hallo dames, ik weet dat jullie mij eigenlijk ook niet kunnen helpen maar ik hoop gewoon op een geruststellend woord. Ik heb vorig jaar een miskraam gehad. Met 10 wk echo kwamen ze er achter dat vruchtje al 2,5 week niet meer leefde en de miskraam is uiteindelijk opgewekt met medicijnen. Hebben het toen totaal niet aan zien komen, geen krampen of bloed verlies. Nu ben ik eindelijk weer zwanger ,vandaag 5 weken ,erg pril dus nog. Vorige week na het positief testen ben ik wel een paar dagen een beetje misselijk geweest, dit overdag met vlagen. Gister dacht ik te merken dat borsten wat voller werden en 'de' ader op borst op kwam spelen. Nou ben ik gister niet echt misselijk geweest, (alleen 's avonds na drinken van thee) en vandaag voel ik maar niets behalve menstruatie gevoel in buik en rug en de ader op borst is niet meer te zien. Ik ben zo bang dat het weer mis gaat. Ik heb 15 febr de eerste echo en ik weet dat ik niet meer kan doen dan afwachten en me niet druk maken maar misschien kunnen jullie me wat geruststellen. Heeft iemand dit ook gehad? eerst symptomen dan weer even niet maar wel goede afloop zucht, snik, ben zo onzeker
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zo onzeker voelt.. maar wat ik je wel kan zeggen is dat je positief moet blijven denken! Hoe moeilijk het ook is maar het is even niet anders dan afwachten tot 15 Februari...
Hoi ester, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan me heel goed indenken dat je heel angstig bent, dat ben ik ook, maar jij hebt het jammer genoeg al een keer meegemaakt. Ik probeer me maar vast te houden aan alle verhalen van meiden die met regelmaat krampen hebben, of de gelukkige die nergens last van hebben, niet misselijk zijn, en "gewoon"een gezond kindje krijgen. Kun je niet aan je vk vragen of je eerder een echo mag krijgen? Al is het inwendig, dan weet jehet toch. En verder is het jamme rgenoeg afwachten he. Ik duim voor je dat de tijd snel voorbij gaat, en probeer positief te blijven he! Liefs
Kan me voorstellen dat je zo onzeker bent, vooral door je 1e miskraam. Denk dat je dan toch iets anders tegen de eerste 12 weken aankijkt. Ik had na het testen ook dat ik misselijk was, en opgezette borsten. En toen ineens helemaal niks meer, was niet meer misselijk. Had geen 1 kwaaltje meer. Zat ook zo in spanning tot de 1e echo. Nou op de 1e echo zagen we 2 kleine kloppende hartjes, was dus zwanger van onze tweeling en dat is goed gegaan. Het zegt niet veel dat je geen kwaaltjes hebt. Sterkte meid, kan me voorstellen dat het voor je gevoel nog lang duurt tot 15 februari. Hoe moeilijk ook, probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Zou zeggen anders bel je VK of gyn op en leg je je onzekerheid uit.Maar goed je bent ook nog maar 5 weken en stel als je dan een echo krijgt dan zie je vaak nog niet veel waardoor je misschien nog meer in spanning zit.
bedankt meiden, ik ben weer wat gerustgesteld ook door jullie reacties. Zijn vandaag ter afleiding even naar een woonmall gegaan en ik was daarna bek af en zowaar weer wat misselijk. het geeft natuurlijk nooit garanties maar ik ben er blij mee! Verder wacht ik het maar gewoon af tot 15 febr. Maar in ieder geval bedankt voor jullie lieve woorden!
He, ik begrijp je hoor. Ik ben nu 7 weken en soms voel ik me wat belabberd en soms ook weer niet. Dus dan zijn er wel wat momenten dat ik denk van..is alles nog goed? Dat de schrik er in zit, dat is logisch he, nadat het vorige keer niet zo goed verlopen is. Het zal toch eventjes afwachten zijn eh tot je bij de gynae geweest bent. Maar het zal wel goed komen, gewoon positief denken...(ookal is dat soms moeilijk) Volgende week ga ik voor de eerste keer naar de gynae en dan ben ik 8 weken. Ik zal ook pas gerust zijn als de gynae het gecontroleerd heeft, tot dan is het ook wachten voor mij....