Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met het afbreken van een punctie wegens overstimulatie en de volgende cyclus direct doorgaan... Ik ben bij 30 follikels ter grootte van ca. 16 mm gestopt met alle hormonen. Een week later was ik ongesteld. Ben nu bij de arts teruggeweest, en alle 30 follikeltjes zaten me nog gewoon aan te grijnzen. Volgens mij heten ze nu dus cystes? Op dag 21 moet ik terugkomen in de hoop dat ze verdwenen zijn. Zou dat echt kunnen? Ik had het idee dat de arts niet zo hoopvol was. Ik mocht ook een maandje overslaan als ik ver weg woonde en geen zin had in de afspraak, maar ja, ik wil wel graag door...
Wat ontzettend kut zeg!!! (((knuffel))) Ik weet echt zo ontzettend goed hoe jij je nu ongeveer voelt... Ik heb zoals je weet ook in zo'n kutsituatie gezeten, je weet mn verhaal... Wil je veel sterkte wensen en daarnaast ook veel geluk.. Ik hoop dat die krengen straks snel weg zullen zijn!!
Dankjewel Maartje! Heb het idee dat ik nu een blaasontsteking begin te krijgen... Zou dat nog door die cystes kunnen komen? Pffff.... ik wil deze poging graag achter me laten...
Hè jeetje Botervliegje wat een narigheid allemaal zeg. Ik duim voor je dat ze alle 30 weg zijn. Moet je volgende week weer? Sterkte!
Dankjewel, I S! Ja volgende week vrijdag weer echo. Als ze alle 30 verdwenen zijn dan mag ik gelijk beginnen met Deca of Lucrin... Maar heb er nog steeds niet zoveel vertrouwen in. Moet straks even bellen met de huisarts of ik inderdaad een blaasontsteking heb en antibiotica ophalen. Volgens mij kan niet missen... vannacht 5 keer wakker geworden en naar de wc gerend. Vraag me af of de blaasontsteking misschien indirect kan komen door de overstimulatie. Heb wel een tijdje het gevoel gehad dat mijn blaas in de verdrukking kwam, maar dacht dat niet eigenlijk niet kon.
botervliegje wat KLOTE! doe je wel rustig aan? veel drinken, NIET tillen? belangrijk hoor! dat je last hebt van je blaas kan heel goed; je moet je voorstellen dat je aan beide kanten dus een ' tros ' eieren hebt hangen die wel 2 cm worden. of dat blaasontsteking kan veroorzaken weet/denk ik niet. je moet je inderdaad wel laten checken hoor, met echo's. of de eieren springen (ikzelf zou ze nu nog eieren noemen die nog niet zijn gesprongen, je hebt denk ik geen pregnyl gehad/mogen hebben?) een maand rust lijkt me heel verstandig, helaas.. ik zou niet meteen weer beginnen; je eierstokken hebben een opdonder gekregen.. ikzelf had in december meer dan 30 eieren en zware overstimulatie. heb 2 maanden verplicht rust gehad en werd in februari zwanger. doe mij na anders? ik wens je veel sterkte! KNUF
Hoi Meid, Tsja mijn verhaal ken je ook. Heb duphaston gekregen naast de DECA om de eitjes te laten slinken en met 4 weken waren ze allemaal weg. Na 2 weken had ik er nog zeker 30. Dus wie weet. Ik had ook niet verwacht dat ze toen weg waren, maar het was echt zo. Ik had nu na de punctie de overstimulatie en moest echt heel veel plassen en allemaal kleine plasjes. Maar ja, er rust ook wel een druk met al die eitjes op de blaas. Misschien is dat ook wel je verklaring. Ondertussen zul je ook wel weten of je blaasontsteking hebt. Hoop in ieder geval van niet en dat je komende week voor een verrassing kom te staan en dat alles weg is. Enne..... Klingel's plannetje is ook zo gek nog niet!! Chantal
Lieve Chantal en Klingel, Thanks ladies! Yep, heb inderdaad een blaasontsteking en ben begonnen met mijn kuurtje. Heb het nog twee dagen met cranberrysap geprobeerd tegen te gaan, maar dat hielp helaas niet voldoende. Als het goed is heb ik vandaag mijn eisprong (dag 18, beetje laat dus (meestal dag 14), maar maakt niet uit). Ik hoop dat dat helpt om mijn eierstokken te kalmeren. De eitjes van vorige maand kunnen toch no way nog iets doen, he? Een maandje rust zou misschien wel beter zijn. Maar ik ben al bijna twee jaar bezig met 'zo snel mogelijk doorgaan'..., het zit helemaal in mijn systeem... Voel me soms als een kip zonder kop (maar wel met eieren haha)... Lijkt me ZEER goed plan, Klingel achterna! Maar dan wel met jou, hoor, Chantal! Liefs, Botervliegje
Na mijn overstimulatie ( 40 eitjes) moest ik doorgaan met de cetrotide tot mijn menstruatie zou komen, zodat ze zeker niet zouden gaan springen. Na 1,5 week menstruatie gekomen en daarna was alles weg. En ik snap je wel, je wil helemaal niet een maand over slaan, we wacten al lang genoeg. Succes meis
Wij hadden wel een sexverbod gehad, maar de eitjes zijn niet gesprongen, temp bleef ook laag en na een dag of 6 ongesteld. Ik volg met veel interesse jouw topic Wennes! Heb de aanmeldformulieren voor IVM al in huis gehaald, maar wil het eerst nog één keer met 112,5 proberen. Ik heb verder trouwens niet echt PCO geloof ik. Ben alleen erg moeilijk in te stellen en heb te veel antrale follikels. Met 75 EH bij IUI gebeurde nauwelijks wat ('gewoon' één eitje, tweede en derde follikels die meegroeiden stopten bij ca. 13 mm), bij 112,5 was het te veel voor IUI en 150 EH is dus te veel voor IVF/ICSI. Waar ik alleen nog wel een beetje mee zit is dat mijn follikels er bij de IVF/ICSI-poging er een week over deden om van 14 mm naar 16 mm te komen. Ben bang dat dat weer gebeurt en dat dat slecht is voor de follies. Nou ja, hoop dat het beter gaat met 112,5 en anders IVM! Wat fijn dat het medisch onderzoek steeds verder gaat. Hoop dat je over een maand of 9 één van de eerste Nederlandse IVM-baby's in je armen mag sluiten, Wennes! Ik ga je volgen!
Snap wel dat je het eerst zo nog eens wilt proberen. Pfff het is ook wat als je niet goed te stimuleren bent he. Zo heb je er te weinig en zo weer veel te veel. Ja ik ben echt benieuwd nu met het IVM. Vanaaf mijn laatste spuit puregon en dan woensdag voor de echo. Welk zh loop je als ik vragen mag??
Spannend! Heel veel succes, Wennes! Zit bij Geertgen. Ben daar ook happy, hoor. Zou alleen weg gaan als ik niet te behandelen was met IVF/ICSI.
Hallo dames, Even een up-date t.a.v. het cyste-front van mij... ik mag volgende week beginnen met Decapeptyl! Dat is het positieve nieuws. Andere nieuws is dat er nog ca. 6 cystes zaten. Drie kleintjes en drie van 3,5 á 4 cm . Ik vond dat wel een shocker, maar de arts was er van overtuigd dat ze over twee weken weg zijn en ik kan gerust met de Deca beginnen op dag 25 (iets later i.v.m. late ovulatie). Niet gek dus dat toen ik laatst weer begon met sporten ik was gestopt vanwege buikklachten. Sporten kan trouwens geen kwaad, dus ga het toch weer proberen. Ben dus weer helemaal blij! Kan wel zijn dat ik wat langer Deca moet spuiten, want de Gonal mag er pas bij als de cystes weg zijn. Vind het wel een beetje gek... had laatst een andere arts en die was volgens mij iets sceptischer over beginnen met Deca als je cystes hebt. Hebben jullie hier ervaring mee? Liefs, Botervliegje
Hoi Botervliegje, Goed om te horen dat het grootste gedeelte van de cystes weg zijn, maar er zitten er dus toch nog 6. Ik begrijp dat je nu gewoon doorgaat met de volgende ronde. Ik heb zelf geen ervaring met IVF/ICSI, maar alleen met IUI. Daarmee kon het geen kwaad om het na een mislukte poging direct de maand erop weer te doen, maar dat was omdat de dosering Gonal niet hoog was en naast de Gonal alleen nog maar Pregnyl werd gebruikt. Waar jij mee bezig bent is uiteraard een hogere dosering Gonal en allerlei andere hormonen/medicijnen. Ik wil me nergens mee bemoeien natuurlijk, maar zou het niet beter zijn om je lichaam 1 of misschien zelfs 2 maanden even rust te geven?? X
He meid, Mooi dat het weer de goede kant op lijkt te gaan. Wil toch ff ongevraagd ff goed bedoeld advies geven: Ga er alsjeblieft NIET mee akkoord om al te starten met stimuleren voordat de laatste cystes echt heulemaal foetsie zijn, want je wilt niet mijn geschiedenis bij jezelf laten herhalen. Maar goed, eerst deca kan geen kwaad, maar geen gekke stimulatiedingen voordat ze echt helemaal weg zijn!! ((kussie))
Thanks ladies voor het advies!! Vind het super om advies van jullie te krijgen! Ik knoop het in mijn oortjes, hoor. Ik wil idd niet hetzelfde als jij had Maartje...! De arts acht de kans redelijk groot dat ze na mijn menstruatie helemaal verdwenen zijn (kreeg dat idee in elk geval) en anders gaan we net zo lang door met Decapeptyl tot ze wel weg zijn was zijn advies. "Ze gaan sowieso helemaal weg" zei die. Hm... zit te denken dat het misschien het slimst is om even de CD 3/4/5 meting af te wachten en: - als ze echt weg zijn door te gaan, - is er weinig verschil is met nu dan te stoppen en maand rustpauze inlassen, - zijn er nog heeeeeeeeele kleintjes dan max 1 week Deca doorspuiten en als ze dan nog niet weg zijn stoppen en maand rustpauze inlassen. Het punt met een rustpauze zonder noodzakelijke medische reden is dat ik me dan juist zit op te vreten... Gek he. Soms lees je hier dat mensen juist rustpauzes inlassen, maar ik wil graag door. Ik ga het wel heel rustig aan doen heb ik me voorgenomen. Verwendagjes instellen, weekenden rustig houden, extra vrije dagen opnemen, weer beginnen met sporten en weer beginnen met gezond eten (zat even in een dipje... heb geluk dat ik moeilijk dik wordt ). Veel liefs!!
Heb gelijk even het weer gecheckt in het kader van positiviteit (ja, het is een gok!) en ladies: het zonnetje gaat weer schijnen na de Pasen. Wens dat ons allemaal toe.
Ik begrijp je heel goed dat je door wilt, zo was ik namelijk zelf ook. Na elke miskraam, gingen wij ook weer door zodra het kon. En later ook na elke mislukte IUI, ook direct door. Niets rustpauzes (komt ook natuurlijk door mijn leeftijd). Maar zoals gezegd ik spoot veel lagere doseringen. Ik weet niet wat Decapeptyl is en doet. Maar Gonal, Pregnyl, etc. daar heb ik wel van gehoord dat wanneer het om IVF of ICSI gaat dat het goed is om je lichaam ook rust te geven. In 'mijn' ZH deden ze dat wel iig. Nou meis doe in ieder geval rustig aan en verwen jezelf inderdaad maar lekker Hele fijne Paasdagen toegewenst.
Thanks I S! Ik neem je advies zeker ter harte. Als ik merk dat het me te veel wordt of er zitten nog cystes dan stop ik na mijn cd-4-meting. Dan wordt het misschien ook wel gekkenwerk... Elke keer als ik je onderschrift lees raak ik even verdrietig... Vind het heel erg voor je en erg lief dat je met me meeleeft! Ik ga trouwens na mijn menstruatie relatief weinig hormonen spuiten, 112,5 EH. Meestal bij IUI is 75, bij IVF vaak 225 heb ik begrepen, dus dat valt nog mee. Maar ja, had de vorige keer natuurlijk wel heel heftige reactie. Aan de andere kant: de Decapeptyl legt je hele cyclus plat. De eierstokken worden dus ook rustig gehouden. Begrijp wel dat je bij sommige ziekenhuizen een rustpauze moet inlassen. Misschien ook psychisch wel. Maar ik heb veel vertrouwen in Geertgen, zo'n fijne kliniek. Denk niet dat ze me door zouden laten gaan als dat niet goed was. To be continued... Dikke smakkerd!
Hallo dames, Even laten weten hoe het is gegaan... De cystes zijn helemaal weg, joehoe!! Eierstokken zien er weer helemaal normaal uit. Alhoewel, ik heb wel 'de luxe variant van PCO'. Er staat weer een enorm leger mini-follies klaar in de strijd voor de bevruchting . Vaak met dit beeld heb je ook geen normale eisprong en/of puistjes en/of overbeharing en/of obesitas en/of cystes zei de doc, maar daar heb ik gelukkig geen last van... Maar goed, vind zelf 30 follies zoals de vorige keer wel een voorbeeld van 'overbodige luxe' eigenlijk hihi, dus hoop dat het met 112,5 beter gaat... En dat er natuurlijk überhaupt wel genoeg eitjes groeien! Spannend...