Ja, vroeg mij eigenlijk af: is zoiets uberhaupt mogelijk? Had aan de IVF arts gevraagd of we in afwachting van onze IVF gewoon op de natuurlijk manier moesten proberen. Dat vond ze een prima idee, maar als ik Google kom ik eigenlijk alleen tegen dat bij afgesloten eileiders de zwangerschap onmogelijk is. Zijn er hier ook meiden die ondanks volledig afgesloten eileiders zwanger zijn geraakt?
Als je eileider helemaal dicht zitten...kan je ei er niet uit! Dus lijkt mij een natuurlijke zwangerschap onmogelijk (logisch onmogelijk).
Nou, weet niet of dat helemaal klopt Elmo...anders kan je ook niet menstrueren toch? Dat zou dus betekenen dat mijn eileiders vol zitten met eitjes zitten die er niet uit kunnen? Althans dat is mij niet zo verteld door de arts.
hoi smoeltje, volgens mij kun je wel menstrueren want het is je baarmoederslijnvlies dat word afgestoten, onder invloed van hormonen, dus het kan best zijn dat je ei wel springt en dat je baarmoederslijnvlies word afgestoten maardat het eitje nooit uit de eileider komt, ik weet niet hoe afgesloten "afgesloten"is, maar het lijkt mij ook dat het zaad er niet bij kan komen.... maar aan de andere kant heeft ze niet gezegt dat je het niet toch kunt proberen, en als ik 1 ding in de MMM heb geleeerd dan is dat dat ze niet zomaar valse hoop geven... als je twijfelt dan bel je toch nog een keer om al je vragen te stellen? groetjes Jose
Het eitje wat er niet uit kan sterft af en word gewoon afgebroken en opgenomen door het lichaam denk ik. Ik weet niet of het onmogelijk is maar de kans wel iniemini klein denk ik.
Ik had 1 afgesloten eileider. Voor zover ik destijds begrepen heb beinvloedt dit de vruchtbaarheid aanzienlijk. Maar goed... je hoort wel vaker dat er wonderen gebeuren (zwangerschappen bij mensen bij wie het theoretisch onmogelijk zou moeten zijn). Dus wie weet!
Ik ken juist het verhaal dat bij 1 afgesloten eileider je nog "gewoon" zwanger kan raken. Dit omdat je dan elke maand bij je andere kant een eisprong zou hebben. Je kan met 1 dus prima zwanger worden (helaas niet in alle gevallen). Menstrueren heeft idd weinig met je eileiders te maken (voor zover ik heb begrepen tijdens mijn wandelingetje door de MMM). Dus je kan prima menstrueren zonder goede werking van eileiders. Ik zou inderdaad je arts nog maar eens contacteren. Elmo
als je een eitje aanmaakt krijg je ook je menstruatie alleen het eitje springt dan niet en word weer opgenomen door het lichaam en de kans dat je zwanger raakt is idd heeeel klein..... heel veel succes meid de wonderen zijn de wereld nog niet uit
Hey dames, Wat grappig, op een andere site had ik dezelfde vraag gesteld en heel veel 'ervaringsdeskundigen' of mensen die iemand in directe omgeving kenden die wel zwanger zijn geraakt ondanks afgesloten ( beide) eileiders. Sommigen hebben zelfs voldragen zwangerschappen gehad. Dus helemaal onmogelijk is het niet, wel riskant aangezien het een BBZ kan zijn.
Dan moet 1 eileider toch een klein eindje open zijn geweest. Ik kan me anders niet voorstellen als iets dicht zit, hoe een eicel er dan uit kan? Dicht is dicht toch? Een kleine opening is dan w.s. de reden van de (heel gelukkig!) spontane zwangerschap. Hoop hebben en de kans wagen zou ik zeker doen! Je weet het immes nooit.
hoi smoeltje, zoals je misschien weet heb ik ook beide eileiders afgesloten volgens hsg. maar ben toch al 2 keer spontaan zwanger geweest.. dat betekend dus dat er ergens een gaatje moet zitten en dat ze dus niet geheel dicht zitten.. bij mij is het wel alle twee de keren weer misgegaan.. en inderdaad heb je grote kans dat het in de eileider zit inplaats vanin debaarmoeder..
Hey Elmo, Volgens mij spreken ze daarom van een 'mogelijke tubafactor'' . Met andere woorden ze zeggen niet ronduit het zit potdicht. En gezien de ervaringen van veel dames ( voornamelijk op een ander forum) wil afgesloten niet zeggen dat het helemaal afgesloten is. Nouja, je hebt soms van die vragen he die je bezig houden @ Pekske, ja ik moest ook direct aan jou denken want jij hebt het nu al een paar keer meegemaakt. Maar weten ze of het ook misgaat omdat je eileiders afgesloten zijn?
nee dat weten ze niet.. het gaat iedere keer net te vroeg fout zodat we niet meer kunnen achterhalen waar het gezeten heeft. wel is zo dat als het in de eileider zit het in de meestte gevallen ook door het lichaam word afgestoten.. het hoeft niet altijd te blijven zitten en dat je geopereerd moet worden.. dus ik hou mezelf dan maar voor dat het in me eileider zat en dat mijn lichaam het daarom afstoot....dat is dan weer een geluk bij een ongeluk... afgelopen maand had ik het ook weer. positieve test en hoppa 4 dagen later weer mis.. om dan te denken dat mijn lichaam het afstoot omdat het in me eileider zou zitten geeft me dan troost...
Nee maar dan zou je kunnen zeggen: altijd een ieniemienie kans dus! Net als bij ons...0.1% kans...tis een kans!
Ik kan het mij voorstellen Pekske, dat je dat denkt. Het is natuurlijk al klote dat je zo graag een kind wilt, wordt je spontaan zwanger dan gaat het ook mis. Maar hopelijk zal poging nummer 4 het gewenste resultaat hebben en blijft die wel 9 maanden zitten. @ Elmo, precies...een ander zou dan ook gewoon denken: nooit geschoten is mis geschoten. Maar ik ga er weer dieper over nadenken over het hoe en waarom. Hebben het deze maand dan ook gewoon lekker rondom de periode gedaan. Maar ik voel mijn menstruatie alweer opkomen dus op naar de volgende cyclus