Laurier waarom niet?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door -, 25 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik las net ergens dat je geen laurier mag hebben tijdens je zwangerschap, ik heb het in het begin gebruikt tegen het last hebben van mijn maag, wat is er met laurier dat het niet mag?

Ik gebruik het nu maar niet :( heb dus weer last van mijn maag :cry:

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nog nooit van gehoord....is het via google niet te vinden?
    Elmo

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hmm die laurierdrop bij de drogist is zoooooooo lekker.. Heb er nu spontaan zin in! ps wist je trouwens dat heeeeel veel mensen laulier zeggen, stom he.

4. Niet meer actief

sjips, water loopt me in de mond.

Ik heb het ook wel gehoord, maar zolang je met mate neemt.. Volgens mij was het iets met zout en bloeddruk.

och.. morgen meteen ff potje scoren bij de drogist.

5. Niet meer actief

ooh mijn bloeddruk is super :) ik dacht het misschien schadelijk zou zijn het enige wat ik met google vind is "niet nemen"' (heb je veel aan!) het is heerlijk als je last heb van je maag en stopt het misselijk zijn dus dan doe ik het gewoon met mate als ik last van mijn maag heb, fewwww

Ja je krijgt er alleen van die heerlijke zwarte tanden van JAK echt "charming"

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Boeiend! Als ik mn zwart op wit zit te eten, zit ik onder de poeder. Nou ja als t maar smaakt toch?

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm dit dus :)

Laurier
    essentiële olie wordt in de aromatherapie o.a. gebruikt bij;verkoudheid, griep, sinusitis, tonsillitis, virusinfecties, futloos haar, vet haar, bronchitis, keelpijn, gebrek aan eetlust, flatulentie, zenuwpijn, verrekkingen, spier- en gewrichtspijn.

Psychologisch:
    Het Lauriertype is overgevoelig, hij is bang om gekwetst te worden en ervaart elk kritisch woord als een ramp. Hij weigert verantwoordelijkheid te dragen voor zijn ideeën en gaat elke confrontatie uit de weg om zijn gevoelens te sparen. Deze mens moet zijn eigen mogelijkheden leren kennen en zijn waardeoordeel niet laten afhangen van anderen.

Psychisch:
    Laurierolie is volgens de occulte traditie de olie van de droom. Laurieressence schenkt warmte en bescherming tegenover de buitenwereld, het heeft een zuiverende, genezende en koesterende werking.

contra-indicatie:
    niet gebruiken tijdens zwangerschap, i.v.m. narcotische eigenschappen matig gebruiken, kan bij sommige mensen dermatitis veroorzaken

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja dat gaat meer over de essentiële laurierolie, maar een blaadje in je hachee, soep oid kan geen kwaad hoor ;)

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

dat is ook ietsje minder geconcentreerd op zich

maar het is probably wel de reden vrees ik

en blaadje in de soep is inderdaad niet zo schokkend..
    maar laurierdrop is alweer stukje sterker enzovoort :)

waarschuwing + gezond verstand = ok

ofzo :)

"alles met TE er voor is te veel"
    (behalve TEvreden dus *grin*)

Deel Deze Pagina