Oxazepam....

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door muuske64, 11 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Slik momenteel 1 oxazepam 10 mg per dag i.v.m. paniekstoornis en hyperventilatie.
    Kan dit kwaad i.v.m. zwanger worden en eventuele zwangerschap?
    En i.v.m. ICSI?
    Kan ik die gewoon blijven gebruiken of.... :rolleyes:

Groetjes en bedankt!
    Marjo

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Marjo,

Oxazepam wordt in de zwangerschap afgeraden. De stoffen komen bij je kindje en dat is bewezen niet goed voor de kleine. Er zijn echter wel vrouwen die het gebruiken tijdens de zwangerschap, maar die staan onder strikte controle van de gynaecoloog. Borstvoeding mag je met Oxazepam niet geven, omdat de stoffen dan helemaal direct bij de kleine komen. Zwanger worden met Oxazepam kan bij mijn weten wel, maar dat moet je ook echt aan je behandelend arts vragen. Die kan je daar een precies antwoord op geven.

Op internet (http://www.serviceapotheek.nl/geneesmid ... uctId=5722) vond ik deze informatie en dit komt dus overeen met wat ik verteld heb:

Kan ik dit middel gebruiken als ik zwanger ben, of binnenkort wil worden?
    En als ik borstvoeding geef?

Gebruik tijdens zwangerschap en borstvoeding is sterk af te raden! Zwangerschap: bij gebruik in de laatste 3 maanden kan uw kind afhankelijk raken en na de geboorte ernstige onthoudings-verschijnselen krijgen (ademhalings-depressie, spierzwakte en stuipen, voedingsproblemen). Borstvoeding: oxazepam komt in de moedermelk terecht en kan zorgen dat uw baby suf wordt, moeilijk drinkt en ademhalings-problemen krijgt.
    Gebruikt u dit middel al langer en bent u zwanger (geworden), of wilt u zwanger worden, overleg dan meteen met uw arts of apotheker over afbouwen. Is het gebruik absoluut noodzakelijk, dan gaat de voorkeur uit naar een korte behandeling met een lage dosering, uiterlijk ca 2 weken voor de geboorte te stoppen ivm mogelijke nawerkingen bij uw baby.

Groetjes Brigitte

3. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Bedankt meid! ;)

Ken je misschien een alternatief voor oxazepam? Iets homeopatisch bv. wat hetzelfde resultaat geeft. :rolleyes:

Liefs Marjo

Deel Deze Pagina