Hallo, Op de 16e dag van mijn cyclus ben ik bij de gyn geweest en waren er 3 follikels groter dan 20 mm. Mijn eisprong is altijd rond de 19e en dat klopte wel zei dat gyn want ze ik zou direct nog geen eisprong hebben omdat mijn baarmoederslijm nog te dik was. Nu zegt mijn temp en dus FF dat ik wel de 16e mijn eisprong heb gehad. I am confused..hoe kan dit? Kan de gyn ongelijk hebben?
Hier had ze dat wel! Eigenwijs dat ze was! Ik voelde mijn eisprong altijd en had de dag ervoor 's avonds buikpijn gehad en veel cervixslijm. S ochtends mijn temp hoger en FF gaf ook een kruis. Toen kwam ik later bij de gyn en toen zei ik dat ik dacht dat ik mijn eisprong had gehad, zei ze dat mijn baarmoederslijmvlies nog te dik was en dat ze nog geen afgeplat eitje zag... Maar ik wist het gewoon zeker. Ze beweerde dat het echt nog niet kon. Ach zei ze, als je het zo zeker wilt weten dan prikken we toch progesteron...en die uitslag was 42! En of ik een eisprong gehad had! Ze moeten mij na zoveel jaren niet meer vertellen hoe het werkt hoor, haha! Dus je kan best gelijk hebben! Liefs Loesie
hhmm ok mooi verhaal haha Dan zal het wel indd ja, echter heb ik deze maand voor het eerst geen cervix slijm en dat vind ik zo verdacht dat komt dan toch wel weer overeen met dat de gyn zei dat de bms nog de dik is...toch? Heb de dag voor de eisprong en op de dag zelf een heeeeeeel klein beetje gehad maar niet zoveel als anders. Het begint altijd met een beetje en wordt dan steeds meer, nu dus niet. Enig idee of dat erg is?
Zelf denk ik dat de gyn gelijk heeft in deze, maar zeker weten doe je het pas als je je progesteron hebt laten prikken. STEL dat je de 16e wel je eisprong had gehad, dan waren die 3 follikels van 20mm ook zo goed als zeker gesprongen. Na de eisprong groeien ze namelijk niet meer door en moet je er dus van uit gaan dat ze de 16e ook al tegen de 20mm waren. Ik hoop ook voor je dat je eisprong nog niet is geweest, anders heb je dikke kans dat die follikels blijven zitten en de volgende cyclus nog niet weg zijn, waardoor je een ronde moet wachten voor een nieuwe poging. (heb ik ook een keer gehad, god wat was ik boos!) Raar dat ze geen progesteron heeft laten prikken...
Dat heeft ze niet laten doen omdat ik al zo lang aan de clomid ben en er iedere maand een eisprong van krijg. En de follikels waren op de 16e dag dus al groter dan 20 mm he...
ikzelf ik denk dat je gelijk hebt. de gyn heeft regelmatig geen gelijk denk ik zo. In aug heb ik een miskraam gehad en toen na 37 dagen had ik een ech om te kijken of alles schoon was. Toen gaf hij aan dat ik aan het begin van mijn ronde zat dus alles langzaam op gang zou gaan komen. 3 dagen later werd in ongesteld. Ik heb 3 maanden geleden een echo gehad op dag 12 en toen waren mijn eitjes erg klein op dag 14 nog een echo en op dag 16 nog een toen was er 1 redelijk groot hij gaf aan dat het nog even zou duren toen ik thuis kwam heb ik een ovu test gedaan en op dag 17 had ik volgends mijn temp mijn ei op dag 18 moest ik terug en toen had ik volgend de gyn mijn ei nog niet gehad. Ze kunnen dingen zien maar ze weten het nooit zeker elk lijf is anders.
Precies, als die follikels de 16e al zo groot waren hadden ze bij een eisprong mee moeten springen. Dat ze er nog zitten geeft een vermoeden dat je eisprong idd nog niet is geweest. Maar goed, lichamen zitten raar in elkaar. Hoop dat de follikels de volgende ronde weg zijn, zodat je in ieder geval doorkan.
ja maar ik weet niet of ze er nu nog zijn he....de 16e om 10 uur zaten ze er en volgens FF had ik ook die dag een eisprong. Of ze er daarna nog zaten weet ik natuurlijk niet...
Ok, ik dacht dat je de 19e bij de gyn was geweest... maar lees nu dat je dan normaal je eisprong hebt. Niet helemaal goed begrepen dus. Weet niet of je normaal ook stimuleert, maar in een gestimuleerde cyclus kan de eisprong heel goed eerder komen dan normaal. Zonder hormonen heb ik mijn eisprong ook rond dag 19. Met hormonen rond dag 15... Ik heb ook een keer zoiets raars gehad. Was aan het stimuleren voor IUI. Hierbij mag je in ons ziekenhuis maximaal 2 eitjes hebben. Bij een FM bleek ik er ineens 6 of 7 te hebben. We snapten er niets van. Moest stoppen met stimuleren, want de IUI ging niet door. Op mijn vraag of ze zeker wisten dat ze wel allemaal zouden springen was het antwoord volmondig 'ja'. Dus de volgende cyclus bij de uitgangsecho (het voelde nog steeds 'vol' van binnen, dus had wel een vermoeden) bleken de eitjes helemaal niet gesprongen en moest ik dus een cyclus overslaan. Baalde enorm. Snap alleen de opmerking van je gyn niet. Als zij zegt 'nog geen eisprong, want je BMS is nog te dik'.... BMS is altijd dik rond de eisprong...
Hhmm...ja dat weet ik dan ook niet wat die opmerking betreft... En ja ik slik clomid al ruim een jaar. Zonder clomid geen eisprong en met clomid altijd een eisprong rond de 19e dag.
Het is best lastig hoor met die onderzoeken. Bij mijn samenlevingstest dacht ze juist dat ik op dag 16 een eisprong had gehad omdat mijn slijm zo dik was. De volgende dag werd ik gebeld dat er geen zaadje doorheen was gekomen en dus ook geen eisprong. Twee dagen later weer testen en toen was mijn ei zeker geweest maar ze vond ook dat mijn slijm te dik was. Ook deze keer kwam er geen zaadje doorheen dus er is ons nu verteld dat we niet spontaan zwanger kunnen worden. Woensdag een HSG-test en dan ff afwachten. Maar ik heb al zoveel verschillende verhalen gelezen hier en ik denk dat je (bijna) altijd op je eigen gevoel moet afgaan. Jullie hebben wel goed geklust toch?
Hhmm..toch raar dat ze het soms mis hebben... Wij hebben op dag 15 en 17 geklust, hoop nu wel dat dat voldoende is...