hoi lady's ik zit met best wel wat stress over het vertellen aan mijn moeder dat ik zwanger ben. ik ben zelf 23 jaar oud en mijn vriend en ik zijn net meer dan 1,5 jaar samen. ik weet dat dit vrij kort is maar toch was het een bewuste keuze van ons om zwanger te worden. ik heb vandaag de 1e echo gehad en alles ziet er goed, gezond en sterk uit. Nu weet mijn vader stiekem al dat ik zwanger ben (gescheiden ouders) en was daar heel blij van, (tranen van geluk) maar met mijn moeder weet ik niet zo goed hoe ik het ga vertellen, en wanneer. ik ben bang voor een negatieve reactie, ze verwacht het denk ik nog niet en ik weet gewoon echt niet hoe ze gaat reageren. ik weet natuurlijk dat het mijn eigen leven is en dat dit een bewuste keuze is geweest maar nog. ik ben best wel bang voor haar reactie. heeft iemand tips? of misschien met dezelfde situatie te maken?
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Misschien proberen om het positief te brengen, dus: "mam, we hebben ontzettend leuk nieuws!" Dat geeft iig aan dat jullie er blij mee zijn! En, als ze niet heel blij reageert, geef haar dan even de tijd om aan het idee te wennen! Is best een schok als ze niet wist dat jullie plannen hadden natuurlijk. O. En, wel samen vertellen, niet in je eentje doen. Moch ze ronduit negatief reageert, dan mag je er volgens mij iets van zeggen.
gefeliciteerd!! het is je eigen keus geweest dus zou het gewoon vertellen wat haar reactie ook is.. je staat er zelf 100% achter dus dan is het toch goed.. hier vond ik het ook spannend om te vertellen tegen mijn schoonvader die zei heeel vaak wacht nog maar even en ik ben er nog niet klaar voor opa te worden enz.. dus dacht dat hij het er niet mee eens zou zijn.. nu denk ik dat hij er juist het drukste mee is.. hij vind het heel leuk
Fijn dat jullie een goede echo hebben gehad, proficiat!! Als je wat bang bent voor haar reactie zou ik sowieso eventjes wachten tot na de termijnecho rond de 12 weken. Sowieso het samen met je vriend gaan vertellen en het inderdaad erg positief brengen, zo van 'mam we hebben een heel erg leuk nieuwtje, je wordt oma'! Van tevoren bespreken met je vriend wat jullie gaan zeggen mocht ze echt negatief reageren en dat jullie daarin 1 lijn trekken. Vindt wel dat als ze echt negatief reageert je er zeker iets van mag zeggen.