Cystes

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by ecl, Apr 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik moest dus gewoon een maand wachten en de volgende cyclus deden ze weer een uitgangsecho. En als ze dan weg waren of klein genoeg kon ik weer beginnen.

Hopelijk wordt je snel gebeld wat ze nu gaan doen.

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik ben gebeld. Ik moet een maand de pil slikken. Ik heb nl geen cyclus van mezelf. Ik heb al eerder Provera geslikt en ik ben toen niet ongesteld geworden. Dus nu maar aan de pil. Ik moet idd terugkomen als ik weer ongesteld ben geworden. Ik hoop zo dat het helpt! Een maand wachten is wel balen natuurlijk....

3. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik ben vandaag naar het zh geweest en de cyste is weg! Dus deze maand weer kansen om zwanger te worden.

4. ecl

ecl Niet meer actief

Kitty welkom!
    Je hebt dus 2 cystes, balen he meid! Op de provera of primolut reageer ik ook niet altijd even goed, maar heb het toch weer gekregen. Jij moet dus aan de pil? Wist niet dat ze dat ook gebruiken!
    Jij dus ook terug zodra je een bloeding hebt. Misschien blijven we gelijk lopen en komen we beide met goed nieuws over een maand!
    Ik hoop het!

Mol ja wat goed en nu dus aan de ......;) hoe heet het ook al weer:(. In iedergeval mooi nieuws!

liefs ecl

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey! Ja, denk dat ik over 4 weken dus weer terug mag naar t zkh....Zou wel leuk zijn als we samen lopen! We houden elkaar wel op de hoogte!

6. mol81

mol81 Niet meer actief

Femara!

7. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hopelijk verdwijnen de cystes bij jullie. De pil wordt ook veel gebruikt bij ivf/ icsi. Om zo de cyclus te regelen.

Succes dames, ik heb geen ervaring met al deze medicijnen, moest altijd gewoon cyclus wachten en dan weer verder. Maand wachten is inderdaad zonde, maar aan de andere kant soms ook wel lekker dat je even geen rekening moet houden met alle ziekenhuisafspraken.

8. ecl

ecl Niet meer actief

Kitty we zulen het wel zien! Laat die *&^%% cystes maar gewoon lekker opzouten.

Mol ja Femara:) sorry hoor was hem even kwijt;) Maar vindt het echt fijn voor je hoor! Je kan weer lekker beginnen (nouja lekker, je gaat in iedergeval weer kans maken).

Zonnetje daar heb je gelijk in, die rust is vervelend, maar aan de andere kant kan het ook wel even een verademing zijn.

liefs ecl

9. mareille28

mareille28 Actief lid

Sep 3, 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    nou normaal lees ik alleen maar mee....tja ben niet zn prater(typer)
    ik ben 2 maand geleden geopereerd omdat ik 2 mega grote cystes op mn eierstok had zitten....
    die hebben ze weggehaald omdat zwanger worden er niet inzat zolang die cystes ernog zaten...
    zit nu aan de zoladex zodat alles goed kan helen en rusten en dan begin mei beginnen we ivf...
    hopen dat de cystes wegblijven door de spuiten...

10. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey mareille, wat balen zeg! Ik hoop dat het bij mij niet zover komt! Ik hoop dat mei iig een goede maand wordt voor ons allen!

11. ecl

ecl Niet meer actief

Mareille meis wat heftig!
    Weet je hoe groot ze waren?
    Goed dat je toch even van je af komt praten(typen).
    Ben benieuwd hoe het uiteindelijk met IVF gaat en hoop dat die kl*#te cystes weg blijven, gatver wat een nare dingen zijn dat!
    Natuurlijk hoop ik ook dat jullie genoeg hebben aan 1 ivf poging!

liefs ecl

12. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wachten duurt lang hoor als je verder niets kunt doen.....Hoe is het met jullie?

13. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik zit nogsteeds op het wachtbankje.

Als er vragen over ivf zijn stel ze gerust. Gezien ik ondertussen punctie 1 heb gehad. Ivf en icsi schelen niet zo heel veel van elkaar.

14. ecl

ecl Niet meer actief

Hey dames,

Zonnetje wat spannend he, komt weer steeds dichterbij. Ik vindt die laatste wachtweek echt killing;).

Kitty ja wachten duurt zeker lang! Hier ook aan het wachten!

Hoe is het met de rest?

All
    Ben de 11de met provera begonnen dus vandaag de 4de pil, moet er dan nog 6! Hoop wel dat het effect heeft, werd eerder al een keer niet ongie na 10dagen provera. als die cystes dan weg zijn is het helemaal mooi, maar heb zo'n gevoel dat ze niet meteen weg zijn. We zullen het wel zien!

15. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ik heb endo en daardoor Cystes. Ze zijn 14 feb weggehaald maar gewoon weer terug.
    Ik spuit Gonal F (iemand ervaring?) Heb wel weer pijn aan mijn stokken dus hoop niet dat ze groter zijn geworden of vermenigvuldigd.. Ik lees zulke enge dingen.. Sterkte dames

16. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb bij de iui gonal-f gebruikt. Heb ondertussen trouwens de meeste hormoonsoorten gebruikt. Gonal-f, menopur en puregon.

De laatste dagen vind ik een drama. Vooral omdat ik weet dat ik nu gewoon ongi kan worden. Bij de vorige tp wist ik dat de kans klein was ivm utrogestan wat ik gebruikte na de tp.

17. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht

18. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook Gonal-F gebruikt. Geen bijwerkingen of iets gehad. En zonnetje, waaromk heb jij menopur gekregen? Ik las nl dat menopur zorgt voor een dikker bms en bij mij was mn bms 3 mm op de dag dat ik hoorde dat er eindelijk een ei van 19 mm zat. En 3 mm is echt te dun. Omdat ik nu een maand rust heb ivm cystes, wil ik eigenlijk vragen of ik de volgende ronde menopur mag gebruiken, vandaar mijn vraag :).

19. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb van alle hormonen bijwerkingen ben ik achter. Vooral moeheid en hoofdpijn.

Het beleid in het ziekenhuis waar ik iui had was 3x gonal-f en 3x menopur. Vandaar dat ik het gebruikt heb. Dat doen ze omdat het soms gebeurd dat mensen wel met het een zwanger worden en niet met het ander. Menopur schijnt wel betere kwaliteit eitjes te kunnen opleveren. De puregon heb ik voor de icsi gekregen, beleid van dit ziekenhuis. Vorige ziekenhuis deed geen ivf/icsi.

3 mm is te dun inderdaad. Je hebt minimaal 5mm nodig. Maar weet niet of menopur daar voor zorgt. Schijnt wel door pregnyl nog 2mm door te groeien.
    Zit even te denken, in een ander topic heeft iemand ook dat probleem. Die krijgt het tegenwoordig door bepaalde medicijnen dikker. Weet alleen niet meer zo goed wat.
    Maar was iets anderd dan de normale gonal of menopur.

Succes in ieder geval en hopelijk wordt je bms iets dikker.

20. ecl

ecl Niet meer actief

Hey dames,

Wat is het hier toch rustig!
    Ik heb ook niet zoveel te melde eigenlijk.
    Vandaag de en morgen nog provera en dan is het w8ten op een bloeding.

Hoe is het met iedereen?

Share This Page