvindt) is tot en met 4 januari gesloten. Dit betekent dat je cyclus zodanig moet lopen dat de punctie na 5 januari plaats zal vinden. Daarnaast verwachten we een grote drukte in januari, waardoor we op dit moment niet zeker weten of alle IVF behandelingen opgestart kunnen worden. Als de menstruatie start en je belt voor een afspraak voor een uitgangsecho dan kan de assistente je waarschijnlijk al iets meer duidelijkheid geven. Vriendelijke groeten Tessa Cox Klik hier om uw reactie te typen Hou mij via email op de hoogte van de reacties op dit onderwerp
Malibuu, waarschijnlijk is jouw planning tevens afhankelijk van de planning van het laboratorium in Maastricht waar het PGD onderzoek plaats zal vinden. Dus daarom kan het wellicht iets langer duren als voor een 'gewone' IVF behandelijk. Nu heb ik wel het idee dat de wachtlijsten momenteel niet heel erg lang zijn. Ik hoop voor je dat je snel kunt beginnen!