er teveel mee bezig zijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MoniqueA, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Hoi meiden,

Afgelopen maandag zijn we erachter gekomen dat onze zwangerschap is geeindigt in een MK. Nu kan ik niet wachten tot alles "eruit is" zodat we weer verder kunnen gaan.

Mijn moeder zegt altijd dat ik er teveel mee bezig ben en dat dit niet goed is. Maar ik vraag me af hoe je in hemelsnaam ergens niet mee bezig mag zijn, als je het zo graag wilt? :(
    Als ik heel eerlijk ben hadden we deze zwangerschap niet verwacht omdat mijn eisprong (zo ik dacht) al lang geweest was. Dus kwam het inderdaad onverwacht.

Hoe doen jullie dit nu eigenlijk? Hoe gaan jullie hiermee om?

2. vergiet

vergiet Lid

7 aug 2008
    55
    0
    0
    Hoi MoniqueA,

Wat sneu dat je een miskraam hebt gehad. Ik kan me heel goed vinden in het gevoel dat het moeilijk is om er niet mee bezig te zijn.
    Wij gaan voor een tweede en kan er ook de hele dag mee bezig zijn.
    Inderdaad iets wat je heel graag wilt kun je moeilijk van je afzetten.

Toi toi voor jullie

x V

3. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Wat erg voor je :( ..

Het maakt echt niet uit hoeveel je ermee bezig bent hoor. Een vriendin van me is zwanger en een vriendin van hààr was al 4 jaar bezig om zwanger te raken. Pas lukte het toen die zwangere vriendin vertelde dat ze zwanger was! Dus moeten ze er wel heel erg mee bezig geweest zijn dat het nu in 1x lukte nu ze wist dat haar vriendin zwanger was. Geeft je wel een beetje hoop denk ik dat ik dit met je deel.

Sterkte meis. En veel geluk toegewenst dat het volgende keer goed mag gaan.

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Spijtig te horen dat je een miskraam hebt gehad.
    Onthou 1 ding dat dat NIET komt omdat je er zoveel mee bezig ben!
    Ik was zowat geobsedeerd bij mn 2e en ondanks vele miskramen was t na een paar maand raak.

5. Trees

Trees Niet meer actief

Hier nog zo iemand die na miskramen obsessief bezig kan zijn met zwanger worden. Tot nu hebben de zaadjes en de eitjes niet gedacht,' mmh die trees is er toch wel erg veel mee bezig, laten we om haar te pesten de andere kant op zwemmen' :( Onzin! Ben alle keren heel snel zwanger geraakt. Een tip?! Maak je niet te druk over het feit dat je er veel mee bezig bent. Is heel erg begrijpelijk en bent echt niet de enige.

6. CindyK

CindyK Lid

20 sep 2008
    30
    0
    0
    Hoi, ik kan niet meepraten wat betreft een miskraam, want dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Voor degene die dat wel hebben, sterkte!

Ik ben nu zo'n 7 maanden bezig en het wordt idd bijna een obsessie. Je wilt het zo graag! Mensen die zeggen dat je je niet druk moet maken, dat het vanzelf komt weten niet hoe je je voelt. Zelfs mijn vriend begrijpt me soms niet. Elke maand weer die hoop en weer die teleurstelling als je toch weer ongi bent. Ik probeer me er een beetje van af te zetten maar dat is bijna onmogelijk. Ik ben wel blij dat ik lid ben geworden van deze site, nu kan je er met je lotgenoten over praten. Mensen die precies weten hoe je je voelt.

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoe kan je nu niet echt bezig zijn met iets wat je heeeeeel graag wilt?

8. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Bij ons heeft het ook lang geduurd eer dat het lukte. En hoewel het nu een miskraam is geworden weten we nu wel dat het kan.

Mijn vriend zei ook altijd dat ik me niet zo druk moet maken. Het komt zoals het komt zei hij dan. Vind inderdaad dat veel mensen het niet begrijpen, ook ik ben dan ook erg blij met een site zoals deze.
    Moet wel zeggen dat mijn vriend er nu meer mee bezig is dan voor de zwangerschap. Hij wil er nu ook tegenaan zeg maar. :D

@ Trees
    :D :D Je hebt helemaal gelijk.
    En misschien moet ik wel loslaten dat teveel er mee bezig kan kwaad kan hahaha. Zo heb ik het nog nooit bekeken. ;)

9. Yvje

Yvje Lid

8 sep 2008
    23
    0
    0
    Wij zitten pas in ronde 2 en ik ben er al erg veel mee bezig! Vraag me dan ook echt af of ik het vol zou houden als het bijvoorbeeld een jaar gaat duren :rolleyes:.

Na een hyperactieve eerste maand probeer ik nu los te laten, omdat ik ook bang ben dat het 'teveel ermee bezig zijn' een zwangerschap niet helpt. Aan de andere kant genieten we er ook van en is het de belangrijkste gebeurtenis in je leven, dus dan is het toch juist goed dat je er veel mee bezig bent? Hopelijk zijn jullie het met me eens :( .

Liefs,
    Yvonne

10. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Yvje ik ken het hoor maarja ik ben er al bijna 7 jaar mee bezig en nu het echt kan gaan gebeuren jeetje vliegen de zenuwen door me lijf heen ,
    Er gaat geen dag voornij zonder er over te denken .

11. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Het lijkt me heel normaal dat je er dagelijks mee bezig bent. Ben ik ook. Zolang je er maar niet de hele dag alleen maar mee bezig bent is er toch ook niks mis mee?

12. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hallo,

Ik ben er veel mee bezig vanaf mijn vruchtbare dagen, vooral daarna, wachten tot je kan gaan testen of toch weer ongi wordt. Je let op alles wat een beetje afwijkt van normaal, krampjes /steken /vlekjes/misselijk/maagzuur enz.....bij alles denk je...zal het nu raak zijn. Ik wordt er heel onrustig van, het kost moeite om er nuchter tegenaan te kijken.
    Ik ben het met jullie eens, als je iets graag wilt is het moeilijk om er niet teveel mee bezig te zijn. Maar aan de andere kant, je hoort vaak verhalen over zwanger worden tijdens de vakantie of als je het niet verwacht, dit heeft dus wel alles met ontspanning te maken.

De vorige 3 rondes heb ik de vruchtbare periode ruim gerekend en ben ruim 2 weken om de dag gaan klussen. Maar dit was voor mij niet vol te houden, de lol ging er vanaf en het leverde sopanningen op. Dus deze ronde ga ik het met ovu-testen proberen, dan kan ik meer ontspannen gaan klussen, hopelijk heeft dat effect!

13. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Datzelfde zei mijn moeder ook tegen mij. Toen antwoorde ik ook dat dat toch in principe gods onmogelijk is! Ik drink geen alcohol meer sinds ik gestopt ben met de pil, ik denk er om dat ik gezond eet, ik moet elke dag mijn foliumzuur innemen en tijdens de periode dat je vruchtbaar bent probeer je toch zoveel mogelijk te klussen....HOE kan ik er dan in godsnaam niet mee bezig zijn ;) Maar goed, ondanks dat ik er wel veel mee bezig was had ik gister na zes rondes een positieve test in mijn handen! Succes!

14. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Pedagogisch medewerker :D
    Cuijk
    Ik ben er ook heel veel mee bezig..
    Kan het ook echt niet loslaten..
    Als ik mensen met een baby zie lopen dan denk ik al van: als ik nu een baby zou hebben..
    Of als ik de honden uitlaat dan zit ik me vaak al te bedenken hoe ik het ga vertellen..
    Heb ook al uitgerekend dat als ik nu deze maand zwanger zou worden ik uitgerekend zou zijn als wij een weekendje weg zijn met heel de familie.. En die week ervoor ga ik naar een concert van guus meeuwis.
    Denk er nu al over na hoe we dat gaan doen als ik dan zou gaan bevallen..
    Denk dat iedereen die het heeeeel graag wil er stiekem toch wel heel erg mee bezig is.

15. Kim26

Kim26 Actief lid

6 mei 2006
    116
    0
    0
    Australie
    Wat ontzettend erg dat deze zwangerschap ook al had je er niet op gerekend geeindigd in een missed abortion.

Zelf ben ik vorig jaar ook zwanger geweest en ik was er de maanden erna heel erg mee bezig en eigenlijk ben ik er mee bezig geweest tot op heden.
    Maar ja het lijkt me eigenlijk ook heel normaal en volgens mij is het bij de meeste zo.
    Wij proberen weer zwanger te worden alleen het lukt niet. Mijn cyclus is totaal ontregeld en als het binnen een paar maanden niet lukt dan gaan we naar de gyneacoloog en die zal dan medicijnen uitschrijven zodat mijn cyclus weer normaal wordt. Maarja dat is niet mijn favoriete keuze dus vandaar dat ik hoop dat het natuurlijk gebeurd.

Jij in ieder geval sterkte.

16. Drieske32

Drieske32 Actief lid

28 jul 2008
    346
    0
    0
    management assistente
    overijssel
    Ergens teveel mee bezig zijn beinvloedt naar mijn mening je humeur en gedrag. En dat kan (als het heel erg is) omslaan in stress.
    Stress is nooit goed, maar dan moet het wel heel erg zijn (overspannen / burnout) wil dit ervoor zorgen dat je niet zwanger wordt. Het kan ervoor zorgen dat als je lijf zó van slag is, dat je ei eerder of later valt en dat je die dus zou kunnen missen.

Ik denk als iemand zegt dat je er te veel mee bezig bent, dat ze zich zorgen maken om je gemoedstoestand en om jou als persoon. Je wilt dan zo graag en voelt je niet lekker omdat het niet snel genoeg kan gaan.

Logisch natuurlijk.. want wat is er mooier dan zo'n kleintje van je eigen vlees en bloed in je armen te houden!

Ik probeer het te relativeren en ik denk dat het vanzelf komt. Al wil ik het liefst gisteren een posi test in de hand hebben. Hoe moeilijk het ook is, lukt het me aardig. Ik kom dan ook niet zovaak op het forum, want dan wordt je min of meer gedwongen er mee bezig te zijn en dan wil ik nog liever meteen zwanger zijn en raak ik uit mijn hum..

succes lieve meisjes met het zwanger worden! ;)

17. CindyK

CindyK Lid

20 sep 2008
    30
    0
    0
    Goh wat herkenbaar allemaal. Ik heb dat ook. Op een gegeven moment ga je alle symptonen zien als kwaaltjes van een zwangerschap. Continue denk je er aan, zeker als je vruchtbare periode erop zit en je moet wachten op je nod dag. Ik zou er wel minder mee bezig willen zijn maar ik weet niet zo goed hoe. Ik heb nu al een week lichte krampen en dan denk je weer zou het? Nou ja laten we hopen dat het snel gebeurd.

18. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Cuijk
    eigenlijk is het niet eerlijk he.. sommige zijn er al zo lang mee bezig.. (kun je denk ik er moeilijk niet niet aan denken) en andere zijn heel snel zwanger..
    Ik ben er et eerste half jaar ook niet zo mee bezig geweest.. maar mijn zwangerschapswens word steeds groter en groter:S:S

19. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Ik zocht op het internet al "manieren om te vertellen dat je zwanger bent" ver voordat het eindelijk lukte. Ook ik denk veel aan al die dingen als ik de hond uitlaat (ontspannen momentje? :) )

Ja sommige mensen raken snel in verwachting en sommige niet. Soms vind ik het ook wel eens oneerlijk moet ik bekennen. :oops:
    Maar goed desondanks moet het wel leuk blijven. Wij hebben ook een periode om de dag geklust, maar het leuke was er ook snel af.
    Ik dacht dan elke maand weer, nu is het raak! Nu voel ik iets wat ik normaal niet ken, maar dan bleek dat mijn cyclus en kwaaltjes nog niet helemaal waren zoals het zo moeten doordat ik zo lang de pil heb gebruikt. Tja zo langzamerhand maak je jezelf dan echt gek.

20. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Cuijk
    ja.. denk da we gewoon rustig moeten wachten en dat onze tijd vanzelf wel een keer komt..
    (al hoop ik wel heel binnenkort)
    Hoe lang ben jij al bezig om zwanger te worden?

Deel Deze Pagina