cystic fibrosis

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door pipke, 8 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pipke

pipke Lid

28 mrt 2015
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb geen idee of ik mijn vraag in het goede forum stel, maar wil wel heel graag een antwoord. Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen?

Mijn partner en ik worden ivm het uitblijven van een zwangerschap doorverwezen naar de gynaecoloog. We hebben een vragenlijst thuisgestuurd gekregen die we in moeten vullen. Een van de vragen was of er taaislijmziekte (cystic fibrosis) in de familie voorkomt. Helaas is dat wel het geval.

Waarom wordt dit gevraagd? Het maalt de hele avond al door mijn hoofd, ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Wat kan het betekenen? (Ik ben zelf nooit getest, andere familieleden wel).

2. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik weet dat het de vruchtbaarheid vermindert. Verder geen idee.

Veel succes!

3. pipke

pipke Lid

28 mrt 2015
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Oké, dank je wel Chantal.

4. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Je kunt er idd minder vruchtbaar door zijn. En miss ook als screening voor erfelijke ziekten? Je kan drager zijn. Dan heb je geen CF, maar wel het gen en kun je het doorgeven aan je kind.

Volgens mij kan dat getest worden zo nodig voor vruchtbaarheidsbehandingen. Maar zeker weet ik het niet.

Je zou de vraag ook bij 'vruchtbaarheidsbehandelingen' kunnen stellen, miss weten meiden het daar?

Deel Deze Pagina