Ik weet niet of ik mijn verhalen en vragen hier kwijt kan, anders hoor ik het vast wel. Ik voel me eigen nogal onzeker de laatste tijd en zou graag wat verhalen willen lezen van vrouwen die hetzelfde of in de richting hebben meegemaakt en misschien advies, alles mag Vanaf januari heb ik geen menstruatie meer gehad vanuit mijn zelf. Al verschillende onderzoeken gehad en werd steeds naar huis gestuurd om nog even af te wachten. Ondertussen ook al een hysteroscopie gehad omdat ik vorig jaar een miskraam heb gehad en ze dachten dat het misschien toch verklevingen waren. De baarmoeder ziet er heel goed uit daar hoefde ik me eigen dan ook helemaal geen zorgen om te maken. 2 weken terug heb ik weer een bezoek bij de gynaecoloog gehad omdat ik nog steeds niet had gemenstrueerd. Ze heeft weer een inwendige echo gedaan en aan de linkerkant zag ze nu 3 cystes zitten en denken aan PCOS. In overleg een doorverwijzing gekregen naar de fertiliteitsarts en alvast bloed geprikt. Afgelopen week hebben we de intake gehad bij de fertiliteitsarts, prettig gesprek gehad al zeg ik het zelf. Waarschijnlijk willen ze me met clomid laten beginnen zoals we nu besproken hebben, maar eerst moeten daarvoor de cystes weg zijn, anders mag ik er niet mee beginnen. 27 augustus hebben we weer een afspraak bij de arts om het behandelplan te bespreken en te kijken hoe het ervoor staat met de cystes, het mooiste zou natuurlijk zijn dat die weg zijn. Aangezien me buik al een hele tijd gevoelig is aan de linkerkant wat dus waarschijnlijk door die cystes komt, en nu nog gevoelig is hoop ik niet dat ze verder aan groeien zijn. Zijn er vrouwen die ervaring hebben met PCOS en cysten, en over het beginnen met clomid e.d.? En succes verhalen zijn ook zeker welkom, voel me maar onzeker door al die dingen Bedankt alvast!!!
Oef vervelend hea, die pijn van de cystes. Hopelijk gaan ze vanzelf weg. Wat slecht dat ze je niet eerder hebben onderzocht..! Ik zal een heel klein stukje van mijn ervaring met PCOS en zwanger worden delen: Ik was nog nooit ongesteld geworden tot ik in het zwangerschapstraject kwam, hooguit 3x een doorbraak bloeding van een dag. Verder niets gehad. PCOS kan nogal verschillen per persoon. Mijn zus (heeft ook PCOS) werd wel ongesteld, maar onregelmatig en ze maakte veel cysten aan. Ik dus geen menstruatie en had maar heel af en toe een cyste. Chlomid werkte voor mij niet, maar ook dat verschilt zo erg per persoon. Ik heb verhalen gehoord dat vrouwen vrij snel zwanger werden door Clomid en ik zelf reageerde pas echt goed op een lagere dosis Gonal F. Ik hoop dat je door de Clomid een mooie cyclus krijgt met 1 of 2 eitjes! Het is zeker mogelijk! Succes Blijf positief!
Jeetje jij hebt ook al veel meegemaakt. Zie dat je nu zwanger bent, leuk!!! 😄 Ik probeer zeker positief te blijven, soms wel moeilijk. Hou in me hoofd dat we er wel komen met een beetje hulp. Bedankt voor je reactie. Heel veel succes met je zwangerschap😉
Hier ook PCOS. Bij mij werkte de Clomid helemaal niet. Ik kreeg er wel veel bijwerkingen van. De Menopur sloeg wel aan en daar had ik geen last van. Helaas is de eerste IUI mislukt. Daarna moest ik op controle om op te starten met tweede ronde Menopur, maar helaas heb ik als bijwerking van de Menopur een cyste gekregen in mijn baarmoeder waardoor ik nu twee rondes moet overslaan. Volgende ronde start ik terug met Menopur. Wel even dit nog: Het MMM traject had ik zelf erg onderschat. Ik dacht vooraf: "ik krijg eindelijk hulp dus nu zal alles goed lopen" maar heel de MMM betekent: veel ziekenhuisbezoeken en veel teleurstellingen. Doordat je spuitjes moet krijgen en dergelijke word je er ook elke dag aan herinnert. Ik ben ergens opgelucht dat ik door die grote cyste twee maanden pauze moet nemen, want mentaal doet het deugd om even eruit te zijn. Ik wens jou veel succes toe!