Ik heb een patroon van 600 IE in mijn pen zitten, waarvan ik al 5 dagen 100 IE gespoten heb. Vandaag moet ik echter 150 gaan spuiten en nu vroeg ik me af of dat nog kan met het patroon wat ik er nu in heb zitten. Op de bijsluiter staat namelijk dat er 833 IE in zit en ik weet dat er altijd iets meer in zit dan er op het doosje wordt vermeld. Een stomme vraag misschien, maar ik vind het zonde om iets te verspillen, maar ik wil ook niet te weinig spuiten. Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Hoi doortje, Ik heb zelf maar een dag puregon gebruikt, maar ik zou er voor de zekerheid gewoon een nieuwe in doen. Straks is het te weinig en weet je niet precies hoeveel je hebt gespoten. Succes!
Gewoon op 150 instellen. Als er minder in zit, kun je de spuit gewoon niet verder indrukken met leegspuiten. Mocht het zo zijn dat er te weinig in zit, dan het restant wat je nog moet spuiten kun je met een nieuw ampul doen. Maar ik verwacht dat je nog wel vandaag kunt spuiten hoor, er zit altijd een stukje meer in dan dat op het etiket staat.
Sorry, niet met de reactie boven mijn reactie eens. Je kunt niet te weinig spuiten doordat je pen blijft steken op het getal wat je nog moet spuiten dus wel je oude ampul leegspuiten. Als het ampul leeg is en je zou nog 50 IE moeten spuiten, dan onthoud je 50 IE. Vervolgens doe je een nieuw ampul in je pen, laat je ff een paar druppels lopen zodat je zeker weet dat hij ontlucht is en vervolgens stel je hem dan weer in op 50 IE zodat je dan echt genoeg hebt gespoten. Ik hoop voor je dat je deze poging zwanger zult raken, maar mocht dat niet het geval zijn en dat je eventueel straks zelf een poging moet gaan betalen, dan is het fijn als je eventueel nog wat hormonen hebt gespaard en bewaard. Hormonen weggooien is dood en doodzonde!!
Ik gaf aan om voor de zekerheid er een nieuwe in te doen, om niet twee keer te moeten spuiten of niet precies te weten hoeveel je gebruikt. Ik ben nl echt geen held in spuiten, val er regelmatig flauw van, dus liever niet meer dan nodig voor mij.
Ik snap dat als je nog niet zo lang spuit, je er zo over denkt maar de Puregonnaaldjes zijn best lief hoor Heb al vanalles in mn lijf gespoten (vitamine B12 - in mn bilspier , Gonal-F, Menopur, Cetrotide, Lucrin, Decapeptyl, Luverius, Pregnyl, Puregon, bloedverdunner) en believe me: de Puregonspuitjes zijn best lief Ik zou zeker daar geen enkele eenheid van verspillen omwille slechts 1 keer te hoeven spuiten. De Menopur spoot ik vaak opzettelijk in twee keer omdat ik dan zeker wist ook het laatste druppeltje te kunnen gebruiken en wilde niet per ongeluk 1 IE minder mee spuiten Gewoon doen hoor!! Die medicijnen zijn zo reteduur!!
Lili dankje voor je antwoord! Ik begrijp goed dat je niet 2 keer wilt prikken als je er snel flauw van valt, zelf heb ik daar gelukkig niet zo'n last van. Ik heb er wel een nieuwe in gedaan omdat ik niet wist of de pen zou stoppen of gewoon net alsof zou doen dat hij echt 150 spuit. Had de reactie van Maartje toen nog niet gelezen... Maartje, dankje voor je antwoord. Ik wist niet of mijn pen dan zou blijven steken en had er al een nieuwe in gedaan voor ik jouw antwoord las. Ik durfde het er zo niet op te wagen... Heb de oude wel bewaard en ik zag dat je een patroon 28 dagen kunt gebruiken, dus ik kan hem in principe morgen toch ook nog erin doen en het proberen? Pff waar je al niet over nadenkt he, maar ik vind het inderdaad heel erg zonde om iets te verspillen. Oh Wen, ja wist ik veel hihi! Ik denk; ik plaats het hier wel even, maar de volgende keer als ik zo'n stomme vraag heb, val ik jou er wel mee lastig!
Zou ik morgen wel ff doen als ik jou was. Tis echt zo duur en mocht je het ooit zelf moeten gaan betalen (wat ik uiteraard van niet hoop voor je!!) dan is het wel lekker als je nu misschien 1 ampul overhoud doordat je zuinig bent geweest
Dan ga ik hem morgen toch helemaal leegspuiten! Het maakt toch niet uit dat hij nu 'los' in mijn koelkast ligt? Zolang hij maar koel blijft toch? Wat een vragen he haha, maar ik wil het zo graag goed doen!
Doen wat maartje zegt. Als het enigszins kan/goed voelt twee keer spuiten. Het goedje is zo enorm duur en door een nieuwe te pakken gooi je zeker 75-100 eenheden weg. Echt jammer. Op deze manier heb ik heel wat Puregon kunnen sparen (en een beetje liegen dat ik niets meer had), met in het achterhoofd eventueel een zelfbetaalde IVF...
Ik lees het trouwens niet helemaal goed. Je krijgt nog MAKKELIJK 150 eenheden uit datzelfde patroon! Er zit altijd ruim 75-100 extra in. (zelfs nog meer, maar dat zit in het smalle gedeeltje van het patroon en krijg je er dus niet uit.