cytomegalovirus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mariekebalm, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hallo,

Ik weet niet of jullie mij hiermee kunnen helpen maar ben donderdag getest op o.a. cytomegalovirus en was positief (krijgen hier de uitslag thuisgestuurd, dus niemand in de buurt die ff kan helpen):

235 UI IgG antistoffen >15=+
    0.44 UI IgM antistoffen 0.4-0.5=twijfelachtig

dat laatste is twijfelachtig en nou staat er onder dat het daarom ook EB virus kan zijn...Ik heb het opgezocht, klopt het dat dat de ziekte van Pfeiffer is? Dat heb ik om mn dertiende gehad. Kan het kwaad dat ik dit in mn bloed heb?

Marieke

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Marieke,

ik heb er ook even de boeken op nageslagen en het klopt inderdaad dat een eventuele CMV infectie een Pfeiffer-achtig beeld kan geven gedurende 2 weken. Maar dat wil zeggen het klinisch verloop. Dus de verschijnselen die bij een CMV infectie horen. Zoals moeheid, koortspieken en algehele malaise.
    Ongeveer 50-60% van de vrouwen hebben al voor de zwangerschap een cytomegalievirus-infectie (CMV) doorgemaakt en kan het virus, dat de rest van je leven in je lichaam blijft af en toe de kop opsteken.
    Raak je echter voor het eerst geinfecteerd in de zwangerschap zullen er onderzoekne moeten volgen.
    D.m.v IgG en IgM kan worden bepaald of je wel of niet al eens in aanraking bent geweest met dit virus en of het recent is of lang geleden.
    Positieve IgG (zoals bij jou) wil zeggen dat je al eerder bent geinfecteerd met dit virus; een twijfelachtige IgM wil zeggen dat je op dit moment waarschijnlijk niet opnieuw een infectie doormaakt, of langer geleden (want dat is namelijk het moeilijke van IgM interpreteren)
    Maar zoals er op de uitslag staat, zou het dus ook kunnen dat het van Pfeiffer is (dat kun je toch nog een keer krijgen, ook al heb je dat al eens gehad.) en dus nu niets met deze uitslagen te maken heeft, want dat kan dus ook.
    Waarschijnlijk moet je nog wel een bepaald testje ondergaan om zeker te weten dat het niet van CMV is.
    Had je trouwens op grond van symptomen bloedonderzoek laten doen? En via de huisarts?
    Beetje ingewikkeld verhaal, maar hopelijk kun je er wat mee.

Groetjes Brigitte

3. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Jazeker wel, super zeg! Hartstikke bedankt! Gyn heeft hem standaard laten doen denk ik, verder heeft ie er niets over gezegd. Ik loop niet bij een vk , hebben ze in FR niet echt. Word je door de gyn gevolgd. Misschien heeft ie hem erbij gezet omdat ik aangaf erg vermoeid te zijn. (vandaag vrijwilligerswerk gedaan in het dorp , liet een paar flessen vallen, hélemaal over de rooie. Voel me echt oververmoeid dus, ben normaal een koele kikker die zo 12 uur doorwerkt als het moet) Ik bel hem morgen wel eventjes op, ik denk dat hij ondertussen dezelfde papieren opgestuurd heeft gekregen en dan vraag ik hem nog wel wat ik er verder mee moet. Zal idd nog wel een keer testen worden denk ik.

Alsnog heel erg bedankt, ik vind jullie zo super dat jullie voor iedereen zo de tijd nemen!

Marieke

Deel Deze Pagina