Hey allemaal, Ik lees al een tijdje mee op dit forum en ik lees dat veel mensen ervaringen hebben met miskramen. Nu vraag ik mij af, zijn jullie na een miskraam meteen verder gegaan, of hebben jullie eerst een maand rust genomen. Ik zit nu in mijn derde... Ik werd meteen na de vorige miskraam weer zwanger, en nu is het na een paar weken alweer afgelopen. Ik vraag me af of het goed is even het lichaam rust te geven van de twee prille zwangerschappen achter elkaar. En zou ik er naar moeten laten onderzoeken? Weet iemand wat dat precies inhoudt? Volgende week als het vloeien is gestopt bel ik de verloskundige waar ik een afspraak had voor een vroege echo.. (Die ik weer niet haal), ze hebben vast hun protocollen maar ik wil me graag al wat inlezen met jullie ervaringen. Ik was al onzeker over mijn lichaam maar nu al helemaal... Ik hoop dat dit bericht in de goede rubriek staat trouwens. Alvast bedankt!
Ben je al sinds 2013 aan het proberen zwanger te worden? Want na langere tijd proberen en 3 miskramen lijkt het me sowieso zo prettig om een keer te laten kijken of ze iets kunnen vinden. Ik heb 'maar' 1 miskraam gehad, ik wilde wel meteen door (mocht van de vk) maar de gyn raadde het af en mijn man wilde het ook graag zo. Hier dus wel een maand rust gehad. Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat ze twee nog 'pech' noemen en dat je daarna controle krijgt. Maar bij al deze dingen is het vooral ook belangrijk hoe jullie je hierover voelen.
We zijn sinds november 2014 weer begonnen. Paar maanden na de eerste miskraam raakte ik zwaar overspannen dus we hebben eerst een jaar aan onszelf en de relatie gewerkt. Mijn gevoel zegt op het moment weinig. Zijn nog bezig deze miskraam samen een plek te geven en de moed te zoeken.
Misschien een teken dat het een goed moment is om even rust te nemen? Twee miskramen recht achterelkaar is ook nogal wat.
Ik heb 13 februari een miskraam gehad met 6,4 weken. Na een echo te hebben gehad en we zagen helemaal schoon te zijn hoefde we niet te wachten van de gyn. Schijnt wel te maken te hebben ov je gecuretteerd bent, of dat je lichaam het zelf heeft opgeruimd. Wij zijn er dan ook gelijk weer voor gegaan en zitten nu weer op het wachtbankje. ik denk wel je vooral moet kijken wat voor jullie samen het fijnste voelt. Kan me wel voorstellen dat als je 2 miskramen achter elkaar hebt je even na wilt gaan bij de gyn of het misschien een oorzaak heeft. Veel succes iig met het verwerken en het eventueel weer gaan voor een volgende zwangerschap. xxx
Het schijnt dat je na een miskraam vruchtbaarder bent. Hoe en waarom geen idee. Heb ik niet voor geleerd. Wij waren wel door gegaan, maar die eindigde hetzelfde. Na 7 miskramen ben ik wel naar de gynaecoloog gegaan. De oorzaak zijn ze nog aan het onderzoeken. Als je niet gecurreteerd bent, zou je schoon moeten zijn en kan het volgens mijn huisarts geen kwaad om nog een poging te doen. Emotioneel en psychisch heeft het wel een klap dus dit hangt van de personen af. Sterkte
Wat naar voor je dat je zoveel miskramen hebt gehad Omdat je cyclus vaak in de war is na een miskraam ben je gemiddeld genomen niet vruchtbaarder vlak daarna. Ik denk dat het niet verkeerd is om (minimaal) een maand te wachten. Niet alleen voor je lichaam en hormoonhuishouding, maar ook om weer wat tot rust te komen geestelijk. Het is best een zware opgave. Ik ben na mijn tweede miskraam op vakantie gegaan, waarbij we juist bezig zijn geweest om niet zwanger te worden die maand en dat heeft mij ontzettend goed gedaan. Je hoofd even helemaal ergens anders bij. Daarna was het meteen weer raak. (en mocht je het je afvragen: het derde sterretje is een tweelingbroertje/-zusje) In ieder geval veel sterkte!
Ik heb vorig jaar helaas ook twee miskramen gehad, direct na elkaar. (Was gelijk weer zwanger na 1e miskraam) helaas eindigde de laatste ook nog in een curretage omdat het niet schoon was. Van de gyn mocht ik na de curretage (na het stoppen van het vloeien) gelijk verder. Maar eerlijk psychisch trok ik het toen niet. We hebben toen een maand pauze genomen en eerlijk gezegd vond ik dat toen heel fijn. Het voelde niet als een verloren maand, maar had het toen echt even nodig. Hakt er flink in twee miskramen na elkaar Naar dat je het ook twee keer achter elkaar hebt mee gemaakt, sterkte!!
Hey allemaal, bedankt voor de reacties! Ik was even van het forum weg... griep, keelontsteking en miskraam tegelijk is toch wel pittig. Vanochtend de verloskundige gebeld om de afspraak te cancelen. Zei zij idd ook dat het psychisch misschien fijn is even te wachten. Gelukkig heeft mijn lichaam alles zelf opgeruimd. Zaterdag zag ik het 'vruchtje' in het maandverband... heel erg raar maar fijn om zo afscheid te mogen nemen. Mijn man vond het maar eng haha Ik denk dat ik gewoon lekker ga genieten met mijn man en dan zie ik ik wel wat er gebeurd. Net als een aantal van jullie even een maand er niet aan denken en niet proberen zwanger te raken. Lijkt me sterk als ik nu weer direct na de miskraam zwanger raak. Ik ga iig eerste 6 weken geen test meer doen. We wachten af. Je wordt er zo onzeker van. Het vertrouwen dat het goed kan gaan is toch wel weg als je nog nooit de 8 weken hebt kunnen halen. Dat zullen jullie vast herkennen... jullie ook sterkte allemaal! Bedankt iig!
Geen ervaring, maar ik wilde je even een digitale knuffel geven! Pff ik kan me geen voorstelling maken hoe heftig het moet zijn om zoveel miskramen door te moeten maken! Sterkte en ik zal voor je duimen dat, wanneer je er weer aan toe bent, het de volgende keer een heel mooi gezond kindje mag worden!
Hey meid! Hier ook net (nu nog midden in) een derde miskraam gehad en het is niet niets... Bij de eerste miskraam zei de verloskundige dat je er best weer direct voor mag gaan, maar dat soms dan wel lastig is (áls het direct weer raak zou zijn) om te bepalen hoever je bent. Ze raden dan ook aan om dan te werken met ovulatietesten om wat duidelijkheid te krijgen. Geestelijk is het een heel ander verhaal en kun jij/jullie dat als enige bepalen.. kijk wat goed voelt, luister naar jezelf! Heel veel sterkte!! Liefs, LadyT
Gynaecoloog adviseert hier na een miskraam minimaal 1 maand rust. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik mijn miskraam met bijna 14 weken en ruim 10 weken heb gehad, misschien is dat anders? In ieder geval heel veel sterkte!
Hey Mava, wat vervelend om te lezen dit. Een miskraam is vreselijk om mee te maken, laat staan drie. Ik zou toch proberen om voor de onderzoeken te gaan ook al betekend dat dat je een tijdje niet mag proberen zwanger te zijn. Wellicht geeft dit geestelijk ook wat ruimte? Ik heb zelf ook twee keer achter elkaar een miskraam gehad en ook nooit de 8 weken gehaald. Wij hopen nog erg op pech en proberen het nog één keer zonder onderzoeken. Maar als het na 12 weken nog niet gelukt is wacht ik even en doen wij de onderzoeken alsnog. Ik wil je heel erg veel sterkte wensen. Blijf genieten van de mooie dingen in het leven. Liefs C
Bedankt! Wij nemen even een maandje 'vrij' inderdaad. Ook nog helemaal geen zin om te klussen etc. Ik denk dat het wel uitmaakt hoe ver je was. Het was beide keren nog maar 6/7 weken, dus erg pril. De verloskundige gokt nog op 'pech' en dat hopen we dan maar. We gaan iig nog niet voor onderzoeken. Ik wil daar nog niet aan eigenlijk. Dus hopelijk gaat het straks een volgende keer wel goed.
Vriendin van,mij,heeft 8 miskramen gehad allemaal rond de 8 weken geen verklaring voor daarna twee gezomde dochters gehad. Wou graag een 3e weer miskraam,en eem bbz. Dus houd hoop het kan,wel.
Hopelijk doet jullie dit beiden goed. Succes en hopelijk hebben jullie snel daarna een plakbeeb Liefs
Allereerst sterkte meid! Wij zijn er elke keer wel weer voor gegaan en na de vierde miskraam bleek mijn eisprong opeens veel vroeger te zijn, met deze zwangerschap als resultaat. Ik denk dat het belangrijk is om je eigen gevoel te volgen. Het is elke maand een rollerskates van emoties en als je het idee hebt dat het even genoeg is moet je lekker de pauze nemen die je nodig hebt!
Ik heb nooit een maand pauze hoeven houden, maar heb het wel eens gedaan zodat ik er niet 3 achter elkaar kon krijgen. Het voelt soms ook best wel goed om even een maandje rust te nemen, er even niet mee bezig te zijn. Heel veel sterkte!