tijdens zwangerschap iets gedaan wat niet mocht?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door toerist18, 10 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Het enige wat ik heb gegeten, een paar happen monchou taart, had hem zelf gemaakt, en vond hem zo onweerstaanbaar, ik kon er niet van af blijven :oops: terwijl men zegt dat het niet zo goed is voor de baby.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Tja als je alle verhalen moet geloven, mag je helemaal niks meer! Soms wordt ik helemaal panisch van mensen die denken dat ik alleen nog maar, brood, fruit, water en foliumzuur mag ;)

3. Es1981

Es1981 Actief lid

monchou mag je volgens mij wel hoor

4. Niet meer actief

ja, monchou mag gewoon hoor!

Ik heb vd week een broodje gerookte zalm gegeten heeeeeeeeeeeerlijk!

5. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    Ik heb sushi gegeten (vers van een visboer, niet uit een vacuumverpakking) van tonijn.

Lees ik laatst dat je geen roofvissen mag eten vanwege de hoeveelheid zink....

](*,)

Verder droom ik van wijn en lekkere niet doorbakken biefstukken, maar ik heb het (nog) niet gegeten of gedronken.
    (ik denk wel dat ik het ga doen..... 1 keertje dan, oeps, slechte moeder ;) )

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Monchou vd supermarkt..gewoon eten hoor!

Je mag haast nix meer onderhand..t is goed!

7. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    uhm ja verkeerd gedaan
    heb filet american op, heb de babykamer en trap geverfd, til veel in mijn werk en oja heb tiramisu op...zit alcohol in schijnbaar

8. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Monchou mag idd gewoon...dus zo stout ben je niet geweest mensi ;)

Ik heb de eerste 12 weken nog een sigaret gerookt na het eten :oops:
    En toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, heb ik een fles wijn soldaat gemaakt :oops:
    En een hapje biefstuk gehad....kon het echt niet laten

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

met oud en nieuw een paar slokjes bailey's wowww :confused: , wat een half jaar zonder alcohol met je kan doen. ik was gelijk een soort van aangeschoten. voelde heel warm en was maar aan het giegelen. :)

10. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Ik let echt wel op wat ik eet, maar ik vind dat het de laatste tijd zo overdreven wordt allemaal. Onze eigen moeders waren er allemaal veel makkerlijk in en we zijn er allemaal toch ook goed vanaf gekomen (over het algemeen).

Ik eet en drink gewoon niks van het lijstje wat de vk me heeft gegeven en verder eet en drink ik alles.

11. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Ik heb een paar keer halve glaasjes champagne gedronken en (minder leuk) ben er recentelijk achter gekomen dat de neusspray die mijn dokter mij heeft gegeven, hier in Nederland eigenlijk niet aan zwangere vrouwen wordt gegeven.

Mooie dokter, he?

De apotheker kwam het me voorzichtig vertellen en heeft mijn huisarts gebeld om te vragen hoe hij "tot de beslissing" is gekomen om mij die spray te laten gebruiken.

In de meeste landen buiten Nederland wordt het wel voorgeschreven, en het blijkt uit proeven dat de kans wel heel, heel, heel klein is dat er wat gebeurt, maar toch. Echt een flater, niet waar?

Groetjes,

Dominique

12. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Vroeger wisten ze niet wat je wel/niet mocht eten, en ik denk niet dat er daardoor veel is misgegaan hoor.
    Ik eet gewoon waar ik zin in heb, moet op niets letten.

13. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Nee, geen 'stoute' dingen gedaan. Gisteren uit eten geweest. Iedereen aan de carpaccio, biefstuk en wijn en ik (WEER) een tomatensoep, varkenshaas (doorbakken) en jus 'd orange . Bleh... dat komt me nu mijn neus uit!
    Het is voor een goed doel!

14. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik ben echt niet anders gaan eten sinds ik zwanger ben.
    Kheb alleen de dingen die echt niet mogen weggelaten en de alcohol.

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou een wijntje in de 3e week, dus nog voor de innesteling en verder...Parmezaanse kaas gegeten (tot ik las dat die van rauwe melk gemaakt wordt), kaneel, pepernoten, speculaas, suikerbrood, appelflappen, 2 slokjes wijn met kerst, soms wel 2 broodjes leverpastei op een dag, nou nou wat zondigen we hè. Vind het meeste zo verschrikkelijk overdreven allemaal.

16. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    @Dominique heb ik ook gehad, een neusspray vd dokter, terwijl je die niet mocht gebruiken!
    Maar ik lees altijd eerst de bijsluiters, dus heb de spray metteen terug gebracht.

17. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Hoi Mensi,

ik vond het ook ontzettend stom van mijzelf. Ik gebruik die spray al jaren en ik ben ook zo iemand die braaf af en toe de bijsluiter weer eens leest. Ik heb werkelijk geen idee waarom ik er deze keer niet aan heb gedacht ...

Ging het in jouw geval ook om corticosteroiden tegen een verstopte neus?

Groetjes,

Dominique

18. mo24

mo24 Lid

30 nov 2006
    52
    0
    0
    horeca medewerker
    wervershoof
    hai,ik had gehoord dat je veel melk moest drinken,dus haalde ik sindsdien
    die 2liter pakken van de supermarkt.
    maar nou zag ik vanmorgen dat er VERSE melk op staat,en er staat niet dat het gepasteuriseerd is.
    is er toevallig iemand die dat ook dronk,of weet of die melk dus echt niet goed is. :(
    groetjes mo

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    hee mo24, de melk die je in de supermarkt koopt, ook als er verse melk opstaat, is volgens mij echt wel gepastueriseerd. Anders is het niet lang genoeg houdbaar voor verkoop.

Volgens mij hoef je je daar echt niet druk om te maken hoor meid.

Groetjes!

20. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik gebruik paracetamol met caffeïne. Paracetamol mag wel, maar zonder caffeïne. Maar ik ben nogal hoofdpijnerig aangelegd, en met caffeïne werk gewoon beter. Dus die gebruik ik gewoon. Cola en koffie drink ik toch niet. Alleen af en toe een blikje Bullit light Energie drink.

Voor de rest.. een drankje met kerstmis. Verder eet ik alles gewoon. Behalve de standaarddingen waarvan bekend is dat je ze niet mag eten (lever, filet american rauwmelkse kazen enz.)

Ik ben iets te nuchter aangelegd om me bij elke hap af te vragen of het nou wel of niet mag. Ik heb zo het idee dat we in dit land af en toe een beetje te ver doorslaan met wel of niet mag tijdens de zwangerschp.

Oh ja.. mijn vriend heeft laatst mijn nek gemasseerd met massageolie van de Aldi. Na de massage bleek op het flesje te staan "niet voor baby's en zwangere vrouwen". Nou jaaa.. ik drink het flesje niet leeg of zo.. maar goed, het leed was al geleden. De baby zal nu wel verzaligd rondzweven in kunstmatige jasmijn-dampen ben ik bang.

Deel Deze Pagina