Vriendin pikt jou naam in...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ks2011, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ks2011

ks2011 Bekend lid

2 okt 2013
    598
    0
    16
    Hoihoi!

Weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Een vriendin van mij krijgt een meisje. Nu hebben wij altijd al geroepen dat als wij een meisje krijgen wij een bepaalde naam willen geven. Als eerste of tweede naam. Nu hebben wij eerst een jongetje gekregen maar als dat een meisje was geweest had ze dus al die naam gekregen. Nu had ik het dus met die vriendin over namen en zij vond dus die naam ook heel mooi! Krijg ik twee weken terug een berichtje of zij die naam mag gebruiken voor hun kindje...Hoe zouden jullie reageren of doen? wij zijn bezig voor een tweede, weet zij ook, en misschien wordt dat dus wel een meisje. Maar kan dus ook dat ik nooit een meisje zal krijgen...

alvast bedankt voor je reactie!

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Tja ik zou het misschien in t begin niet heel leuk vinden. Maar het is niet 'jullie' naam, je kan er geen claim op leggen en er zijn waarschijnlijk nog tig andere kinderen met dezelfde naam.
    Lief dat ze het aan jullie vraagt. Probeer het als een compliment te zien? Zou wel vertellen dat die naam voor jullie nog steeds een optie is als jullie een meisje krijgen.

3. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    hmm tsjaa... ik zou het persoonlijk ook net heel tof vinden hoor
    maar aan de andere kant er zullen er misschien nog veel meer geboren worden met die naam.
    en als jullie wel een meisje zouden krijgen dan, gewoon lekker die naam ook geven.
    Jullie vinden dit een prachtige naam dus mogen jullie hem net zo goed gebruiken

4. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Oh ik zou dat echt niet leuk vinden. Ik zou zeggen dat ik die naam altijd al in gedachten had voor mijn dochter en dat ik het wel wennen zou vinden als zij die naam zou gebruiken. Helemaal als dat de enige naam is die jij altijd al wilde. Als jullie nog andere namenopties hadden (hebben) dan zou ik het wel prima vinden en het zien als een compliment.

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou dat zeker niet leuk vinden..

6. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Nog jaren voor ik überhaupt aan kinderen wilde beginnen stond voor mij de meisjesnaam al vast! Je hebt het er dan weleens over en verwacht dat mensen het dan weer vergeten... Nou niet dus! Mijn nichtje nam een poes en wat denk je....Juist! De naam die ik ooit aan mijn kindje wilde geven als het zover kwam.

Het beestje is denk ik inmiddels een jaar of vier en zij heeft haar weggedaan naar een ander gezin. De naam ga ik eventueel gewoon gebruiken mocht (alles goed gaan) en wij een meisje krijgen!

7. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik zou het ook niet leuk vinden. Wel netjes dat ze het vraagt.
    Tja, je kan het niet verbieden. Je kan ja zeggen en erbij vermelden dat als jullie een meisje krijgen ze ook gewoon die naam krijgt. Dat is dan pech voor haar.
    Ben nu wel heel benieuwd naar de naam :D

8. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zou het ook helemaal niet leuk vinden maar als zij toch de naam kiest, zou ik wel bij die naam blijven!

Mijn nicht en ik waren dezelfde tijd zwanger, uiteindelijk is zij eerder bevallen.
    Zij hadden onze naam op het oog, maar tijdens de bevalling toch voor een andere gekozen! Gelukkig!!!! hahahaha Maar ik had onze dochter even goed haar naam gegeven, mocht het zo geweest zijn!
    (Ik heb 2 neven die allebei Michael heetten...)

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou het ook niet zo leuk vinden maar ik zou nooit zeggen dat ze die naam niet mogen geven... Zoals gezegd kun je idd een naam niet claimen.
    Regelmatig komen er hier topics voorbij waarbij de situatie andersom is en 9 van de 10 x wordt er dan gezegd dat je de naam gewoon aan je kind moet geven als het voor jou DE naam is. Dat vind ik dus hier ook zo, als dit DE naam is voor je vriendin moet zij gewoon voor die naam gaan denk ik :)

10. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Dit!

Ik zou gewoon heel eerlijk zeggen dat het wel de naam is die jullie eventueel willen gebruiken, mocht jullie kindje een meisje zijn.

Zoals al eerder gezegd, vind ik het wel netjes dat ze het vraagt. Ik zou het in het begin niet heel leuk vinden, maar goed.. Je kunt het haar niet verbieden.

11. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Wat heb je eigenlijk gezegd tegen haar?

12. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Oh dat vind ik eigenlijk best wel gemeen.. en mocht je dan ooit een meisje krijgen, dan zou ik echt geen andere naam verzinnen omdat haar dochter ook al zo heet. En dat zou ik haar nu dan ook vertellen.

13. Crocus

Crocus Niet meer actief

Eerlijk? Ik zou zeggen dat ik het echt een rotstreek vind. We hebben hier hetzelfde probleem. Een vriendin was zwanger en wist onze jongensnaam. Zit ze me de hele tijd te pesten daarmee dat ze die naam gaat gebruiken als het een jongen zou zijn. Ik heb gezegd dat echt niet te waarderen. Het werd trouwens een meisje maar als ze bij een volgende zwangerschap weer vervelend gaat doen zeg ik gewoon dat wij haar meisjesnaam gaan nemen. Heel kinderachtig eigenlijk maar goed..

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik zou eerlijk zeggen dat je het niet leuk zou vinden, maar dat je het hun niet kan verbieden, (en als jij daar zelf open voor staat) en dat die naam wel een optie blijft als jullie een meisje nog mogen krijgen.

ik vind het heel netjes dat ze het in elk geval aan je vraagt, dit had ze niet hoeven doen en je de naam pas kunnen vertellen nadat die al gegeven is na de bevalling...
    nu ben je er in elk geval al van op de hoogte.

overigens...de naam waarvan wij jaaaaaaren zeiden dat wordt m voor een meisje, dat werd m helemaal niet! hij voelde niet goed toen ik zwanger was :D
    terwijl we er vooraf echt heilig van overtuigd waren hoor ;)

15. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    ik zou het niet leuk vinden, zeker omdat mijn vriend geen namen wil gebruiken die in familie/vrienden kringen zitten, zelfs geen naam die een niet te verre collega heeft vind ie niks..

maar daarom zeg ik ook tegen vriendinnen dat ik de namen die ik/wij bedacht heb voor mezelf wil houden, en gelukkig snappen ze dat ook wel

succes met dit dubio.. je kan t niet verbieden, maar leuk is het ook niet.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind het raar dat ze je een brief schrijft of ze die naam mag gebruiken. Belachelijk hoor. Bezit jij die naam? Heb je er patent op aangevraagd? Er zijn meer hondjes die Fikkie heten. So what als je vriendin een kind heeft dat X heet, en jij noemt je kind over een psar jaar ook zo. Dat zegt simpelweg dat jullie dezelfde smaak hebben (en dat verklaart meteen waarom jullie vriendinnen zijn).

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik vind het wel netjes dat ze het vraagt, maar een echte vriendin zou hier in mijn ogen niet eens over nadenken als je weet dat iemand deze naam ook aan haar kindje zou willen geven.

Ik had een reactie gegeven zoals meerdere meiden aangeven. Je kunt het niet verbieden, enkel aangeven dat jij echt niet van naam gaat veranderen. Dan is het aan haar en haar partner.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik vind het heel netjes van je vriendin om dit te vragen, waarschijnlijk kiezen ze wel of niet voor die naam na gelang je antwoord.

Ik zou gewoon heel eerlijk zeggen hoe je erover denkt (in nette bewoording) en dat je de keuze aan haar laat, maar dat je nog steeds van plan bent een eventuele dochter zo te noemen.

19. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik zou niet happy zijn, en zou haar dat ook eerlijk zeggen.
    Ik zou overigens niet verder zoeken naar een andere naam en ook dat zou ik zeggen.
    Gewoon open kaart spelen dus.

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind de titel van je topic een beetje op het verkeerde been zetten. Ze pikt je naam helemaal niet in! Ze vraagt het notabene aan je wat je er van vindt. Dat vind ik meer dan netjes! Tenslotte gaat het bij haar om een daadwerkelijk kindje dat er al aan komt, jij weet niet eens of je nog een meisje krijgt en of je die naam dan gaat gebruiken. Tegen de tijd dat je daadwerkelijk zwanger bent van een meisje, heb je wellicht een heel ander gevoel er bij.

Deel Deze Pagina