Cystes en zwangerschap.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kit, 30 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Hallo allemaal,

Ik moest 16 november voor controle naar de gyn. Ik ben al jaren bekend met endometriose en pco.
    Tot mijn schrik zaten er twee cystes (endometriomen), beide ongeveer 4 bij 6 cm, in mijn rechter eierstok.
    De gyn wilde de cystes verwijderen ivm eventuele verklevingen of andere risico's die de cystes konden veroorzaken.
    Een week later kreeg ik te horen dat ik 5 januari geopereerd kon worden.
    Ik voelde me vlak voor de kerst niet lekker en was vooral heel duizelig. Tegen beter weten in een test gedaan, want de gyn had nog zo gezegd dat het niet zou lukken op de normale weg en dat we toch echt aan ivf moesten gaan denken.
    Op 22 december heb ik positief getest!!! Volgens de arts een volstrekt wonder. Wij zijn dan ook super gelukkig!! Ik heb die dag meteen gebeld om de operatie te cancelen en een afspraak gemaakt voor onze eerste echo.

Op 4 januari was ik 6 weken zwanger en hebben we een hartje gehoord. Wat was dat moooooi!!
    De cystes zaten er nog en hij heeft ze in beeld gebracht bij ons vruchtje wat op dat moment nog maar een paar milimeter was. Toen schrok ik wel even. De gyn zei dat ik me in principe (?) geen zorgen hoefde te maken want het kan geen kwaad als ze niet groeien en ze zien vaak dat endometriomen afnemen in grootte of totaal verdwijnen tijdens een zwangerschap. Dit door de zwangerschapshormonen. Vol goede moed naar huis en positief blijven denken.
    Nu heb ik sinds gisteravond flinke steken in mijn lies. Ik herken het gevoel. Volgens mij zijn het de cystes. Nu is het sowieso weekend en in het weekend is het Diaconesse huis in Voorburg gesloten.
    Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Aankijken tot maandag en dan bellen? Kan het kwaad? Loopt mijn kindje risico op dit moment? Zijn er toevallig andere meiden die bekend zijn met cystes tijdens de zwangerschap?

Veel vragen en een lang verhaal. Maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Liefs!

2. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi kit

gefeliciteerd met je zwangerschap!

ik heb precies hetzelfde al jij. endometriose
    mijn rechtereierstok is al weggehaald, omdat er een cyste op zat van 10 x 12 cm. op mijn linkereierstok zaten kleine cystes.
    daarbij heb ik ook nog een vleesboom die is ontdekt toen ik spontaan zwanger ben geraakt van ons zoontje. alles is goed gegaan ( hij is wel te vroeg geboren , maar dat staat los van dit alles (volgens de arts)
    mijn arts zei toen ook dat door de zwangerschap de endometriose zich kan stabiliseren

nu ben ik weer zwanger. jippie en de arts heeft niets over de cystes gezegd of over de vleesboom( die er nog wel zitten)
    dan zal het wel meevallen denk ik dan maar.

en die steken die je in je lies hebt kunnen ook komen door de groei van je baarmoeder
    ik heb ook dagen last van steken en dan dagen niet

ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt

spinnekop

Deel Deze Pagina