Dag dames. Ik ben op zoek naar inspiratie voor ons gezellig rijhuisje, met name voor onze benedenverdieping. Als je binnenkomt vanuit de hal heb je eetkamer - living - keuken in één lange open ruimte. Nu zou ik de living willen verplaatsen naar het raam, zodat ik er een groot hoeksalon kan zetten of een 3- en 2-zit. Dan komt de eetkamer in het midden, dus is het volgend probleem dat het dus naast de keuken is en dus tafel aan tafel, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus zou de keukentafel moeten verdwijnen en eten we in de eetkamer, maar dan zit ik met een lege plaats in de keuken. Dus om een lang verhaal kort te maken: ik raak er niet uit Dus als jullie ideetjes hebben of foto's van jullie huis willen delen: graag!
Misschien helpt het als je wat foto's plaatst? Ik ben zelf niet zo van een tafel in de keuken, ik hou ervan als het lekker open is en je de ruimte hebt. Ik zou er dus geen moeite mee hebben als het een grote open ruimte is. Of je zou daar een leuke servieskast kunnen zetten?
Als alles open is zou ik de eettafel in de eetkamer weg laten en er een mooie kast en speelhoek maken. Een eettafel is genoeg en als er al 1 in de keuken staat is dat voldoende.
Foto zou iddhandig zijn. Misschien is een extra lange eettafel een idee, zodat die deels in de keuken kan staan?
Ik kan pas foto's nemen als m'n mannetje hier is, want hij heeft de Ipad mee. Heb wel een camera, maar is heel onduidelijk als ik foto's neem hierbinnen.
1 tip... niet te snel vol zetten met van alles, want als jullie een kindje krijgen is die ruimte zo op met box, eetstoel, speelgoed, wipper, etc etc etc....
Ik zou dan een grote tafel nemen met 6 stoelen. en misschien nog 1 fautuille met een bijzettafeltje en een leuke lamp. 2 Eettafels zou ik zeker niet doen.
De eettafel indd uit de keuken weghalen. De lege ruimte hoeft niet helemaal opgevuld te worden, maar een extra werkblad is niet weg, denk ik? Je zou een tafel kunnen plaatsen op werkbladhoogte, met daaronder bv een flessenrek, lades of manden. Dan krijg je een soort keuken-eiland idee. En ander gewoon lekker leeg laten. Zo storend vind ik dat niet.
Dat is de bedoeling, wil een hele switch doen. Eetkamer in het midden en living aan het grote raam waar nu de eetkamer is. Ik zoek iets voor de keuken, maar ik vrees dat er te weinig plaats is voor een eiland met eventueel barstoelen..
Ik vind die tafel met stoelen in de keuken juist wel leuk. Die tafel met stoelen in de woonkamer vind ik zelf weer niks. Je bank en dat kleed is mijn smaak niet, je meubels ook niet.. Dat witte kastje in de keuken weer wel.
De meubels staan hier nog van men schoonvader. We zijn pas van plan nieuwe te kopen na wat aanpassingen gedaan te hebben (nieuw plafond en de muren laten egaliseren). Is ook niet mijn smaak hoor