Ei kwijt..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door TantePollewop87, 11 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TantePollewop87

3 jan 2017
    28
    14
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Vanmiddag hebben we onze 12 weken echo gehad!

Van te voren had ik er zin in, maar ik zag er ook als een berg tegenop omdat wij wel de combinatietest hebben laten doen.

De beelden die we hebben gezien waren allemaal goed! De nekplooi was/is 1,4 mm wat volgens de echoscopist hartstikke goed is. De baby lag goed op schema met de groei (zelfs een dag voor op wat wij dachten!). De hersenen zagen er goed uit en ook de meting van het hoofd was volgens hem niks mee. Kortom, hij zag niks geks op afwijkends op de beelden.

Toch ben ik door de bloeduitslagen wel enigszins van mn roze wolk afgedonderd. Er is namelijk sprake van een verhoogde kans van 1:142 op Down. De andere twee (T13 en T18) waren beide kleiner dan 1:5000 dus daar maak ik me geen zorgen om.

Gelukkig kan manlief het goed relativeren en als je het omzet naar een percentage is er een kans van 0.7% dat ons kindje Down zou hebben. Dit is natuurlijk een héle kleine kans, maar toch kan ik me er nog niet zo goed overheen zetten.

Wel gaan we door voor de NIPT-test, dus hopelijk hebben we over een paar weken zekerheid :).

2. Mrs1

Mrs1 Actief lid

10 jan 2017
    284
    106
    43
    Allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap!

Over de kansberekening begrijp ik dat je toch even schrikt, de kans is altijd aanwezig natuurlijk maar je gaat je er (onbewust) toch al druk om maken. Dit was voor ons ook precies de reden dat we de test niet hebben gedaan. Voor ons zou het niets veranderen dus hebben wij gewoon de reguliere onderzoeken en echo's aangehouden.
    Inderdaad wat je zelf ook al aan geeft, 0.7% is wel Heel minimaal.. desondanks begrijp ik je onzekerheid.

Eigenlijk heb ik er niet veel zinnigs over te zeggen wat jou kan helpen, behalve je succes te wensen en hopelijk kun je het toch enigzins loslaten en genieten van het feit dat er een heel mooi wonder in je buik groeit!

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Logisch dat je schrikt als je die uitslag krijgt, ook al is de kans klein, je had gewoon willen horen dat het goed zat.

Loslaten zal niet lukken, ook al is de kans maar 0,7%, maar jullie krijgen gelukkig de NIPT test om zekerheid te krijgen.

Sterkte met wachten op de uitslag straks.

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik snap dat je schrikt, zoiets wil je natuurlijk niet horen.
    Hopelijk geeft de NIPT test een positieve uitslag en kun je weer terug op je wolk kruipen.

Deel Deze Pagina